Το ιστιοφόρο που «κόβει» γέφυρες στο Ρότερνταμ

158

Γράφει Γιώργος Κανελλόπουλος

Η κατασκευή του μεγαλύτερου ιστιοφόρου στον κόσμο στην Ολλανδία με ιδιοκτήτη, όπως φημολογείται, τον ιδρυτή της Amazon Τζεφ Μπέζος, έχει βρεθεί στο προσκήνιο στη χώρα αλλά και παγκοσμίως για τους – μάλλον – λάθος λόγους.

Το τεράστιο ιστιοφόρο με μήκος 122 μέτρα δεν θα μπορέσει να πλεύσει, όχι πολύ σύντομα τουλάχιστον, μέσα από το Ρότερνταμ προς την ανοικτή θάλασσα επειδή τα τρία πολύ ψηλά κατάρτια του δεν χωράνε να περάσουν κάτω από την ιστορική γέφυρα της πόλης.

Η εταιρεία που κατασκευάζει το σούπεργιοτ για λογαριασμό του δεύτερου πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο ενημέρωσε το δημοτικό συμβούλιο του Ρότερνταμ ότι προς το παρόν δεν θα ζητήσει τη μερική αποσυναρμολόγηση της κινητής «Γέφυρας της Βασίλισσας», γνωστής ως Koninginnebrug ή De Hef.

Το γιοτ με τα τρία πανύψηλα κατάρτια κατασκευάζεται από την εταιρεία Oceanco στην Ολλανδία για τον Μπέζος σύμφωνα με την Boat International, εταιρεία του κλάδου που ειδικεύεται στην παροχή πληροφοριών και δεδομένων για σούπεργιοτ. Οπως αναφέρεται, το πλοίο θα είναι το μεγαλύτερο ιστιοπλοϊκό στον κόσμο όταν παραδοθεί φέτος στον ιδιοκτήτη του.

Υπάρχει μόνο ένα μικρό πρόβλημα. Τα κατάρτια του σκάφους είναι πολύ ψηλά για να περάσουν κάτω από τη γέφυρα Koningshaven, που κατασκευάστηκε πριν από 95 χρόνια και αποτελεί εθνικό μνημείο.

Σφοδρές αντιδράσεις

Οταν στις αρχές του έτους έγιναν γνωστά τα σχέδια να αποσυναρμολογηθεί μερικώς η γέφυρα για να περάσει το γιοτ υπήρξαν πολλές αντιδράσεις από κατοίκους, οι οποίοι παραπονέθηκαν ότι δεν θα πρέπει να γίνει κάτι τέτοιο με το ιστορικό μνημείο. Η γέφυρα θεωρείται σύμβολο της βιομηχανικής κληρονομιάς του Ρότερνταμ ως ναυπηγικός κόμβος κι αυτό φαίνεται ότι προκάλεσε ακόμη μεγαλύτερες αντιδράσεις.

«Αυτός ο άνθρωπος κέρδισε τα χρήματά του με δομικές περικοπές προσωπικού, φοροαποφυγή, αποφυγή κανονισμών και τώρα πρέπει να γκρεμίσουμε το όμορφο εθνικό μας μνημείο;» είχε πει τον Φεβρουάριο ο πολιτικός του Ρότερνταμ Στέφαν Λιούις όταν είχε γίνει γνωστή η πρόθεση αποσυναρμολόγησης της γέφυρας.

Η γέφυρα είναι κινητή με την κουπαστή της να ανεβοκατεβαίνει αρκετά μέτρα πάνω από τη θάλασσα για να περνούν τα πλοία και όχι σταθερή συμβατική γέφυρα. Στον απόηχο των αντιδράσεων που δημιουργήθηκαν, η εταιρεία Oceanco έγραψε επιστολή στον αντιδήμαρχο του Ρότερνταμ για να ενημερώσει ότι προς το παρόν δεν θα ζητήσει άδεια για να αποσυναρμολογηθεί η γέφυρα. Εκπρόσωπος του γραφείου του αντιδημάρχου επιβεβαίωσε ότι είχε λάβει την επιστολή και την έστειλε ήδη στα μέλη του δημοτικού συμβουλίου, σύμφωνα με τη «Wall Street Journal».

Με βάση το σχέδιο που είχε αρχικά προταθεί στις τοπικές αρχές, οι οποίες και το είχαν δεχτεί πριν να ξεσπάσει σάλος, η Oceanco θα κάλυπτε το πλήρες κόστος της αποσυναρμολόγησης και η αποκατάστασή της γέφυρας στην αρχική της μορφή θα γινόταν άμεσα μετά τη διέλευση.

Αίτηση

Τώρα τοπικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η Oceanco αποφάσισε να μην υποβάλει αίτηση για άδεια αποσυναρμολόγησης της γέφυρας «λόγω φόβων βανδαλισμού», όπως αναφέρεται. Δεν είναι σαφές πώς το γιοτ θα φύγει τώρα από την Ολλανδία.

Δεν είναι επίσης γνωστό εάν η εταιρεία αποφάσισε να κάνει αλλαγές στην κατασκευή του γιοτ, που φέρει την κωδική ονομασία Y721, ή αναζητά άλλον τρόπο πρόσβασής του στην ανοικτή θάλασσα. Η Oceanco αρνήθηκε να σχολιάσει ενώ η Amazon δεν απάντησε σε αίτημα για σχόλιο που υπέβαλε το Bloomberg.Ο 58χρονος Μπέζος είναι ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο με περιουσία 140 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index.

Η διέλευση από τα κανάλια της πόλης δεν είναι ο πρώτος πονοκέφαλος που προκαλείται από τα πανύψηλα κατάρτια του Y721. Τα πολύ μεγάλα πανιά του γιοτ καταστούν επισφαλή την προσγείωση ελικοπτέρου σε αυτό κι έτσι ο Μπέζος ζήτησε να κατασκευαστεί ταυτόχρονα και γιοτ υποστήριξης εξοπλισμένο με ελικοδρόμιο που θα ακολουθεί το Y721, αναφέρει το Bloomberg.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις