Ο Θεόφιλος Τσιμάς κατάγεται από την Κεφαλονιά ενώ τα τελευταία τέσσερα χρόνια ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Από μικρή ηλικία είχε παρουσιάσει καλλιτεχνικές ανησυχίες αφού συμμετείχε σε θεατρικές ομάδες, χορευτικούς συλλόγους και ό,τι άλλο μπορούσε να προσφέρει το νησί. Φοίτησε στη σχολή Πλαστικών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων για ένα έτος ενώ στη συνέχεια αποφάσισε να δώσει εξετάσεις σε δραματικές σχολές καθώς το να γίνει ηθοποιός ήταν πάντα το όνειρο του. Έγινε δεκτός στο Ωδείο Αθηνών όπου φοίτησε για δύο χρόνια, ενώ αποφοίτησε το 2017 από τη Δραματική Σχολή του Ιάκωβου Καμπανέλλη.
Κατά τη διάρκεια των θεατρικών του σπουδών ανακάλυψε την αγάπη του για την φωτογραφία. Πρώτα πιο ερασιτεχνικά, άρχισε να φωτογραφίζει πορτραίτα μόδας ενώ αργότερα συνεργάστηκε και με θεατρικούς φορείς απαθανατίζοντας με την κάμερά του θεατρικές παραστάσεις, εξώφυλλα βιβλίων κλπ. Τους τελευταίους μήνες φοιτά στο ΙΕΚ ΑΚΜΗ στον τομέα της φωτογραφίας με σκοπό να προσκομίσει όσες περισσότερες θεωρητικές αλλά και πρακτικές γνώσεις μπορεί. Πριν δυο μήνες έλαβε χώρα στο Μετρό της Ακρόπολης, στα πλαίσια της προώθησης νέων φωτογράφων, η πρώτη του ατομική έκθεση φωτογραφίας με τίτλο ‘ENCRUSTED’, όπου και είχε μεγάλη επιτυχία. Θέμα της έκθεσης ήταν ο συμβολισμός της μάσκας στο χθες και στο σήμερα.
Οι φωτογραφίες της έκθεσης αποτύπωναν θεατρικές πόζες και δράσεις ενός κεκαλυμμένου υποκειμένου, περιπλανώμενο στο αστικό τοπίο. Επρόκειτο για εικόνες συγκρουσιακές που δεν αφορούν μόνο τον ρόλο του ηθοποιού αλλά και την κοινωνική ανάγκη και αγανάκτηση για το «φαίνεσθαι». Η τοποθέτηση των φωτογραφιών στο μετρό της Ακρόπολης λειτούργησε αναδρομικά καθώς επέτρεψε να αναλογιστούμε τη χρήση της μάσκας στην αρχαιότητα και συγκεκριμένα στο θέατρο και στις Διονυσιακές τελετές. Ωστόσο η επιλογή ενός σύγχρονου και αστικού φωτογραφικού σκηνικού έδωσε την ευκαιρία αμφισβήτησης των σχέσεων του ατόμου με τον δημόσιο χώρο.
Αυτόν τον καιρό ετοιμάζει την επόμενη έκθεση του η οποία θα πραγματοποιηθεί στον υπόγειο χώρο του Ωδείου Αθηνών ( πρώην Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ) στις 27 Μαίου- 4 Ιούνη με τίτλο «Ασφυκτικά Όμορφες». Θα περιλαμβάνει έξι φωτογραφίες/πορτραίτα γνωστών ηθοποιών και έξι άγνωστων ώριμων γυναικών. Ανάμεσα στις ηθοποιούς θα συμμετέχουν η Ξένια Καλογεροπούλου, η Έρση Μαλικένζου, η Ρένη Πιττακή, Λήδα Πρωτοψάλτη, , η Σοφία Σεϊρλή και η Άννα Φόνσου, και γυναίκες από τη γενέθλια γη του και όχι μόνο. Η θεματική της έκθεσης αποτελεί ένα σχόλιο στη γυναικεία ομορφιά και αισθητική, όπως αυτή διαμορφώθηκε με βάση τα πρότυπα του δυτικού πολιτισμού. Η γυναικεία ομορφιά στην τέχνη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την νιότη και κατά κύριο λόγο με το γυμνό, ενώ τοποθετεί τη γυναίκα σχεδόν πάντοτε σε θέση αντικειμένου θέασης και όχι κυριαρχικού υποκειμένου. Σκοπός της έκθεσης, μέσα από τα πορτραίτα, είναι να αναδειχθεί το γυναικείο σώμα στην τελευταία και πιο ανθηρή φάση της ζωής του, την ωριμότητα. Η φωτογραφία έχει τη δύναμη να φέρει στην επιφάνεια αυτούς τους προβληματισμούς που ξεκινούν από ένα ατομικά εμπειρικό επίπεδο και καταλήγουν στην αναθεώρηση και κριτική διάφορων εννοιών. Έχει την ικανότητα και οφείλει να συνδράμει στην εξερεύνηση μιας καινούργιας αισθητικής, μιας άλλης πνευματικότητας και κατανόησης των ανθρώπινων συναισθημάτων και συμπεριφορών, που φυσικά αφορούν και τα δυο φύλλα.