ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Η μπουτίκ λουλουδιών Lachaume fleurs, η αγαπημένη του Μαρσέλ Προυστ, της Μαρίας Κάλας και του Καρλ Λάγκερφελντ, ονομάζεται «οίκος» γιατί είναι κάτι σαν τον Dior των ανθοπωλών.
Ο οίκος Lachaume υπάρχει από το 1845. Η πρώτη μπουτίκ δημιουργήθηκε από τον Jules Lachaume στη rue Chausse D’Antin και στη συνέχεια άνοιξε στο νούμερο 10 της οδού Royale που συνδέει την πλατεία Concorde με αυτήν της Madeleine. H Stephanie Primet και η ετεροθαλής αδελφή της Caroline Cnocquart, που διοικούν σήμερα τον οίκο, μάς αποκάλυψαν κάποια ιστορικά στοιχεία του φημισμένου ανθοπωλείου. «Το 1971 η γιαγιά μας, Giuseppina Callegari, αγόρασε τον οίκο Lachaume, από την οικογένεια που τον είχε, η οποία βρισκόταν στα όρια της πτώχευσης. Ξεκίνησε να δουλεύει μαζί με τον πατέρα μας φτιάχνοντας απίστευτες βιτρίνες και κατέληξε να συνεργάζεται με διάσημους οίκους μόδας».
Τα άνθη της υψηλής ραπτικής
Αυτό που συνδέει τη βιομηχανία της μόδας με αυτήν των λουλουδιών στην περίπτωση της μπουτίκ Lachaume fleurs, είναι ότι προετοιμάζουν κάθε μπουκέτο με την ίδια σχολαστικότητα που ένας μεγάλος σχεδιαστής δημιουργεί ένα πατρόν. «Πάνω στο μπουκέτο υπάρχει ένα know-how που δεν υπάρχει αλλού. Είναι μοναδικό. Δουλεύουμε με ίδιο τρόπο με τον οποίο αγοράζουμε τα λουλούδια, πολύ οργανωμένα» θα μας πει η Stephanie Primet. Και η Caroline Cnocquaert συμπληρώνει: «Η ομορφιά και η πειθαρχία είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Ενα λουλούδι είναι πολύ όμορφο από μόνο του. Η δουλειά μας είναι να το κάνουμε να έχει ενδιαφέρον. Eκεί χρειάζεται η πειθαρχία. Για εμένα το τέλειο και η πειθαρχία πηγαίνουν μαζί και ακολουθούν η ομορφιά και η αρμονία».
Τα αγαπημένα της Callas και του Lagerfeld
Ο Marcel Proust δεν ξεχνούσε ποτέ να βάλει μια ορχιδέα cattleya του Lachaume στο σακάκι του, ενώ ο Karl Lagerfeld έλεγε: «Μπορώ να αναγνωρίσω ένα μπουκέτο Lachaume ανάμεσα σε εκατοντάδες άλλα. Η Caroline και η Stephanie ξέρουν να προσδίδουν μαγεία και στα πιο απλά λουλούδια και να κάνουν προσβάσιμα τα πιο σπάνια άνθη. Υπάρχει στη δουλειά τους μια απίστευτη δημιουργική γενναιοδωρία». H Caroline Cnοcqueart μας είπε για τον Κάιζερ της μόδας: «Aναγνώριζε τη δουλειά που κάναμε πάνω στο μπουκέτο καθώς και την αφθονία, την αρμονία και την κομψότητα». Και η Stephanie συμπληρώνει: «Ο Karl έλεγε πως λάτρευε τον οίκο μας. Εβλεπε τη δουλειά μας σαν έργο ζωγραφικής. Πέρα από τις ορχιδέες αγαπούσε και τα τριαντάφυλλα». Ο Lagerfeld ήταν τόσο παθιασμένος με τα λουλούδια του συγκεκριμένου οίκου, που κάθε φορά που έβγαινε ένα καινούργιο iphone αγόραζε στις δύο αδελφές από ένα, για να μπορούν να παραγγέλνουν λουλούδια.
