Του Alistair Charlton
Προ εκπλήξεως βρέθηκαν όλοι οι υποστηρικτές της Lamborghini, καθώς η εταιρεία supercar ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να δώσει ξανά το “παρών” σε έκθεση αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει πως η παρουσίαση του Sián FKP 37, τον Σεπτέμβριο του 2019 ήταν η τελευταία δημόσια εμφάνιση της εταιρείας.
Αντί να μοιράζεται το “σαλόνι” με άλλες εταιρείες αυτοκινήτων, η Lamborghini λέει ότι θα προτιμούσε να κάνει τις παρουσιάσεις των νέων μοντέλων στις δικές της εκδηλώσεις, μπροστά σε ένα μικρότερο κοινό από πελάτες και VIP.
Μιλώντας στο Autocar, η επικεφαλής μάρκετινγκ και επικοινωνία της Lamborghini, Katia Bassi, δήλωσε: “Αποφασίσαμε να εγκαταλείψουμε τις εκθέσεις αυτοκινήτου, επειδή πιστεύουμε όλο και περισσότερο ότι το να έχουμε μια στενή σχέση με τον πελάτη είναι το κλειδί, και οι εκθέσεις αυτοκινήτων δεν ευθυγραμμίζονται πλέον με τη φιλοσοφία μας”.
Η Bassi προσέθεσε ότι η εταιρεία, που ανήκει στον Όμιλο Volkswagen, θα εκτελεί ένα “συνεχές πρόγραμμα αποκλειστικών εκδηλώσεων” και θα περιλαμβάνει “αποκαλύψεις αποκλειστικών νέων αυτοκινήτων σε ειδικές τοποθεσίες, αποκλειστικές περιηγήσεις και προγράμματα οδήγησης τόσο για νυν όσο και για επίδοξους πελάτες και εκδηλώσεις lifestyle όπου μπορούμε να προσκαλέσουμε πελάτες, επίδοξους πελάτες και VIP”.
Η κίνηση δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη, καθώς η συμμετοχή των κατασκευαστών στις περισσότερες ετήσιες εκθέσεις αυτοκινήτων έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια.
Εκτός από το Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η οποία κανονικά πραγματοποιείται τον Μάρτιο, αλλά ακυρώθηκε φέτος, λόγω της πανδημίας κορονοϊού, άλλες διοργανώσεις αντιμετώπισαν δυσκολίες στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή των κατασκευαστών. Αντ ‘αυτού, οι εταιρείες αυτοκινήτων προτιμούν όλο και περισσότερο να παρουσιάζουν νέα οχήματα με τους δικούς τους όρους, στις δικές τους εκδηλώσεις, μακριά από τους αντιπάλους τους.
Με αυτόν τον τρόπο, είναι εγγυημένο ότι θα προσελκύσουν ένα πολύ μεγαλύτερο κομμάτι της ειδησεογραφικής κάλυψης της ημέρας, αντί να τη μοιραστούν με όλους τους άλλους, κατά τη διάρκεια μιας ή δύο δημοσιογραφικών ημερών ενός σόου.
Οι διαδικτυακές πρεμιέρες προϊόντων γίνονται επίσης πιο δημοφιλείς και οι κατασκευαστές αναγκάζονται να το κάνουν, ενώ τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης λόγω της Covid-19, παραμένουν σε ισχύ, μπορεί κάλλιστα να ωθήσουν σε μία τέτοια μετάβαση σε αυτήν τη μορφή μακροπρόθεσμα.
Για το σκοπό αυτό, η Bassi συνέχισε: “Οι εκθέσεις αυτοκινήτου στην παραδοσιακή τους μορφή έδωσαν την ευκαιρία στους ανθρώπους να δουν εγκαίρως νέα αυτοκίνητα και τεχνολογίες κάτω από μια στέγη, αλλά επιρροές όπως το διαδίκτυο και τα κοινωνικά μέσα έχουν αλλάξει ριζικά τον ρόλο της παραδοσιακής έκθεσης αυτοκινήτου. Επιπλέον, η Lamborghini πρέπει να λάβει υπ’ όψιν της τους πελάτες της, οι οποίοι θέλουν αποκλειστικότητα, εξατομίκευση και προσωπική επαφή με τα αυτοκίνητα και το προσωπικό μας”.
Το να λυπάται κανείς στο άκουσμα της είδησης είναι λογικό. Μπορεί να μην επηρεάσει τον ισολογισμό της Lamborghini, αλλά τα παιδιά (και οι παλιμπαιδίζοντες ενήλικες) δεν θα κοιτούν με ανοιχτό το στόμα, τα τελευταία, μεγαλύτερα, πιο τρελά supercar της εταιρείας.