Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου μόλις σήκωσε άγκυρες και πλέει με ούριο άνεμο (καλός οιωνός για το μέλλον άραγε; ) για το πρώτο του ταξίδι.
Το «Symphony of the seas», το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο που παραδόθηκε από τα γαλλικά ναυπηγεία STX.
Οι ελιγμοί για τον απόπλου για το παρθενικό ταξίδι του νέου γίγαντα των θαλασσών άρχισαν όπως προβλεπόταν ακριβώς στις 09:30 (ώρα Ελλάδας), κάτω από έναν λαμπρό ήλιο.
Ενδεικτικό του μεγέθους του πάντως, είναι ότι το πλοίο χρειάστηκε μια ολόκληρη ώρα για να βγει από το λιμάνι και να πλεύσει προς τη Μάλαγα, στην Ισπανία. Θα περάσει την πρώτη σεζόν του στη Μεσόγειο, πριν φθάσει το φθινόπωρο στο αγκυροβόλιό του, στο Μαϊμι των ΗΠΑ.
Το «Symphony of the seas», που έχει μήκος 362 μέτρα και πλάτος 66 μέτρα για ολική χωρητικότητα 228.000 κόρων, παραδόθηκε στην αμερικανική εφοπλιστική εταιρεία Royal Caribbean Cruises Ltd (RCCL), ιστορικό πελάτη των γαλλικών ναυπηγείων STX.
Αυτός ο γίγαντας των θαλασσών, κόστους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, μπορεί να υποδεχθεί περισσότερους από 8.000 επιβαίνοντες, από τους οποίους 2.200 είναι τα μέλη του πληρώματος. Για μερικά μέτρα και μερικές καμπίνες περισσότερες, αποσπά τον τίτλο του μεγαλύτερου κρουαζιεροπλοίου στον κόσμο από το δίδυμό του «Harmony of the seas», που είχε παραδοθεί στην RCCL από τα ναυπηγεία STX το 2016.
Το κρουαζιερόπλοιο είναι κυριολεκτικά μια πλωτή πόλη. Περιλαμβάνει, όπως και το «Harmonhy of the seas», πάνω από 66.000 τ.μ. χώρων εστίασης και ψυχαγωγίας, ανάμεσα στους οποίους ένα Σέντραλ Παρκ, όπως στη Νέα Υόρκη, με 12.000 είδη φυτών.
Ένας χώρος για πατινάζ που μετατρέπεται σε «παιγνίδι λέηζερ» ή μια πολυτελής οικογενειακή σουίτα με εσωτερική νεροτσουλήθρα, ιδιωτικό υδρομασάζ και μηχανή για ποπκόρν είναι μερικές από τις καινοτομίες.
Είναι το 13ο κρουαζιερόπλοιο που ναυπηγείται από τα ναυπηγεία του Σεν-Ναζέρ για την RCCL. Η παραγγελία για το «Harmony of the seas», τον Δεκέμβριο 2012, με οψιόν αυτή για το «Symphony» ήταν μια ανάσα οξυγόνου για τα ναυπηγεία, έπειτα από δύο χρόνια χωρίς νέα συμβόλαια.
Έκτοτε οι παραγγελίες έρχονται βροχή: η εταιρεία STX France, που είναι τα τελευταία μεγάλα γαλλικά ναυπηγεία, πρέπει να παραδώσουν μέχρι το 2022 εννέα κρουαζιερόπλοια με ρυθμό δύο τον χρόνο, μια κατάσταση πρωτοφανής μετά τον απόπλου του Queen Mary 2 το 2003.
Για να φέρουν σε πέρας αυτό το φορτωμένο πρόγραμμα, τα ναυπηγεία απασχολούν 8.000 πρόσωπα, από τα οποία τα 3.000 είναι μισθωτοί, ενώ επιδιώκουν να προσλάβουν άλλους 200 μηχανικούς, τεχνικούς και εργάτες.