Όχι, η Ελάδα δεν είναι μεσα στις χώρες με τα πιο εντυπωσικά τρένα.
Το ταξίδι με τρένο είναι (στο εξωτερικό όχι στην Ελλάδα επιμένω) είναι μία αξέχαστη εμπειρία.
Η ζήτηση για πολυτελή τρένα που θα παρέχουν ταξίδια ανάλογα 5άστερων ξενοδοχείων και κρουαζιερόπλοιων αυξάνεται και το 2025 αναμένεται να καλύψει την ανάγκη αυτή. Ιταλία, Γαλλία, Βρετανία αλλά και Σαουδική Αραβία μέσα στο 2025 ετοιμάζονται να παράσχουν την απόλυτη πολυτέλεια στα ταξίδια με τρένο.
Παρίσι – Βερολίνο σε 8 ώρες
Λίγο πριν την εκπνοή του χρόνου, μέσα στον Δεκέμβριο εγκαινιάστηκε το δρομολόγιο Παρίσι- Βερολίνο σε μόλις 8 ώρες μα τρένα υψηλής ταχύτητας. Πλέον οι δύο από τις μεγαλύτερες πρωτεύουσες της Ευρώπης συνδέονται σιδηροδρομικά από τις 16 Δεκεμβρίου ενώ το 2026 αναμένεται να προστεθεί και δεύτερη διαδρομή ανάμεσά τους.
Ο νέος στόλος των τρένων ICE3neo με ταχύτητα 322 χλμ/ώρα έχει προγραμματισμένο δρομολόγιο μία φορά τη μέρα και εξυπηρετεί επίσης το Στρασβούργο, την Καρλσρούη και τη Φρανκφούρτη στο ταξίδι των 878 χιλιομέτρων.
Τα εισιτήρια ξεκινούν από περίπου 58 ευρώ και κάθε τρένο έχει χωρητικότητα 444 επιβατών, εκ των οποίων οι 111 μπορούν να απολαύσουν την πρόσθετη άνεση της πρώτης θέσης. Η νέα αυτή γραμμή είναι η πρώτη απευθείας σύνδεση ανάμεσα σε Παρίσι και Βερολίνο από τις αρχές του 1990.
Τα πιο γρήγορα τρένα του κόσμου είναι στην Κίνα
Μέσα σε διάστημα μικρότερο των 15 ετών, η Κίνα έχει καταφέρει να χτίσει το πιο γρήγορο σιδηροδρομικό δίκτυο με high speed τρένα στον κόσμο. Έχει καταφέρει να ξεπεράσει στον τομέα την πρωτοπόρα Ιαπωνία και την Γαλλία. Τα καινούρια τρένα, γνωστά ως CR450, μπαίνουν σε λειτουργία μέσα στο 2025και έχουν ελεγχθεί σε ταχύτητα άνω των 450 χλμ/ώρα αν και η συνήθης ταχύτητά τους είναι ακριβώς 400 χλμ/ώρα.
Στη θεωρία, τα CR450 θα μπορούσαν να μειώσουν την απόσταση Πεκίνο – Σαγκάη από τις 4 στις 2,5 ώρες. Η αύξηση των ταχυτήτων των τρένων από το τρέχον μέγιστο των 300 σε 350χλμ/ώρα έχει πολύ υψηλό κόστος σε ενεργειακές απαιτήσεις, αυξημένη συντήρηση και επαγρύπνηση για την ασφάλεια. Η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιαπωνία έχουν δοκιμάσει τρένα με πολύ υψηλές ταχύτητες τις τελευταίες δύο δεκαετίες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η βέλτιστη είναι περίπου 297 έως 185 έως 320 χλμ/ώρα.
La Dolce Vita: Το νέο υπερπολυτελές τρένο της Ιταλίας
Το υπερπολυτελές και πολυαναμενόμενο τρένο της Ιταλίας, Orient Express – La Dolce Vita επιτέλους θα επιβιβάσει τους πρώτους του επιβάτες τον Απρίλιο του 2025.
Το τρένο αποτελεί «δημιουργία» του ομίλου Accor Hotels και αναβιώνει τη χλιδή της παραδοσιακής Belle Epoque με ιταλικό ντεκόρ και αρχιτεκτονική των ‘60s . Το εξωτερικό του τρένου είναι εμπνευσμένο από πολυτελή γιοτ όπως το θρυλικό Riva Aquarama. Το τρένο θα διασχίσει την Ιταλία από βορρά προς νότο σε έξι τακτικά δρομολόγια, που παρουσιάζουν τους αμέτρητους ιστορικούς θησαυρούς της χώρας, τις ιταλικές Άλπεις, τη Βενετία και τη Ρώμη και το Παλέρμο στο νότο.
Τα ταξίδια στη Σικελία θα περιλαμβάνουν ένα αξέχαστο άλμα στο στενό της Μεσσήνης με το τελευταίο επιβατηγό σιδηροδρομικό πλοίο της Ευρώπης.
Το υπερλούξ τρένο με τα 11 βαγόνια θα έχει live μουσική, και παιχνίδια, 12 υπερπολυτελείς καμπίνες και 18 master σουίτες με διπλά κρεβάτια, καναπέ, πολυθρόνες και ιδιωτικό μπάνιο. Όλα αυτά με συνοδεία της καλύτερης ιταλικής γαστρονομίας και των πιο εξεζητημένων τοπικών κρασιών.