Το βιβλίο των πελατών τους έχει αφιερώσεις από τον Alain Delon μέχρι τον Salvador Dali. «Τα λουλούδια μάς παρέχουν συναισθήματα ανάλογα με τη διάθεσή μας από την έκσταση έως τη μελαγχολία, μια παιδική ανάμνηση, από το λουλούδι ή το άρωμα, από τα χρώματα… Ολοι έχουμε ανάγκη από τη βλάστηση, είτε είναι τα δέντρα, τα φυτά, ή τα άνθη, είναι κάτι ζωτικό για εμάς σαν μια ανάσα οξυγόνου» μας λέει η 44χρονη Caroline. «Τα Lachaume ήταν τα αγαπημένα λουλούδια της Maria Callas. Δεχόταν πολλά λουλούδια που αγόραζε ο Ωνάσης από το κατάστημά μας. Η ντίβα έμενε στο 16ο κι εμείς είμαστε στο 8ο. Ημασταν δίπλα. Τα άνθη μας είναι μια εγγύηση ποιότητας που αγοράζεις σε μια υψηλή τιμή. Αλλά να ξέρετε κάθε παραγγελία παραμένει εμπιστευτική» μας δηλώνουν οι ιδιοκτήτριες.
Στον πυρετό των ερωτευμένων
Οι δύο αδελφές ή αλλιώς «οι πριγκίπισσες της οδού Faubourg Saint-Honore» όπως τις αποκαλούν γιατί έχουν το ίδιο όνομα με τις πριγκίπισσες Στεφανί και Καρολίν του Μονακό, πηγαίνουν από τα χαράματα στην τεράστια αγορά του Rungis στο Παρίσι. Πρέπει να προβλέψουν 1.000 με 1.500 τριαντάφυλλα για τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου. Η Stephanie μας λέει: «Δουλεύουμε με τους ίδιους προμηθευτές εδώ και πολλά χρόνια. Πηγαίνουμε στην αγορά του Rungis δύο και τρεις φορές την εβδομάδα. Κάθε τι που υπάρχει, οτιδήποτε καινούργιο, πάμε να το ελέγξουμε με την αδελφή μου. Ο παππούς μας ήταν παραγωγός κρίνων, οπότε έχουμε τη συνήθεια να ελέγχουμε την παραγωγή καινούργιων λουλουδιών από τότε που ήμασταν πολύ μικρές. Το χειμώνα δουλεύουμε με την Ολλανδική παραγωγή και λίγο με τον Ισημερινό. Από τα μέσα Απριλίου μέχρι τα μέσα Οκτώβρη παίρνουμε από τη Γαλλία ακόμα και από το Παρίσι. Συγκεκριμένα από ανθρώπους που έχουν κτήματα σε προάστια του Παρισιού. Και αυτό το κάνουμε εδώ και πολλά χρόνια».
Στην είσοδο της “Boutique”, όπως τη λένε, στην οδό Faubourg Saint-Honore υπάρχει μια κοπέλα επί της υποδοχής αλλά και ένα ακριβό στυλό μέχρι και μια φτερωτή πένα που βουτιέται στο μελάνι για να αφήνουν τα μηνύματά τους οι ερωτευμένοι. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει έμπνευση, ή πιέζει ο χρόνος, υπάρχουν καρτελάκια με έτοιμες ατάκες περί έρωτος: «Η αγάπη που δεν σε κατατρώει δεν είναι έρωτας» του Πέρση ποιητή Omar Khayyam. «Σας φιλώ όλους, το ορατό, εσένα και το αόρατο, το πάθος μου» του Μότσαρτ. Εμείς θα συμπληρώναμε: Αν δεν είναι έρωτας τότε θα είναι θεατρική πρεμιέρα ή κοσμική εκδήλωση. Στην παραπάνω φράση συνοψίζονται οι τρεις δημοφιλέστεροι λόγοι που αγοράζονται λουλούδια του οίκου στο Παρίσι. Γιατί τα άνθη του Lachaume, είναι η τελειοποιημένη έκφραση της επίθεσης του ωραίου.
www.maisonlachaume.com, @lachaume.fleurs/Instagram