«Η κουλτούρα αλλάζει καθώς η χώρα πλουτίζει» σχολιάζει το περιοδικό Economist
Στην Ινδία, η μεσαία τάξη σπεύδει να αγοράσει αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια, για αυτό και ο αριθμός των οχημάτων στους δρόμους της χώρας αυξήθηκε από 19 εκατομμύρια το 2012, σε 49 εκατομμύρια το 2022.
Η ιδιοκτησία σε αυτοκίνητα ανά 1.000 άτομα διπλασιάστηκε από 17 σε 34 την ίδια περίοδο. «Η σχέση αγάπης με τα αυτοκίνητα στην Ινδία, αυτή τη στιγμή, βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο όλων των εποχών», λέει ο Χόρμαζντ Σοράμπχε ο οποίος οδηγεί μια Porsche 718 Cayman GTS και είναι συντάκτης του περιοδικού Autocar India.
Για παράδειγμα, ο αριθμός των εγγεγραμμένων αυτοκινήτων στη Μπανγκαλόρ, την πρωτεύουσα της ινδικής ομόσπονδης πολιτείας Καρνάτακα, εκτινάχθηκε από 2 εκατομμύρια τον Απρίλιο του 2020 σε 2,4 εκατομμύρια μέχρι τον Απρίλιο του 2024. Μάλιστα, πέρυσι ξεπέρασε το Δελχί και έγινε η πόλη με τον μεγαλύτερο αριθμό ιδιωτικών αυτοκινήτων τόσο σε απόλυτους αριθμούς όσο και σε σχέση με τον πληθυσμό. Η Μπανγκαλόρ «προσθέτει» ένα νέο αυτοκίνητο στους δρόμους της περίπου κάθε τέσσερα λεπτά.
Ινδία: Στροφή στην αγορά SUV
Η πρώτη μεγάλη αλλαγή είναι στο τι αγοράζουν οι άνθρωποι. Μόλις πριν από πέντε χρόνια, κάθε δεύτερο αυτοκίνητο που πωλούνταν στην Ινδία ήταν Hatchback. Σήμερα αυτό μειώνεται στο ένα στα τέσσερα, ενώ περισσότερο από το 50% των νέων πωλήσεων είναι SUV. Ένας λόγος που οι πωλήσεις SUV ανθούν είναι ότι οι δρόμοι καθώς τα τελευταία χρόνια η Ινδία έχει φτιάξει νέους αυτοκινητόδρομους υψηλής ποιότητας. Αυτό οδήγησε σε αύξηση των ημερήσιων εκδρομών.
Η Ινδία είναι «μια χώρα που λατρεύει τα ταξίδια και οι φθηνότερες διακοπές στην Ινδία σήμερα είναι οι διακοπές με το αυτοκίνητο», λέει ο Ανάντ Μαχίντρα, που είναι σε εταιρεία αυτοκινήτων που ειδικεύεται στα SUV. Επίσης, επιλέγουν SUV γιατί υπάρχουν πολύ μεγάλες οικογένειες που χρειάζονται μεγαλύτερα αυτοκίνητα.
Μια δεύτερη αλλαγή είναι αυτό που θέλουν οι αγοραστές αυτοκινήτων. Μέχρι πρόσφατα, η ασφάλεια δεν ήταν στα πρώτα κριτήρια και αγοραστές ήταν πρόθυμοι να παραβλέψουν κάποιες ελλείψεις σε αυτόν τον τομέα, ωστόσο αυτό άλλαξε με το Tata Nexon, ένα συμπαγές SUV που παράγεται από την Tata Motors, μια μεγάλη ινδική αυτοκινητοβιομηχανία. Ήταν η πρώτη που έλαβε βαθμολογία ασφάλειας πέντε αστέρων σε διεθνείς δοκιμές. Το Nexon σημείωσε μεγάλη επιτυχία, καθώς έγινε το SUV με τις περισσότερες πωλήσεις από το 2021 έως το 2023. Οι διαφημίσεις αυτοκινήτων πλέον συχνά αναφέρουν αξιολογήσεις ασφαλείας.
Ινδία: Αυξήθηκε η μέση τιμή πώλησης ενός αυτοκινήτου
Μια τρίτη αλλαγή είναι στο γεγονός πως οι Ινδοί είναι ολοένα και πιο πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα για μια καλύτερη εμπειρία. Η μέση τιμή πώλησης ενός αυτοκινήτου αυξήθηκε κατά ένα τρίτο τη μισή δεκαετία σε σχέση με πέρυσι, από 491.000 ρουπίες (5.800 δολάρια) σε 659.000 ρουπίες, σύμφωνα με τη Hyundai, με τους καταναλωτές να θέλουν το καλύτερο από τα αυτοκίνητα που αγοράζουν. Επίσης, οι αγοραστές, ακόμη και των φθηνότερων αυτοκινήτων, απαιτούν κονσόλες με οθόνη αφής. Ο χρόνος που περνούν οι Ινδοί στην κίνηση παίζει ρόλο στην ιεράρχηση της ψυχαγωγίας έναντι της μηχανικής.