Το τρένο θα ξεκινήσει με έξι διαφορετικά δρομολόγια μιας ή δύο διανυκτερεύσεων από τη Ρώμη. Η τιμή του εισιτηρίου ξεκινά από τα 1.950 ευρώ το άτομο, ενώ θα ακολουθήσουν και διεθνή δρομολόγια προς το Παρίσι, την Κωνσταντινούπολη και το Σπλιτ στην Κροατία.
Βρυξέλλες – Βενετία με το Sleeper
Το European Sleeper είναι η απάντηση σε όσους θέλουν να ανακαλύψουν την Ευρώπη τη νύχτα. Το τρένο ξεκινά νέα δρομολόγια για ολονύκτιες διαδρομές στην Ευρώπη. Η διαδρομή που (ήδη από το 2023) έχει κερδίσει τις καρδιές των ταξιδιωτών είναι το νυχτερινό τρένο Βρυξέλλες-Βερολίνο-Πράγα.
Μέσα στο 2025 ξεκινά το δρομολόγιο Βρυξέλλες-Βενετία για πέντε ταξίδια με επιστροφή, ελκυστικά για τους λάτρεις των χειμερινών σπορ και των οικονομικών διακοπών στην πόλη.
Το τρένο αναχωρεί από τις Βρυξέλλες στις 7 μ.μ., διανυκτερεύει και φτάνει μέσω Ολλανδίας και Γερμανίας, διασχίζοντας διάφορα σημεία όπως το Μόναχο, το Ίνσμπρουκ, το Μπολτσάνο και τη Βερόνα πριν φτάσει στη Βενετία στις 2 μ.μ. την επόμενη μέρα.
Ο Βρετανός Εξερευνητής, από την Αγγλία στην Ουαλία
Το Britannic Explorer θα γίνει το δεύτερο υπερπολυτελές τρένο που θα δίνει τη δυνατότητα ενός ταξιδιού στην βρετανική επαρχία.Για πάνω από 30 χρόνια, το πιο υπερλούξ τρένο της Βρετανίας ήταν το Royal Scotsman, με δρομολόγια στη Σκοτία. Από τον Ιούλιο του 2025 όμως θα έχει αντίπαλο καθώς η εταιρεία διαχείρισης Belmond, ξεκινά το Britannic Explorer, που θα διανύει την απόσταση από το Λονδίνο ως την Ουαλία και την Κορνουάλη.
Με μόλις 18 πολυτελείς καμπίνες, συμπεριλαμβανομένων τριών μεγάλων σουιτών, τα καταλύματα Art Deco είναι εμπνευσμένα από τα τοπία των προορισμών του. Τα εξαιρετικά ανακαινισμένα βαγόνια της δεκαετίας του 1980 διαθέτουν βελούδινους καναπέδες, πολυτελείς ριγέ ταπετσαρίες, ένα κοκτέιλ μπαρ, ακόμα και σπα για να χαλαρώνουν οι ταξιδιώτες. Τα γεύματα υπογράφει ο βραβευμένος με αστέρι Michelin σεφ Simon Rogan.
Ο γύρος της Γαλλίας με τρένο
Κάθε χρόνο ο ποδηλατικός γύρος της Γαλλίας χαρίζει στον θεατή μοναδικές εικόνες από τη γαλλική επαρχία. Τις ίδιες εικόνες θα χαρίζει από το 2025 και το τρένο Le Grand Tour France, που θα ξεκινά από το Παρίσι και μέσω ενός ταξιδιού 6 ημερών θα διασχίζει την περιοχή της Σαμπάνιας και της Βουργουνδίας στη λίμνη Annecy στις Άλπεις, την Αβινιόν, το Arcachon και τα παγκοσμίου φήμης Σατώ της κοιλάδας του Λίγηρα πριν επιστρέψει στο Παρίσι.
Μόλις 42 ταξιδιώτες θα μπορούν να επιβαίνουν ανά ταξίδι. Το τρένο έχει 18 υπερπολυτελείς καμπίνες , μπαρ, εστιατόριο, σεφ με τρία αστέρια Michelin.
Οι τιμές για το 6ήμερο ταξίδι ξεκινούν από 8.700 ευρώ περίπου ανά άτομο ή 16.000 το άτομο για σουίτα με ιδιωτικό μπάτλερ.
Σαουδική Αραβία – Όνειρο στην έρημο
Η Σαουδική Αραβία τον Νοέμβριο του 2025 θα ξεκινήσει τα δρομολόγια του υπερπολυτελούς τρένου «Dream of the Desert». Το κατά παραγγελία τρένο ιταλικής κατασκευής 41 καμπινών θα εξερευνήσει την εκπληκτική έρημο και τα ορεινά τοπία του βασιλείου κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής των σχεδόν 1.290 χλμ, που εκτείνεται από την πρωτεύουσα του Ριάντ έως το Αλ Κουραγιάτ, κοντά στα σύνορα με την Ιορδανία.
Οι σιδηρόδρομοι της Σαουδικής Αραβίας συνεργάζονται με τον όμιλο Arsenale της Ιταλίας, δημιουργό του Orient Express La Dolce Vita, στο τρένο των 53 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο λέει ότι «θα επαναπροσδιορίσει τα πολυτελή ταξίδια με μια σειρά από εξαιρετικές ανέσεις και εξατομικευμένες υπηρεσίες».
Έως και 80 τυχεροί επιβάτες μπορούν επίσης να περιμένουν ένα εξαιρετικό γαστρονομικό ταξίδι, με ένα μείγμα από διεθνή και τοπική κουζίνα της Σαουδικής Αραβίας που παρασκευάζονται από σεφ παγκόσμιας κλάσης.