Τα «παιδιά του Covid» ξεκινούν το σχολείο χωρίς να μπορούν να ανεβαίνουν σκάλες

46

Οι επιπτώσεις της πανδημίας του Covid στα παιδιά που τότε ήταν νεογέννητα ή βρέφη, φαίνονται τώρα στα σχολεία.

Κάποια παιδιά ξεκινούν το σχολείο υποδοχής και «δεν μπορούν να ανέβουν μια σκάλα», ενώ άλλα χρησιμοποιούν αμερικανισμούς στην ομιλία τους λόγω του υπερβολικού χρόνου που περνούσαν μπροστά στην οθόνη, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη μεταξύ δασκάλων στη Βρετανία.

Η έρευνα έγινε μεταξύ 1.000 δασκάλων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Αγγλία και την Ουαλία και διεξήχθη από την ομάδα έρευνας αγοράς Savanta για λογαριασμό της φιλανθρωπικής οργάνωσης Kindred2 και διαπίστωσε ότι το 49% των δασκάλων πιστεύει ότι το πρόβλημα έχει επιδεινωθεί τον περασμένο χρόνο. Το ζήτημα αναδεικνύεται στην πρώτη βαθμίδα εκπαίδευσης, δηλαδή σε παιδιά που είναι σήμερα μικρότερα των πέντε ετών.

Η διευθύντρια του Kindred2, Felicity Gillespie, είπε ότι τα ευρήματα της έκθεσης υποδηλώνουν ότι «πάρα πολλοί γονείς αποτυγχάνουν να υποστηρίξουν την ανάπτυξη των παιδιών τους, παρά το ότι –ξέρουμε– θέλουν το καλύτερο για αυτά».

 

Πολλά παιδιά ξεκινούν το σχολείο φορώντας ακόμη πάνες –ένα στα τέσσερα παιδιά ηλικίας τεσσάρων ετών και πάνω που άρχισαν το σχολείο στην Αγγλία τον περασμένο Σεπτέμβριο δεν είχαν εκπαιδευτεί στην τουαλέτα. Οι δάσκαλοι όμως τονίζουν ότι πολλά παιδιά έχουν κακές βασικές κινητικές δεξιότητες και υπανάπτυκτους μύες, κάτι που συνέδεσαν με την υπερβολική χρήση οθόνης.

«Έχω δύο παιδιά [στην τάξη μου] που σωματικά δεν μπορούν να καθίσουν στο χαλί. Δεν έχουν βασική δύναμη», είπε στους ερευνητές ένας δάσκαλος τάξης υποδοχής.

Αναπληρωτής διευθυντής άλλου σχολείου ανέφερε αύξηση του αριθμού των παιδιών που περπατούν αργότερα από τον μέσο όρο, τα οποία φτάνουν στο σχολείο με «αδέξιες κινήσεις, ρίχνοντας πράγματα, δεν μπορούν να ανέβει μια σκάλα», ενώ ένας δάσκαλος υποδοχής είπε ότι οι μαθητές χρησιμοποιούσαν αμερικανισμούς, δηλαδή την αμερικανική και όχι τη βρετανική εκδοχή λέξεων – ως αποτέλεσμα του πολύ χρόνου που περνούν διαδικτυακά.

Σχεδόν δύο στους πέντε (39%) δάσκαλους είπαν ότι ήταν «λιγότερος ο χρόνος που αφιέρωναν οι γονείς στην πρώιμη παιδική ηλικία λόγω των περιορισμών των lockdown» και αυτό είναι βασικός παράγοντας της σχολικής ετοιμότητας. Πολλοί επισημαίνουν επίσης πως μπορεί ότι η πανδημία αυτή καθεαυτή αλλά οι συνήθειες που άφησε στους ανθρώπους μέχρι σήμερα.

Ενώ εννέα στους 10 γονείς θεωρούν ότι το παιδί τους είναι έτοιμο για το σχολείο, οι δάσκαλοι υποστηρίζουν ότι ένα στα τρία παιδιά δεν είναι.

Εν τω μεταξύ, περισσότεροι από τέσσερις στους πέντε (83%) δασκάλους δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι η κρίση κόστους ζωής θα συνεχίσει να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη σχολική ετοιμότητα. «Οι γονείς είναι απασχολημένοι με τη δουλειά και δεν νομίζω ότι περνούν πραγματικά πολύ ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά τους για να εξασκήσουν βασικές δεξιότητες παιχνιδιού και συζητήσεων», είπε ένας δάσκαλος υποδοχής.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!