Αφού προσπάθησαν να βρουν προσωπικό κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι επιχειρήσεις στη Σιγκαπούρη στρέφονται όλο και περισσότερο στα ρομπότ για την εκτέλεση μιας σειράς εργασιών, από εργοδηγούς μέχρι βιβλιοθηκάριους.
Η χώρα βασίζεται σε εργατικό δυναμικό από ξένες χώρες, αλλά ο αριθμός τους μειώθηκε κατά 235.700 μεταξύ Δεκεμβρίου 2019 και Σεπτεμβρίου 2021, σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, το οποίο σημειώνει πώς οι περιορισμοί του COVID-19 έχουν επιταχύνει «τους ρυθμούς νέας τεχνολογίας και αυτοματισμού» από τις εταιρείες.
Σε ένα εργοτάξιο στη Σιγκαπούρη, ένα τετράποδο ρομπότ με το όνομα «Spot», που κατασκευάστηκε από την αμερικανική εταιρεία Boston Dynamics, επιθεωρεί τμήματα με λάσπη και χαλίκι προκειμένου να καταγράψει την πρόοδο των εργασιών και να μεταφέρει τα δεδομένα στο κέντρο ελέγχου της Gammon.
Ο γενικός διευθυντής της Gammon, Μάικλ Ο’Κόνελ, είπε ότι η χρήση του Spot απαιτεί μόνο έναν υπάλληλο αντί για δύο που χρειαζόντουσαν προηγουμένως υπό κανονικές συνθήκες.
«Η αντικατάσταση του εργατικού δυναμικού στο εργοτάξιο με αυτόνομες λύσεις κερδίζει καθημερινά όλο και περισσότερο έδαφος», δήλωσε ο Μάικλ Ο’Κόνελ.
Προσθέτει μάλιστα ότι η υπάρχουσα κατάσταση που δημιουργήθηκε από την πανδημία είναι μη αναστρέψιμη.
Την ίδια ώρα η Εθνική Βιβλιοθήκη της Σιγκαπούρης τοποθέτησε δύο ρομπότ, σε μια από τις δημόσιες βιβλιοθήκες της, που μπορούν να σαρώνουν – καταγράφουν τίτλους 100.000 βιβλίων, ή περίπου το 30 τοις εκατό της συλλογής της, την ημέρα.
«Το προσωπικό δεν χρειάζεται να καταγράφει τους τίτλους έναν έναν σε κάθε ράφι, και αυτό μειώνει τον χρόνο αλλά και την ένταση της δουλειάς», δήλωσε ο υποδιευθυντής της Εθνικής Βιβλιοθήκης, Λι Γι Φουάνγκ.
Σύμφωνα με μια έκθεση του 2021 της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ρομποτικής, η Σιγκαπούρη έχει εγκατεστημένα 605 ρομπότ ανά 10.000 υπαλλήλους στη κατασκευαστική βιομηχανία, ο δεύτερος υψηλότερος αριθμός παγκοσμίως, μετά τα 932 της Νότιας Κορέας.
Τα ρομπότ χρησιμοποιούνται επίσης και στα τμήματα εξυπηρέτησης πελατών, με περισσότερους από 30 σταθμούς του μετρό να διαθέτουν ρομπότ που φτιάχνουν καφέ για τους επιβάτες.
Ο Κιθ Ταν, διευθύνων σύμβουλος της Crown Digital, που κατασκευάζει τα ρομπότ barista, είπε ότι βοηθά στην επίλυση του «μεγαλύτερου προβλήματος» στον χώρο της εστίασης – την εύρεση προσωπικού – ενώ παράλληλα δημιουργεί καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας προκειμένου να υπάρξει πλήρης αυτοματοποίηση του κλάδου.
Ωστόσο πολλοί είναι εκείνοι που προτιμούν την ανθρώπινη επαφή, όπως υποστηρίζει ο Ασίς Κουμάρ, ενώ απολαμβάνει τον καφέ που έφτιαξε ένα από τα ρομπότ στο σταθμό του μετρό.