Τρία χρόνια πριν, η Hu Weiwei αποφάσισε να ξεκινήσει μια εταιρεία που θα επέτρεπε στον κόσμο να μοιράζεται ποδήλατα για μερικές δεκάρες ανά διαδρομή. Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούσαν να πάρουν ένα ποδήλατο για μια σύντομη διαδρομή μέχρι τον υπόγειο σιδηρόδρομο ή το σούπερ μάρκετ, και στη συνέχεια να αφήνουν το ποδήλατο απέξω από τον προορισμό τους χωρίς να ψάχνουν για θέση πάρκινγκ.
Αυτή η ιδέα που γεννήθηκε στην Κίνα έμελλε να σημειώσει τρελή επιτυχία και τώρα η Κινέζα πρώην δημοσιογράφος μαζί με τους συνιδρυτές της εταιρείας που ονομάστηκε Mobike, συμφώνησαν να την πουλήσουν με τίμημα 3,4 δισ. δολ.! Η Mobike θα περάσει στα χέρια του κολοσσού διανομής φαγητού Meituan Dianping, ενώ οι ιδιοκτήτες και οι μέτοχοι της startup θα βάλουν στην τσέπη πάνω από 1 δισ. δολ. σε μετρητά. Η Hu που φέτος γίνεται 36 ετών, καθώς και η ομάδα της, θα είναι στην κεφαλή της επιχείρησης.
Αυτή είναι μια ιστορία που περιγράφει τη νέα Κίνα, όπου οι νεόπλουτοι του κάδου τεχνολογίας μαζεύουν περιουσίες σε χρόνο dt. Κι αυτό γιατί μια γενιά νεότερων επιχειρηματιών επενδύουν στη λαχτάρα της μάζας να πάρει νέο smartphone, να πετύχει καλύτερες ταχύτητες στο Ιντερνετ, να κάνει εύκολα και γρήγορα τις πληρωμές διαδικτυακά κλπ.
Εχοντας την υποστήριξη κολοσσών όπως η Alibaba Group και η Tencent Holdings, οι κινεζικές startups είναι σε θέση να δαπανούν δισ. για να δημιουργούν επιχειρηματικά μοντέλα που τελικά αποφέρουν κέρδη στα δυο μεγαθήρια.
Η τελευταία αποτίμηση της Mobike ήταν στα 3 δισ. δολ, ενώ η συμφωνία που έκλεισε την αποτιμά περίπου στα 2,7 δισ. δολ. καθώς η Meituan θα αναλάβει και χρέος ύψους 700 εκατ. δολ.
Η ιστορία της Mobike ξεκινά το 2015 όταν η ομάδα της Hu έπιασε ένα γραφείο και ξεκίνησαν να υλοποιούν την ιδέα της συγκέντρωσης ποδηλάτων με στόχο να εξυπηρετούν τους Κινέζους να ξεφύγουν από την αφόρητη κυκλοφοριακή συμφόρηση των κινεζικών μεγαλουπόλεων. Το ίδιο διάστημα, μια παρόμοια ιδέα γεννιόταν και στο μυαλό ενός άλλου Κινέζου, του Dai Wei που τελικά δημιούργησε την εταιρεία Ofo – τη μεγαλύτερη αντίπαλο της Mobike.
Πλήθος άλλων εταιρειών αποπειράθηκαν να κάνουν το ίδιο, απέτυχαν όμως λόγω του δυσβάσταχτου λειτουργικού κόστους και της έλλειψης χρηματοδότησης. Πλέον μόνο οι Mobike και Ofo καταλαμβάνουν το 90% της εν λόγω αγοράς.
Η πρωτοτυπία της Mobike να φτιάξει ποδήλατα με χαρακτηριστικό πορτοκαλί χρώμα στις ρόδες που κοστίζουν 476 δολάρια και έχουν δορυφορικό εξοπλισμό.