Από την 1η Σεπτεμβρίου μετά από δημοψήφισμα.

Το Παρίσι θα απαγορεύσει τα ηλεκτρικά πατίνια από την 1η Σεπτεμβρίου, όπως δήλωσε η δήμαρχος της γαλλικής πρωτεύουσας, αφού το κοινό ψήφισε για την απομάκρυνσή τους από τους δρόμους.Ωστόσο, οι εταιρείες διαχείρισης και ενοικίασης των ηλεκτρικών πατινιών εξέφρασαν την ελπίδα να ανατρέψουν αυτό το σχέδιο.

Η πρόταση για απαγόρευση των ηλεκτρικών πατινιών συγκέντρωσε το 89% των ψήφων, σύμφωνα με τον λογαριασμό της δημοτικής αρχής στο Twitter σε μια διαδικασία που χαρακτηρίστηκε σπάνια «δημόσια διαβούλευση» και προκάλεσε μεγάλες ουρές μπροστά από τις κάλπες που στήθηκαν ανά την πόλη.

Ωστόσο, η προσέλευση στο δημοψήφισμα ήταν μικρή καθώς κυμάνθηκε στο 7,46% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων.

Η δήμαρχος της γαλλικής πρωτεύουσας Αν Ινταλγκό είπε ότι θα σεβαστεί το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας.

«Από την 1η Σεπτεμβρίου, δεν θα υπάρχουν άλλα ηλεκτρικά πατίνια προς ενοικίαση στο Παρίσι», είπε σε συνέντευξη Τύπου αργά την Κυριακή.

Οι εταιρείες διαχείρισης και ενοικίασης των ηλεκτρικών πατινιών επεσήμαναν τη χαμηλή προσέλευση των ψηφοφόρων και είπαν ότι ελπίζουν ότι η δήμαρχος θα επιδιώξει έναν συμβιβασμό.

«Παραμένουμε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με την δήμαρχο Ινταλγκό για να υιοθετήσουμε λογικούς κανόνες αντί για απαγόρευση των ηλεκτρονικών σκούτερ και να αποφύγουμε ένα βήμα προς τα πίσω για το Παρίσι», δήλωσε εκπρόσωπος της Lime τη Δευτέρα.

Εκπρόσωπος της Dott είπε ότι το δημοψήφισμα «επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από πολύ περιοριστικές μεθόδους ψηφοφορίας», οι οποίες οδήγησαν σε εξαιρετικά χαμηλή συμμετοχή που στράφηκε σε μεγάλο βαθμό προς τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες.

Τα ηλεκτρικά πατίνια στα οποία έχει κανείς πρόσβαση μέσω εφαρμογών smartphone λειτουργούν στο Παρίσι από το 2018, αλλά μετά από καταγγελίες για την άναρχη ανάπτυξή τους, ο δήμος Παρισιού το 2020 μείωσε τον αριθμό των εταιρειών σε τρεις.

Τις παραχώρησε ένα τριετές συμβόλαιο, ζήτησε να περιοριστούν οι ταχύτητες των πατινιών στα 20 χλμ./ώρα και επέβαλε καθορισμένους χώρους στάθμευσης, παρόμοιους με τους περιορισμούς που επιβάλλονται σε άλλες πόλεις παγκοσμίως. Οι τρέχουσες συμβάσεις ισχύουν μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Το 2021, 24 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε ατυχήματα που σχετίζονται με πατίνια στη Γαλλία, συμπεριλαμβανομένου ενός στο Παρίσι. Πέρυσι, το Παρίσι κατέγραψε 459 ατυχήματα με ηλεκτρονικά πατίνια και παρόμοια οχήματα, ανάμεσά τους τρία θανατηφόρα.

«Στη δουλειά μου, βλέπουμε πολλά τροχαία ατυχήματα που προκαλούνται από ηλεκτρικά πατίνια, επομένως βλέπουμε πραγματικά τα αρνητικά αποτελέσματα», δήλωσε στο Reuters η γενική γιατρός Οντρέ Κορντιέρ, 38 ετών.

Ορισμένοι ψηφοφόροι δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν αυστηρότερους κανονισμούς από μια πλήρη απαγόρευση.

«Δεν θέλω τα πατίνια να κάνουν ό,τι θέλουν στα πεζοδρόμια, αλλά η απαγόρευσή τους δεν είναι η προτεραιότητα», είπε ο Πιέρ Βακερλέ, 35 ετών.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις