Ο κορονοϊός σκότωσε τον τουρισμό αλλά ανέστησε τα διαμάντια

Τελικά τα διαμάντια λάμπουν για πάντα. Ειδικά, μάλιστα, την περίοδο του lockdown, αφού σύμφωνα με το Bloomberg η αγορά πολύτιμων λίθων γνωρίζει εκρηκτική ανάπτυξη

59

Συγκεκριμένα, καθώς τα lockdowns συνεχίζονται οι «εγκλωβισμένοι» θέλουν να σπάσουν την απομόνωση αγοράζοντας διαμάντια. Είναι ενδεικτικό ότι ο κολοσσός της εν λόγω αγοράς, Miner De Beers, αναμένει τις υψηλότερες πωλήσεις ακατέργαστων διαμαντιών εδώ και τρία χρόνια, παρά την αύξηση των τιμών, ενώ ο αντίπαλός της Alrosa PJSC εκτιμά ότι η ανάκαμψη των πωλήσεων θα συνεχιστεί για αρκετό καιρό.

Η έκρηξη καθοδηγείται από τις ζωτικές αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας. Το εντυπωσιακό είναι γιατί η αγορά διαμαντιών ανθίζει. Γιατί σύμφωνα με αναλυτές, η πανδημία «σκότωσε» τα ταξίδια.

Μέχρι το 2019 ο τουρισμός ήταν ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της βιομηχανίας διαμαντιών, καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές διοχέτευαν σημαντικό μέρος του εισοδήματός τους σε ταξίδια και διακοπές. Ο φόβος του κορονοϊού ακύρωσε αυτή τη συνήθεια και πλέον οι καταναλωτές αξιοποιούν μέρος του διαθέσιμου εισοδήματός τους στις αγορές πολύτιμων λίθων.

Σαν αποτέλεσμα οι διαδικτυακές πωλήσεις διαμαντιών σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Μπορεί, λοιπόν, αεροπλάνα και ξενοδοχεία να άδειασαν αλλά οι… μπιζουτιέρες γεμίζουν.

Οφείλουμε, όμως, εδώ να επισημάνουμε ότι αν και αυτή η συνθήκη ισχύει σε μεγάλες αγορές, στην Ελλάδα η αγορά κοσμήματος έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα αφού σύμφωνα με στοιχεία από το ΕΒΕΠ κατά την περίοδο της 13ης με 31 Δεκεμβρίου, το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων κατέγραψε πτώση τζίρου 48%, σε ετήσια βάση. Άλλες καταναλωτικές συνήθειες, άλλη εισοδηματική δύναμη, άλλο αποτέλεσμα προφανώς…

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις