Η Qatar Airways αναδείχθηκε ως η καλύτερη αεροπορική εταιρεία παγκοσμίως με τις ελληνικές αεροπορικές εταιρείες να βρίσκονται στην πρώτη 50αδα, ενώ εντύπωση προκάλεσαν τα αρνητικά πρωτοσέλιδα για τις εταιρείες χαμηλού κόστους που αφορούσαν την κακή διαχείριση των επιβατών.
Την υψηλότερη βαθμολογία στις αεροπορικές εταιρείες βάσει του AirHelp Score για το 2019 έχει η Qatar Airways, η οποία, όπως αναφέρεται, επιτυχημένα διατηρεί την πρώτη θέση από το 2018 λόγω της συνέπειας στην αποτελεσματική διεκπεραίωση επεξεργασίας αιτήσεων και της υψηλής ακρίβειας. Συγκεκριμένα, η Qatar Airways σημείωσε 7,8 για τη διαχείριση των αποζημιώσεων και 8,4 για την έγκαιρη απόδοσή της.
Την Qatar Airlines, στις θέσεις κατάταξης ακολουθούν οι εταιρείες American Airlines, Aeromexico, SAS, Scandinavian Airlines και Qantas στην δεύτερη έως πέμπτη θέση αντίστοιχα.
Ενώ οι top πέντε αεροπορικές κατατάχθηκαν σε καλές θέσεις για θέματα που αφορούν στους επιβάτες, όπως η επεξεργασία των πληροφοριών αποζημίωσης και η ακρίβεια, πολλές από τις χαμηλά καταταγμένες αεροπορικές όπως η Ryanair, Korean Air, Easy Jet και Thomas Cook Airlines, έγιναν φέτος πρωτοσέλιδα για κακή διαχείριση των επιβατών. Για παράδειγμα, το προσωπικό της Ryanair προχώρησε σε απεργία, προκαλώντας αμέτρητες καθυστερήσεις, και μετά αρνήθηκαν να πληρώσουν την αποζημίωση την οποία δικαιούνταν οι επιβάτες. Αυτό δείχνει ότι η κακή διαχείριση των επιβατών, όταν το σχέδιο πτήσης δεν πάει καλά, θα φανεί και στην θέση της κατάταξης.
Ο δείκτης ικανοποίησης των αεροπορικών εταιρειών προκύπτει κατά 33,33% από την ακρίβεια των πτήσεων των εταιρειών, κατά 33,33% από την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν (άνεση αεροσκάφους, εξυπηρέτηση πληρωμάτων, προσφερόμενα γεύματα) και κατά 33,33% από τη συμπεριφορά των εταιρειών στη διαχείριση και έγκαιρη απόδοση των αποζημιώσεων.
Οι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, Olympic Air και Aegean Airlines, βρέθηκαν στην 31η και 48η θέση αντίστοιχα, αφήνοντας το δικό τους στίγμα και άλλες αεροπορικές εταιρείες πίσω στην παγκόσμια κατάταξη.
Σημειώνεται πως το AirHelp Score λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 2015, και για να δημιουργηθεί αυτή η κατάταξη, η AirHelp έχει χρησιμοποιήσει κορυφαίες πηγές δεδομένων, συμπεριλαμβανομένης της βάσης δεδομένων στατιστικών πτήσεων, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες και πιο ολοκληρωμένες στον κόσμο, δεκάδες χιλιάδες απόψεις πελατών και τη δική της εμπειρία στην παροχή βοήθειας σε 10 εκατομμύρια επιβάτες σε ολόκληρο τον κόσμο, στην διαδικασία αποζημίωσης μετά από μια καθυστερημένη πτήση.