1η Απριλίου: Οι φάρσες στα χρηματιστήρια έφεραν απώλειες εκατομμυρίων δολαρίων

18

Κάθε χρόνο, την Πρωταπριλιά, το χρηματιστήριο έρχεται αντιμέτωπο με μια σειρά από αστεία και φάρσες και μερικές φορές αυτά τα αστεία μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές οικονομικές συνέπειες.

Προκειμένου να μπορέσει κανείς να αντιληφθεί το μέγεθος των επιπτώσεων αρκεί να λάβει υπόψιν του τις εκτιμήσεις που λένε ότι οι ψεύτικες ειδήσεις προκαλούν ετήσια απώλεια πάνω από 45 δισ. δολ.  στο χρηματιστήριο και όσο η τεχνητή νοημοσύνη προχωρά τα fake news γίνονται όλο και πιο αληθοφανή με ό,τι αυτό συμβαίνει για τις αγορές. Αν και όλα αυτά μπορεί να μην οφείλονται αποκλειστικά στην «παράδοση» του Απριλίου, θα πρέπει να μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε καλύτερα πώς οι ψεύτικες ειδήσεις παίζουν με τα συναισθήματα της μάζας.

Για παράδειγμα στο παρελθόν, χάκερς κατάφεραν να πάρουν τον έλεγχο του λογαριασμού του Associated Press στο Twitter και έστειλαν ένα tweet λέγοντας ότι είχε σημειωθεί επίθεση στον Λευκό Οίκο. Αυτό το tweet προκάλεσε πτώση της χρηματιστηριακής αγοράς κατά περισσότερες από 150 μονάδες μέσα σε λίγα λεπτά.

Η Tesla

Ο οικονομικός κόσμος είναι γεμάτος με δαπανηρά αστεία που είχαν αλυσιδωτές συνέπειες. Οι φάρσες της Tesla είναι αντιπροσωπευτικές και σίγουρα κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει τον Ίλον Μασκ ότι είναι βαρετός: η Tesla πρωτοτύπησε στις τολμηρές δημιουργικές φάρσες, που κυμαίνονται από την υποτιθέμενη λειτουργία αποφυγής εισιτηρίου στάθμευσης στο Model S έως τον εξαιρετικά περίεργο ισχυρισμό ότι η εταιρεία κήρυξε το «Κεφάλαιο 14 και μισό» σε πτώχευση και ο Μασκ έπινε για να ξεχάσει με μια τεκίλα με την επωνυμία Tesla.

Η μία φορά που η αίσθηση του χιούμορ του Μασκ δεν έγινε αντιληπτή ήταν την 1η Απριλίου 2015, που παρουσίασε το Tesla Model W. Αυτό δεν ήταν ένα ηλεκτρικό όχημα, αλλά ένα ρολόι χειρός που μοιάζει με μια μινιατούρα έκδοση του Big Ben.

«Αυτή η απίστευτη νέα συσκευή από την Tesla δεν λέει μόνο την ώρα, αλλά και την ημερομηνία», επέμεινε η ψεύτικη δήλωση τύπου. «Επιπλέον, είναι απείρως ρυθμιζόμενο, ικανό να δείχνει την ώρα ανεξάρτητα από το πού βρίσκεστε στη Γη».

Ο Μασκ προσπαθούσε ξεκάθαρα να διασκεδάσει εις βάρος της Apple Inc., η οποία μόλις έμπαινε στον τομέα της τεχνολογίας των φορητών συσκευών. «Αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση μια ανταγωνιστική απάντηση σε αυτό που κάνει κάποια άλλη εταιρεία», επέμεινε η ψεύτικη ανακοίνωση.

Η Google

Η πρωτοαπριλιάτικη φάρσα ήταν κάτι σαν παράδοση στη Google της Alphabet και αυτό μπορεί να ανιχνευθεί από το 2000, όταν η εταιρεία εγκαινίασε τις ετήσιες προσπάθειές της ισχυριζόμενh ότι αποκάλυψε το MentalPlex της Google, ένα εργαλείο που παντρεύει την τεχνολογία αναζήτησης με την τηλεπάθεια.

