Ανώτατο στέλεχος της Korean Aerospace Industries (Aεροδιαστημική βιομηχανία Νότιας Κορέας) βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του την περασμένη Πέμπτη. Όλα δείχνουν ότι πρόκειται για αυτοκτονία. Η εκτεταμένη έρευνα του εισαγγελέα για καταγγελίες διαφθοράς, αναφορικά με την ηγεσία της εταιρίας στην οποία και είναι ο μοναδικός κατασκευαστής αεροσκαφών της χώρας, επιβεβαίωσε τις αρχικές υποψίες.
Σύμφωνα με την αστυνομία, το πτώμα του Κιμ Ιν Σικ, βρέθηκε στο σπίτι του στην πόλη Sacheon της επαρχίας South Gyeongsang, στη Νότια Κορέα. Σημειώνεται ότι ήταν υπεύθυνος της «εξωτερικής επιχειρηματικής δραστηριότητας» της KAI, της οποίας ήταν αντιπρόεδρος.
Το σημείωμα του αυτόχειρα
Δίπλα του βρέθηκε σημείωμα τριών σελίδων στο οποίο εξηγεί τους λόγους που προέβη στο απονενοημένο διάβημα. Ο αυτόχειρας ήταν ταξίαρχος της Αεροπορίας της χώρας, ο οποίος όταν εγκατέλειψε την ενεργό υπηρεσία, το 2005, αξιοποιήθηκε στην εθνική αεροναυπηγική εταιρία, την KAI.
Οι απάτες και η δωροδοκία
Ο θάνατός του ήρθε μια μέρα μετά τη σύλληψη του επικεφαλής της εταιρίας από το 2013, Χα Σουνγκ Γιονγκ, για λογιστική απάτη. Κατηγορείται ότι κατηύθυνε τη χειραγώγηση των οικονομικών στοιχείων της εταιρίας που αφορούσαν, συμβόλαια που σύναπτε με εταιρίες στο εξωτερικό, χωρίς να έχει προηγηθεί διαγωνισμός, με αντάλλαγμα χρηματικά ποσά, δηλαδή δωροδοκία.
«Έκανα το καλύτερο δυνατό, αλλά είναι τόσο ατυχές, που τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως θα έπρεπε», έγραφε στο σημείωμα που άφησε πριν αυτοκτονήσει, σύμφωνα με αξιωματούχους της αστυνομίας που συμμετέχουν στην έρευνα. Αυτοκτόνησε, καθώς οι εισαγγελείς είχαν εκδώσει ένταλμα σύλληψης για τον διευθύνοντα σύμβουλο, ο οποίος κρατούνταν δίχως ένταλμα.
Οι ανακριτές αναμένεται να επικεντρωθούν στο να ανακαλύψουν εάν ο αυτόχειρας είχε συμμετοχή στις παρανομίες του επικεφαλής, ο οποίος, παρεμπιπτόντως, αρνείται τους περισσότερους ισχυρισμούς.
Οι παράνομες πληρωμές για τα Surion, το εκπαιδευτικό Τ-50 και το ελαφρύ μαχητικό FA-50.
Οι αρχές τοποθετούν μέχρι στιγμής το ύψος των παρανόμων πληρωμών που έλαβε ο επικεφαλής στα 21,3 εκατ. δολάρια, που αφορούν δουλειές σχετιζόμενες με τα ελικόπτερα Surion, το εκπαιδευτικό Τ-50 και το ελαφρύ μαχητικό FA-50.
Με πληροφορίες από www.flightglobal.com
Φώτο: english.yonhapnews.co.kr