Τόσο το Ντουμπάι όσο και η Σαουδική Αραβία χτίζουν δύο γιγαντιαία αεροδρόμια μέσα στην έρημο, με σκοπό να γίνουν ο μεγαλύτερος κόμβος του πλανήτη.
Πριν περίπου δέκα χρόνια, τον Οκτώβριο του 2013, προσγειώθηκε η πρώτη εμπορική επιβατική πτήση στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αλ Μακτούμ, γνωστό και ως Dubai World Central (DWC). Αυτό το ολοκαίνουργιο – τότε – αεροδρόμιο λίγα χιλιόμετρα έξω από το κέντρο του Ντουμπάι, έγινε μέσα σε μια δεκαετία ένα από τα μεγαλύτερα και πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου. Το αεροδρόμιο του Ντουμπάι εξυπηρετεί περίπου 100 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, ωστόσο ο στόχος πλεόν είναι να ξεπεράσει τα 160 εκατομμύρια. Πώς θα γίνει αυτό; Με μια εξαιρετικά μεγάλη επέκταση που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.
Όπως αποκάλυψε ο ο Πολ Γκρίφιθς, CEO του διεθνούς αερολιμένα του Ντουμπάι, μιλώντας στο περιοδικό Business Traveller το σχέδιο είναι να μεγιστοποιηθεί η τρέχουσα χωρητικότητα του αεροδρομίου, καθώς επίσης να γίνει και το πιο σύγχρονο στον κόσμο, με ένα χρονοδιάγραμμα που φτάνει το 2050.
«Δεν σχεδιάζουμε ένα αεροδρόμιο που θα έχει απλώς πολλούς τερματικούς σταθμούς. Θα αλλάξουμε εντελώς το επιχειρηματικό μοντέλο των αεροδρομίων και θα απαλλαγούμε από όλες τις παλαιές διαδικασίες», δήλωσε.
Το αεροδρόμιο αυτό αποτελεί μέρος ενός πολύ μεγαλύτερου σχεδίου, που ονομάζεται South Dubai, το οποίο προβλέπει τη δημιουργία μιας ολόκληρης νέας πόλης σε μια έκταση 145 τετραγωνικών χιλιομέτρων μέσα στην έρημο.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως και η Σαουδική Αραβία ετοιμάζει επίσης μια τεράστια επέκταση του μεγαλύτερου αεροδρομίου της. Εκτός από μια νέα διεθνή αεροπορική εταιρεία, την Riyadh Air, η πρωτεύουσα της Σαουδικής Αραβίας θα αποκτήσει τα επόμενα χρόνια ένα γιγαντιαίο νέο αεροδρόμιο. Το νέο αεροδρόμιο του Ριάντ θα κατασκευαστεί στην ίδια θέση με το σημερινό και σκοπός είναι να εξυπηρετεί 185 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, δηλαδή σχεδόν επταπλάσιο αριθμό επιβατών από αυτόν που το επισκέφθηκαν μέσα στο 2022.