Ο ανυποψίαστος χρήστης που έπεσε πάνω σε αυτή τη σελίδα έλαβε οδηγίες να «αφαιρέσει το καπέλο και τα γυαλιά» και να κοιτάξει επίμονα έναν μπλε και κόκκινο περιστρεφόμενο τροχό που ονομάζεται Κύκλος MentalPlex.

«Προβολή νοητικής εικόνας αυτού που θέλετε να βρείτε» έγραφε στη σελίδα , προσθέτοντας ότι κάποιος έπρεπε είτε να κάνει κλικ είτε να οπτικοποιήσει το κλικ εντός του Κύκλου MentalPlex για να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα αναζήτησης.

Audible for Fish

Λίγοι άνθρωποι συνδέουν τα χρυσόψαρα με την κωμωδία, αλλά κάποιος στο Amazon.com έκανε ένα απίθανο 2+2 και κατέληξε σε μια κωμωδία μηδέν. Σε αυτήν την περίπτωση, ο μονόλιθος ηλεκτρονικού εμπορίου χρησιμοποίησε την 1η Απριλίου 2019, για να λανσάρει το “Audible for Fish”, μια νέα υπηρεσία που δίνει τη δυνατότητα στα χρυσόψαρα να επωφεληθούν από την πλατφόρμα ακουστικών βιβλίων της εταιρείας.

«Το αγαπημένο σας χρυσόψαρο εμφανίζει σημάδια επιθετικότητας όταν φεύγετε για δουλειά;» έγραφε στη σελίδα: «Γνωρίζατε ότι 13 από τους 27 ιδιοκτήτες ψαριών ανέφεραν μια θετική αλλαγή στη συμπεριφορά των κατοικίδιων τους αφού έπαιξαν ηχητικούς τίτλους για φιλόμουσους που ζουν στο νερό; Γεμίστε τις αναμνήσεις τριών δευτερολέπτων των ψαριών σας με τους χαλαρωτικούς ήχους του υποβρύχιου ήχου και μετά παίξτε το πάλι! Επειδή έτσι κι αλλιώς δεν θα θυμούνται».

Για να οδηγήσει το σημείο στο σπίτι, η Amazon συμπεριέλαβε ένα βαρετό animation ενός χρυσόψαρου με λευκή όψη που φορούσε μεγάλα ακουστικά. Αυτή η εικόνα χρησιμοποιήθηκε επίσης στη σελίδα Audible Twitter, η οποία ανέφερε

Η Volkswagen

Δεν είναι όμως το μόνο παράδειγμα. Προ ετών διέρρευσε η… «είδηση» Volkswagen είχε αρκετά προβλήματα με την SEC καθώς ήθελε να αλλάξει την ονομασία της. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η Volkswagen σχεδίαζε να αλλάξει το όνομά της σε Voltswagen, κάτι που υποτίθεται ότι ήταν πρωταπριλιάτικο αστείο. Περιττό να πούμε ότι οι επενδυτές είδαν μια ευκαιρία και έτσι αγόρασαν νωρίς με βάση αυτές τις διαρροές. Η μετοχή της VW άνοιξε στα 32,40 δολάρια και ανέβηκε στα 38,46 δολάρια.

Φάρσες όπως αυτές μπορεί να είναι επιζήμιες τόσο για τους δημοσιογράφους όσο και για τους χρηματιστές. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι δεν είναι αλήθεια όλα όσα διαβάζετε στο διαδίκτυο, ειδικά την Πρωταπριλιά. Επομένως, προτού ξεκινήσετε να διαπραγματεύεστε μετοχές ή να λαμβάνετε μεγάλες αποφάσεις, φροντίστε να κάνετε την έρευνά σας και να ελέγξετε ξανά τα γεγονότα.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!