Γράφει Γιώργος Κανελλόπουλος
Σε θέση-κλειδί στην εταιρεία-κολοσσό πολυτελών ειδών LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton τοποθετεί πλέον το τρίτο από τα πέντε του παιδιά ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ευρώπης και ιδιοκτήτης της LVMH Μπερνάρ Αρνό. Ο 30χρονος Αλεξάντερ Αρνό θα είναι επικεφαλής προϊόντων της αλυσίδας κοσμημάτων Tifanny, που είναι η μεγαλύτερη εξαγορά που έχει κάνει ο 73χρονος Αρνό. Με την αναβάθμιση αυτή μάλιστα ο Αλεξάντερ, που είναι το τρίτο από τα πέντε παιδιά του Αρνό, μπορεί να δοκιμάζεται ακόμη και για να αναλάβει κάποια στιγμή αργότερα τα ηνία όλο του ομίλου που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις μάρκες Christian Dior, Fendi, Givenchy, Marc Jacobs, Stella McCartney, Loewe, Loro Piana, Kenzo, Celine, Sephora, Princess Yachts, TAG Heuer, Remowa, Bulgari και Tiffany & Co.
Στα πρωτοσέλιδα
Ο Μπερνάρ Αρνό απέκτησε την Tifanny πριν από 18 μήνες και ο Αλεξάντερ ανέλαβε άμεσα δράση παρουσιάζοντας μεταξύ άλλων το ρολόι «μπλε Nautilus» της Patek Philippe Tiffany που φοράνε διάσημοι όπως ο Λεονάρντο ντι Κάπριο και ΛεΜπρον Τζέιμς. Κύριος στόχος του 30χρονου είναι να διατηρήσει την εταιρεία στα πρωτοσέλιδα, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα συνεχώς νέες καινοτομίες. Με τον τίτλο του εκτελεστικού αντιπροέδρου προϊόντων και επικοινωνίας της Tiffany, ο Αλεξάντερ ήταν πολύ απασχολημένος τους τελευταίους μήνες τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Πέρυσι παντρεύτηκε τη σχεδιάστρια αξεσουάρ Τζεραλντίν Γκουγιό, πρώτα στο Παρίσι και μετά στη Βενετία, κάνοντας δεξιώσεις όπου παρευρέθηκαν πολλές διασημότητες.
«Υπάρχουν πολλά μάτια που κοιτάζουν» τα μεγέθη κι όχι μόνο της Tiffany, λέει ο νεότερος Αρνό κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο Bloomberg από το Λονδίνο, όπου η εταιρεία κοσμημάτων γιόρτασε την 150ή επέτειό της με μια έκθεση 400 κοσμημάτων υψηλής ποιότητας. Οσο για την προσοχή του πατέρα του, «είτε είσαι Νο 1 είτε Νο 75, είσαι πάντα υπό το βλέμμα του» λέει ο γιος του.
Για να προωθήσει περισσότερο την Tiffany ο Αλεξάντερ Αρνό εφαρμόζει μια διαφορετική στρατηγική. Οι εταιρείες κοσμημάτων προτιμούν να διαφημίζουν τα προϊόντα τους σε περιόδους που ο κόσμος συνηθίζει να κάνει πολλά δώρα, όπως είναι τα Χριστούγεννα, η Γιορτή της Μητέρας και του Αγίου Βαλεντίνου. Ομως ο Αρνό και ο Αντονι Λεντρού, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tiffany, απορρίπτουν κατηγορηματικά αυτή την προσέγγιση σύμφωνα με τη βρετανική «Vogue».
Προτιμούν διαρκή παρουσία στην επικαιρότητα και αυτός είναι ο λόγος για την υιοθέτηση μιας στρατηγικής επικοινωνίας με γρήγορους ρυθμούς που ταιριάζει περισσότερο με νεοφυή (startup) επιχείρηση παρά σε καταξιωμένη μάρκα, λέει ο 30χρονος, που θέλει να χρησιμοποιεί την τεχνολογία προς όφελος των επιχειρηματικών του δραστηριοτήτων. Με την προσοχή των καταναλωτών να κατευθύνεται σε περισσότερες πλευρές και σε περισσότερες πλατφόρμες από ποτέ, το να τραβήξει και να διατηρήσει μια εταιρεία αυτή την προσοχή είναι απαραίτητη για την επιτυχία μιας μάρκας. «Πρέπει να είμαστε παρόντες σε πολύ περισσότερες εκδηλώσεις και σε πολύ περισσότερα μέρη για να συμβαδίσουμε με την εποχή μας» λέει ο Αρνό στη «Vogue».
Με νέα πολιτική
Την πολιτική αυτή την είχε ακολουθήσει ο ίδιος για όσο καιρό ήταν επικεφαλής στρατηγικής στη γερμανική εταιρεία ειδών αποσκευών πολυτελείας Rimowa, η οποία ανήκει κι αυτή στη LVMH. Ο Αλεξάντερ πέτυχε να οδηγήσει την εταιρεία αποσκευών σε σημαντική ανάπτυξη με σειρά από συνεργασίες. Η καινοτομία είναι ακόμη πιο σημαντική στον νέο του ρόλο, λέει στο περιοδικό, δεδομένου ότι «το να είσαι Tiffany, να είσαι Αμερικανός και να είσαι η ουσία και η επιτομή των νεωτερισμών» δείχνει το τι σημαίνει να είσαι πιο μπροστά από τους άλλους στο παιχνίδι της πώλησης πολυτελών ειδών.