Ένας πρώην υπάλληλος της Tesla μιλώντας στο BBC είπε ότι πιστεύει πως η τεχνολογία που τροφοδοτεί τα αυτόνομα οχήματα της εταιρείας δεν είναι αρκετά ασφαλής για να χρησιμοποιηθεί σε δημόσιους δρόμους.
Ο Lucasz Krupski διέρρευσε δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων των παραπόνων των πελατών σχετικά με το λογισμικό πέδησης και αυτόνομης οδήγησης της Tesla, στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt τον Μάιο.
Ο Elon Musk, διευθύνων σύμβουλος της Tesla, έχει υπερασπιστεί την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
«Η Tesla έχει μακράν την καλύτερη τεχνητή νοημοσύνη στον πραγματικό κόσμο», ανέφερε ο Μασκ σε ανάρτησή του στο X, πρώην Twitter, το Σάββατο.
Tesla has by far the best real-world AI https://t.co/At0EPNmKId
— Elon Musk (@elonmusk) December 2, 2023
Ωστόσο, στην πρώτη του συνέντευξη στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο Krupski είπε στη συντάκτρια τεχνολογίας του BBC, Zoe Kleinman, ότι ανησυχούσε για το πώς χρησιμοποιείται η τεχνητή νοημοσύνη – για να τροφοδοτήσει την υπηρεσία αυτόματου πιλότου της Tesla.
Η λειτουργία αυτόματου πιλότου, για παράδειγμα, περιλαμβάνει υποβοηθούμενο τιμόνι και στάθμευση – αλλά, παρά το όνομά του, εξακολουθεί να απαιτεί κάποιον στη θέση του οδηγού με τα χέρια του στο τιμόνι.
«Δεν νομίζω ότι το λογισμικό είναι έτοιμο», είπε.
«Μας επηρεάζει όλους γιατί ουσιαστικά είμαστε πειράματα σε δημόσιους δρόμους. Έτσι, ακόμα κι αν δεν έχετε ένα Tesla, τα παιδιά σας εξακολουθούν να περπατούν στους δρόμους».
Ο Krupski δήλωσε ότι βρήκε στοιχεία της εταιρείας που υποδηλώνουν ότι δεν τηρήθηκαν οι απαιτήσεις σχετικά με την ασφαλή λειτουργία οχημάτων που είχαν ένα ορισμένο επίπεδο τεχνολογίας αυτόνομης ή υποβοηθούμενης οδήγησης.
Πρόσθεσε ότι ακόμη και οι υπάλληλοι της Tesla του είχαν μιλήσει για οχήματα που φρενάρουν τυχαία ως απάντηση σε ανύπαρκτα εμπόδια – γνωστά ως «φρενάρισμα φάντασμα». Αυτό προέκυψε επίσης στα δεδομένα που έλαβε σχετικά με τα παράπονα των πελατών.
Ο Krupski είπε ότι αισθάνθηκε υποχρεωμένος να μοιραστεί αυτό που βρήκε με τις αρχές προστασίας δεδομένων.