Τίτλοι τέλους για την Alitalia και τον ταραχώδη βίο της, «απογειώνεται» η ITA

«Σήμερα χάνουμε άλλο ένα κόσμημα, μια εταιρεία που σφυρηλάτησε την ιστορία του έθνους μας».

97

Ένας νέος, κρατικός αερομεταφορέας με το όνομα Italia Trasporto Aereo (ITA) ανέλαβε την Παρασκευή στη θέση της Alitalia, ενός συμβόλου 75 ετών του ιταλικού στιλ και αίγλης. Η εξέλιξη έρχεται μετά από χρόνια οικονομικών απωλειών και αποτυχημένων προσπαθειών διάσωσης.

Μια πρωινή πτήση από το Μιλάνο προσγειώθηκε στο Μπάρι, σηματοδοτώντας το ντεμπούτο της νέας, μικρότερης εταιρείας που έχει τα ίδια χρώματα (πράσινο, λευκό, κόκκινο) με τον προκάτοχό της, όπως σημειώνει το πρακτορείο Reuters.

Κάποτε παραδοσιακή επιλογή για τους Πάπες, πριμαντόνες και την πολιτική ελίτ της Ιταλίας, η Alitalia διοικείται από διαχειριστές που είχαν οριστεί από το κράτος από το 2017 προκειμένου να αποφευχθεί το οριστικό κλείσιμο.

Η αεροπορική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1946 πέρασε από μια ιλιγγιώδη διαδοχή αναδιαρθρώσεων και αλλαγών ιδιοκτησίας.

Η κυβέρνηση έχει σπεύσει να τη σώσει πολλές φορές, ξοδεύοντας περισσότερα από 8 δισεκατομμύρια ευρώ (9,27 δισεκατομμύρια δολάρια) μόλις τα τελευταία τρία χρόνια.

Η ITA κέρδισε το εμβληματικό εμπορικό σήμα της Alitalia έναντι 90 εκατομμυρίων ευρώ, σχεδόν το ένα τρίτο από αυτό που ήλπιζε η Alitalia, δήλωσε ο μεταφορέας αργά την Παρασκευή.

«Σήμερα χάνουμε άλλο ένα κόσμημα, μια εταιρεία που σφυρηλάτησε την ιστορία του έθνους μας και… μας έκανε υπερήφανους που είμαστε Ιταλοί», δήλωσε η αρχηγός του κόμματος «Αδέρφια της Ιταλίας», Τζόρτζια Μελόνι.

Πώς θα λειτουργήσει η ITA

Αφού προσπάθησε να πουλήσει την Alitalia σε ιδιώτες επενδυτές, το 2020 η Ρώμη παραδόθηκε στις καταστροφικές συνέπειες της πανδημίας για τον αεροπορικό τομέα και αποφάσισε να δημιουργήσει την ITA από τις στάχτες της.

Ο νέος αερομεταφορέας, στον οποίο η κυβέρνηση θα επενδύσει 1,35 δισεκατομμύρια ευρώ σε τρία χρόνια, θα ξεκινήσει με 52 αεροσκάφη και 2.800 υπαλλήλους, σε σύγκριση με περίπου 110 αεροσκάφη και εργατικό δυναμικό 10.000 για την Alitalia.

Σύμφωνα με μια συμφωνία που διαπραγματεύτηκε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πρέπει να υπάρχει σαφής ασυνέχεια μεταξύ της Alitalia και του διαδόχου της και ο νέος αερομεταφορέας πρέπει να είναι κερδοφόρος μέχρι το τέλος του επιχειρηματικού σχεδίου 2021-2025.

Μπορεί όμως να είναι δύσκολο για την ITA να αποφύγει την κληρονομιά της Alitalia σχετικά με το υψηλό κόστος, την κακή διαχείριση και τη μεγάλη πολιτική και συνδικαλιστική επιρροή, σημειώνει το πρακτορείο Reuters.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις