Έναν χρόνο μετά από τα πρώτα Lockdown παγκοσμίως ώστε να ανακοπεί η πανδημία του κορονοϊού και τα νούμερα -ειδικά σε ό,τι- έχει να κάνει με τα παιδιά και το σχολείου, προκαλού ίλιγγο.
Σύμφωνα με νέα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η UNICEF περί τα 168 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως δεν έχουν παρακολουθήσει μαθήματα στα σχολεία τους για έναν χρόνο.
Την ίδια στιγμή, περίπου 214 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως – ή 1 στα 7 – έχουν χάσει περισσότερα από τα τρία τέταρτα της εκπαιδευτικής χρονιάς.
Όπως αναφέρουν τα στοιχεία, 14 χώρες παγκοσμίως παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό κλειστές από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Φεβρουάριο του 2021. Τα δύο τρίτα αυτών των χωρών βρίσκονται στη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική, επηρεάζοντας σχεδόν 98 εκατομμύρια μαθητές. Από τις 14 χώρες, ο Παναμάς κράτησε τα σχολεία κλειστά τις περισσότερες ημέρες, και ακολουθούν το Ελ Σαλβαδόρ, το Μπαγκλαντές και τη Βολιβία.
Το κλείσιμο του σχολείου έχει καταστροφικές συνέπειες για τη μάθηση και την ευημερία των παιδιών. Τα πιο ευάλωτα παιδιά και εκείνα που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως μάθηση διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να μην επιστρέψουν ποτέ στην τάξη, ακόμη και να αναγκαστούν σε παιδικό γάμο ή παιδική εργασία. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της UNESCO , περισσότερα από 888 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν διαταραχές στην εκπαίδευσή τους λόγω πλήρους και μερικού κλεισίματος των σχολείων.
Η πλειονότητα των μαθητών παγκοσμίως βλέπουν τα σχολεία και ως μέρος όπου μπορούν να αλληλεπιδράσουν με τους συνομηλίκους τους, να αναζητήσουν υποστήριξη, να αποκτήσουν πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας και ανοσοποίησης και να λάβουν ένα θρεπτικό γεύμα. Όσο περισσότερο τα σχολεία παραμένουν κλειστά, τα μεγαλύτερα παιδιά αποκόπτονται από αυτά τα κρίσιμα στοιχεία της παιδικής ηλικίας.