Με πολλές Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες να βρίσκονται σε στενό κορωνο-κλοιό, η είδηση ματαίωσης των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων σε αυτές, μονοπωλεί την επικαιρότητα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα μαζικότητας ακυρώσεων Χριστουγεννιάτικων events, η Βρετανική επικράτεια που μόλις τον περσινό Δεκέμβριο, η έρευνα για τον Χριστουγεννιάτικο τουρισμό του VisitEngland έδειξε ότι περισσότεροι από 14 εκατομμύρια Βρετανοί και επισκέπτες σχεδίασαν διανυκτερεύσεις κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Με το ένα τρίτο αυτών, να επισκέπτεται τουλάχιστον μια Χριστουγεννιάτικη αγορά.
Σύμφωνα με στοιχεία της VisitEngland, η περίοδος των Χριστουγέννων (από τον τομέα των ταξιδιών και της φιλοξενίας) συνέβαλε στην οικονομία κατά περίπου 3 δισ λίρες. Ενώ, για τη φετινή περίοδο προβλέπουν μείωση κατά 49% των τουριστικών δαπανών συνολικά.
Να σημειωθεί ότι στην απώλεια εσόδων δεν έχουν συνυπολογιστεί τα εστιατόρια, που πλέον εξυπηρετούν μικρότερες παρέες και ακυρώνουν χριστουγεννιάτικα πάρτι και πολυπληθείς εκδηλώσεις.
Δημοσκόπηση του Welcome to Yorkshire διαπίστωσε ότι το 20% των επιχειρήσεων φιλοξενίας ακυρώνουν προγραμματισμένες δραστηριότητες και το ένα τρίτο τις περιορίζει.
Όπως, η ετήσια έκθεση του Αγίου Νικολάου του Yorkshire. Η οποία ακυρώθηκε την περασμένη εβδομάδα, όταν η πόλη “δέχτηκε” τους περιορισμούς της προειδοποίησης επιπέδου 2.
Το Winter Wonderland στο Χάιντ Παρκ δεν ανοίξει φέτος
Μπέλφαστ, Εδιμβούργο, Μπρίστολ, Μπαθ, Αμπερντίν, Γουίντσεστερ και Οξφόρδη είναι μερικές από τις άλλες πόλεις που έχουν ακυρώσει Χριστουγεννιάτικες εκθέσεις και αγορές.
Η Χριστουγεννιάτικη αγορά του Λίνκολν, η παλαιότερη στο Ηνωμένο Βασίλειο, ακυρώθηκε για πρώτη φορά από το 1982. Το Christkindelmarkt δεν θα μετατρέψει το κεντρικό Λιντς σε ένα χειμερινό χωριό και η αγορά τύπου Φρανκφούρτης στο Μπέρμιγχαμ, η οποία προσελκύει περισσότερους από 5 εκατομμύρια επισκέπτες τα τελευταία χρόνια, ακυρώθηκε από τον Σεπτέμβριο.
Το χριστουγεννιάτικο φεστιβάλ του Padstow Harbourside και η βικτοριανή χριστουγεννιάτικη γιορτή του Stratford-upon-Avon, έχουν πλέον προγραμματιστεί για το 2021.
Η ευρηματικότητα μαζεύει τα “σπασμένα”
Οι τοπικές αρχές και οι επιχειρήσεις αναζητούν δημιουργικές εναλλακτικές λύσεις. Η αγορά του Εδιμβούργου ανακοίνωσε ότι έγινε ψηφιακή.
Οι αγορές του Σέφιλντ ελπίζουν να ανοίξουν στις 12 Νοεμβρίου με ένα νέο μπαρ αλπικού στιλ. Επίσης, από τις 12 Νοεμβρίου, η αγορά του Κάρντιφ ευελπιστεί να ανοίξει.
Ομοίως, η Swansea επιβεβαίωσε ότι η αγορά της θα ανοίξει στις 27 Νοεμβρίου, αλλά αυτό ήταν πριν από νέους περιορισμούς κλειδώματος. Το Έξετερ και το Πλύμουθ σχεδιάζουν να ανοίξουν επίσης.
Ενώ, η κατάσταση της αγοράς στη Γλασκώβη δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, αν και τα διακοσμητικά φώτα θα εξακολουθούν να αποτελούν χαρακτηριστικό των εποχιακών τοπίων της πόλης.