Η ηλεκτροκίνηση θα οδηγήσει σε ξεσκαρτάρισμα μεταξύ των εταιριών με πολλά ονόματα να μην καταφέρνουν να συνεχίσουν μετά το τέλος της δεκαετίας.
Οι μεγάλες αλλαγές που συντελούνται αυτή την εποχή στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα οδηγήσουν και σε αντίστοιχες ανακατατάξεις σε ό,τι έχει να κάνει με τον αριθμό των εταιριών που θα καταφέρουν να επιβιώσουν.
What Car ?
Το πρώτο σου Premium πιο φθηνα από ποτέ
Νόμιζες οτι ήταν δύσκολο να το αποκτήσεις
Το καινούργιο σου αυτοκίνητο εύκολα και οικονομικά
Με αυτό δε σε νοιάζει το μποτιλιάρισμα και οι τιμές των καυσίμων
Διάλεξε ποιο θέλεις με επιδότηση και εγγύηση
Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Brian Gu, Διευθύνων Σύμβουλος της Κινέζικης Xpeng, προέβλεψε ότι το αργότερο σε μία δεκαετία θα έχουν απομείνει μόνο 10 εταιρίες-όμιλοι στο παιχνίδι της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η δυσοίωνη αυτή πρόβλεψη οφείλεται στις τεράστιες αλλαγές που φέρνει η ηλεκτροκίνηση στον τρόπο παραγωγής των αυτοκινήτων και στην ανάγκη περιορισμού του κόστους με δημιουργία νέων συνεργασιών και εξαγορών μεταξύ των εταιριών.
Οι προβλέψεις βέβαια του επικεφαλής της Xpeng ίσως να οφείλονται σε μεγάλο βαθμό και στην κακή πορεία της εταιρίας του το τελευταίο διάστημα. Μία πορεία πτωτική, στην οποία συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό και η μείωση των τιμών στα Tesla.
O Gu δήλωσε επίσης ότι για να επιβιώσουν οι κινέζικες εταιρίες μέσα στην επόμενη δεκαετία θα πρέπει να πωλούν περίπου 3 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως. Κάτι μάλλον δύσκολο, ακόμα και για τα δεδομένα της τεράστιας κινέζικης αγοράς.
Όπως επισήμανε ο Gu: “Για να είσαι μέσα στο κλαμπ των 3 εκατομμυρίων μονάδων ετησίως, δεν μπορείς να είσαι παίκτης μόνο στην Κίνα, αλλά πρέπει να έχεις παγκόσμια δραστηριότητα”.
Τα καλά νέα για τις κινέζικες εταιρίες είναι ότι έχουν πλέον σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα. Μάλιστα αναμένεται μέσα στο 2023 να πάρουν τον τίτλο του μεγαλύτερου εξαγωγέα οχημάτων στον πλανήτη, ξεπερνώντας την Ιαπωνία.
Οι εξαγωγές οδηγούνται κυρίως στην Ευρώπη και την Ασία. Το μεγάλο πρόβλημα, λόγω των πολιτικών διαφορών, είναι η πρόσβαση στις ΗΠΑ. Χωρίς την αγορά των ΗΠΑ, η οποία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη για τα ηλεκτρικά μετά την Κίνα, οι κατασκευαστές της χώρας δεν θα καταφέρουν να επιβιώσουν.