Τα «ηγετικά» αυτοκίνητα

68

Γράφει ο Κωνσταντίνος Μποϊδάνης (km@carmgz.gr)

Με αφορμή τον εορτασμό του Πλατινένιου Ιοβηλαίου της Βασίλισσας Ελισάβετ II, κάνουμε μια αναδρομή σε μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά αυτοκίνητα που έχουν χρησιμοποιηθεί από αρχηγούς κρατών.

Δεν είναι μόνο το Range Rover της Βασίλισσας Ελισάβετ ΙΙ που μας δίνει την αφορμή, καθώς το «αγώγι» των ηγετών, έχει πάντα το δικό του ξεχωριστό ενδιαφέρον.

Είτε γιατί προσφέρει την απόλυτη άνεση, είτε γιατί είναι ανοιχτό και φέρνει σε πιο άμεση επαφή το διακεκριμένο επιβάτη με το λαό του, το κάθε ένα από αυτά τα αυτοκίνητα της λίστας, έχει κάτι το ιδιαίτερο να προσφέρει στο προφίλ του ανθρώπου που «υπηρετεί». Τα αυτοκίνητα που έχουμε συγκεντρώσει στην πιο κάτω λίστα, είναι ορισμένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα, που σε κάποιες περιπτώσεις έχουν συνδεθεί άρρηκτα και με το VIP πρόσωπο που μετέφεραν.

Citroën DS (1955)- Charles De Gaulle 

Δεν υπάρχουν πολλές περιπτώσεις αυτοκινήτων που έχουν ταυτιστεί τόσο πολύ, όσο η DS με τον Στρατηγό De Gaulle. Τα βιβλία της Γαλλικής ιστορίας είναι γεμάτα με φωτογραφίες του Στρατηγού, μέσα κάμποσες διαφορετικές DS μια και το μοντέλο της Citroen ήταν ομολογημένα από τον ίδιο, το αγαπημένο του.

Ιδιαίτερα μετά την απόπειρα εναντίον του που έγινε το 1962 και που κατάφερε να διαφύγει παρά το γεγονός πως το αυτοκίνητό του είχε ένα σκασμένο ελαστικό από σφαίρα, το αυτοκίνητο κέρδισε και επί του πρακτέου την εκτίμηση του Γάλλου ηγέτη. Αξίζει να σημειώσουμε πως και σήμερα, μια DS χρησιμοποιείται από το Γάλλο Πρόεδρο. Η Presidential DS7 Crossback είναι το μοντέλο που χρησιμοποιεί ο Emmanuel Macron.

Lincoln Continental (1961)- John F. Kennedy

Ο Kennedy δεν ήταν ο μόνος POTUS που χρησιμοποιούσε την Lincoln Continental για τις μετακινήσεις του αλλά χάρη σε αυτόν, (και) το αυτοκίνητο έμεινε στην ιστορία. Ήταν βλέπετε σε μια ανοιχτή Continental το Νοέμβριο του 1963, όταν δολοφονήθηκε και πέρασε στην ιστορία ως ένα ερωτηματικό που δεν θα απαντηθεί ποτέ, αναφορικά με το αν θα δικαίωνε τις προσδοκίες όλων όσοι πίστευαν σε αυτόν για ένα καλύτερο μέλλον με ειρήνη για όλο τον κόσμο. Από τότε και μετά, όλα τα προεδρικά αυτοκίνητα ήταν απαραιτήτως κλειστά και αλεξίσφαιρα. Το συγκεκριμένο, βρίσκεται σήμερα στο μουσείο Henry Ford στο Dearborn του Michigan από όπου είναι και η φωτογραφία. Η «σύνδεση» της Lincoln με το Λευκό Οίκο και τους κατοίκους του, χρονολογούνται από το 1939.

Mercedes 600 Pullman (1964)- Idi Amin Dada

Η Mercedes 600 Pullman, στην έκδοση που απευθυνόταν στους αρχηγούς κρατών, είχε μήκος που έφτανε τα 6,24 μέτρα. Αναλογικές με το μήκος της, ήταν και οι ανέσεις που πρόσφερε στους επιβάτες, που όπως προφανώς εύκολα καταλαβαίνει κανείς, δεν ήταν «απλά πλούσιοι» που μπορούσαν να την αγοράσουν αλλά είχαν κάθε είδους εξουσία και δύναμη. Ως ένα από τα πιο επιθυμητά μοντέλα του είδους, η Pullman βρέθηκε σε διάφορες εκδοχές και χρώματα να εξυπηρετεί τις ανάγκες ηγετών όπως ήταν ο Βασιλιάς της Κένυας, ο Πάπας αλλά και κάποιοι από εκείνους για τους οποίους τα βιβλία της ιστορίας δεν έχουν και πολλά θετικά να πουν.

Ο Idi Amin Dada είναι ένας από αυτούς, με το όνομά του να έχει μείνει στην ιστορία ως «καρικατούρα» αυστηρού μονάρχη- προκειμένου να μην είναι και τόσο δημοφιλείς οι φρικαλεότητες με τις οποίες συνδέθηκε. Η Pullman με τον V8 των 6,3 λίτρων και τους 250 ίππους, ήταν ικανή να ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα σε τελική ταχύτητα- κάτι ιδιαίτερα σπάνιο και εντυπωσιακό για τη δεκαετία του ’60 αλλά και για ένα αυτοκίνητο με αυτές τις διαστάσεις.

Citroen CX (1974)-  Giscard d’Estaing

Η Citroen CX είναι μια κλασική περίπτωση αυτοκινήτου που έφτασε στην παραγωγή, αφού «εκθειάστηκε» από κάποιον ηγέτη, ο οποίος εμμέσως, έπαιξε ρόλο και στην εξέλιξη του μοντέλου. Συγκεκριμένα, όταν το 1976 η Citroen αντικατέστησε την προεδρική DS με την πιο σύγχρονη ναυαρχίδα της, στην έκδοση Prestige η CX είχε κατά 25 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο για να έχουν οι πίσω τον καλύτερο δυνατό χώρο για τα πόδια και την πλάτη τους.

Χρειάστηκε όμως και μια «παρατήρηση» από τον Πρόεδρο Giscard d’Estaing για να αλλάξει η διαμόρφωση του επάνω μέρους της καμπίνας, για να έχει περισσότερο χώρο διαθέσιμο για τα κεφάλια. Στη συνέχεια και ο Πρόεδρος Jacques Chirac ως μεγάλος θαυμαστής της CX, συνέχισε να τη χρησιμοποιεί έως το 1995, ακόμα και όταν είχε ως μοντέλο αντικατασταθεί από την ΧΜ στη γκάμα της Citroen.

Rolls Royce Silver Shadow (1975)- Κωνσταντίνος Καραμανλής

Για τις μετακινήσεις του από το 1975 και για μια εξαετία, ο Εθνάρχης προτιμούσε ιδιαιτέρως την Rolls Royce Silver Shadow με το μακρύ μεταξόνιο (LWB). Το αυτοκίνητο είχε παραγγελθεί από τους Συνταγματάρχες και παρελήφθη το 1971, όταν το κλίμα ήταν ήδη αρκετά βαρύ γι’ αυτούς, οπότε και δεν τη χρησιμοποίησαν για να μην προκαλούν. Για τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, ο οποίος στις επίσημες εξόδους του δεν την οδήγησε ποτέ, ήταν μια από τις μικρές του απολαύσεις το να κάθεται στη θέση του συνοδηγού– παρά το γεγονός πως οι χώροι για τους πίσω ήταν πραγματικά εξαιρετικοί.

Μια επέμβαση που επέβαλλε ο Καραμανλής, ήταν η αφαίρεση του αγαλματιδίου από το επάνω μέρος του εμπρός ψυγείου, για να είναι πιο διακριτικό το αυτοκίνητο. Η χρήση της συγκεκριμένης Rolls, σταμάτησε το 1981, πιθανότατα λόγω της εμφάνισης της τρομοκρατικής οργάνωσης 17 Νοέμβρη, που επέβαλλε τη χρήση θωρακισμένης λιμουζίνας από έναν αρχηγό κράτους.

Mercedes S-Class (1981)- Ανδρέας Παπανδρέου

Θα μπορούσε να πει κανείς, πως η «αγάπη» του Αντρέα (ένας ήταν ο Αντρέας) για την S-Class, κληροδοτήθηκε από τον πατέρα του που είχε προηγηθεί στα υψηλότερα διοικητικά κλιμάκια του κράτους. Όπως και να έχει, η ξεχωριστή γοητεία της άπιαστης πολυτέλειας που πρόσφερε διαχρονικά η SClass δεν θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητο τον «Τσοβόλα δώστα όλα» Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ (του κανονικού, του «ορθόδοξου») και Πρωθυπουργό της χώρας που συνολικά έμεινε στο θώκο για 10 χρόνια παρά 15 ημέρες.

H συγκεκριμένη W126, ανήκε στην Ελληνική προεδρία της δημοκρατίας και είχε V8 κινητήρα 5,5 λίτρων με ισχύ 280 ίππων. Οι επιδόσεις ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα είναι πολύ καλές, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να «έρχονται» σε 7,2 δευτερόλεπτα και αυτό ήταν κάτι που μάλλον δεν άφηνε ασυγκίνητο τον Πρόεδρο, για χάρη του οποίου ο αστικός μύθος θέλει την ελληνική αστυνομία να «κλείνει» την κυκλοφορία στη Συγγρού (πρώτες πρωινές ώρες) για να την οδηγήσει αρκετά πάνω από τα όρια ταχύτητας, αυτοπροσώπως.

Cadillac «Beast»(2018)- Barack Obama

Την αρχή για τα «κατά παραγγελία» Προεδρικά αυτοκίνητα, είχε κάνει το 1939 ο Roosevelt και η τελευταία καταγραφή αυτοκινήτου του είδους, είναι το 2018, όταν και παρουσιάστηκε η τελευταία έκδοση του «Beast» που κόστισε περίπου 1,3 εκατομμύρια ευρώ. Το αυτοκίνητο δεν βασίζεται σε κανένα μοντέλο που βρίσκεται στη γκάμα της Cadillac και λέγεται πως βασίζεται σε ένα μοναδικό πλαίσιο για το οποίο –φυσικά- δεν έχει γίνει γνωστή καμία λεπτομέρεια που το αφορά.

Το «Beast» ζυγίζει έως και 9,1 τόνους και φέρει την πλέον εκτενή θωράκιση που μπορεί να συναντήσει κανείς σε μη ερπυστριοφόρο όχημα. Το όχημα δεν έχει εξωτερικές κλειδαριές και μπορεί να αντέξει επιθέσεις από σφαίρες, βόμβες και χημικά αέρια, διαθέτοντας μέχρι και σύστημα τροφοδοσίας της καμπίνας με καθαρό αέρα για την περίπτωση που κάποιος επιτεθεί με χημικά στον Πρόεδρο.

Aurus Senat L700 (2018)- Vladimir Putin

Ο Vladimir Putin που φυσικά δεν χρειάζεται συστάσεις καθώς είναι… ισόβιος Πρόεδρος της Ρωσίας, ανέθεσε μετά από πολλά χρόνια στην Aurus τη ευθύνη της κατασκευής ενός αυτοκινήτου για τις δικές του μετακινήσεις. Ενός αυτοκινήτου που θα ήταν μεν Ρώσικο μια και είμαστε –ως Ρώσοι- σούπερ σωβινιστές αλλά θα κάνει εν πολλοίς, ότι κάνουν όλες οι προεδρικές λιμουζίνες και ιδιαίτερα, εκείνη του Αμερικανού ομολόγου.

Το Aurus Senat είναι το εν λόγω δημιούργημα, που μπορεί να παραγγελθεί με έναν V12 κινητήρα 6,6 λίτρων απόδοσης 850 ίππων. Φυσικά και δεν πρέπει να αναρωτιέται κανείς αν η θωράκιση είναι αυξημένη στο Προεδρικό Senat μιας και ο επιβάτης που συνήθως μετακινείται μόνος έχει αρκετούς εχθρούς. Ιδιαίτερα τώρα τελευταία.

 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις