Διαδικτυακή αντεπίθεση στους δασμούς του Ντόναλντ Τραμπ ξεκίνησαν οι Κινέζοι με viral καμπάνια στο TikTok, προκειμένου να προωθήσουν τις απευθείας πωλήσεις προϊόντων.
Συγκεκριμένα, το τελευταίο διάστημα, κυκλοφορεί ένα trend στο TikTok με την ονομασία «Chinese warehouse TikTok» (κινεζική αποθήκη), με το οποίο κινέζοι εργαζόμενοι σε αποθήκες και εργοστάσια παροτρύνουν τους Αμερικανούς «αγοράστε από εμάς τα προϊόντα που πληρώνεται ακριβά».
Μάλιστα, όπως αναφέρουν Κινέζοι στα εν λόγω βίντεο, οι αμερικανικές εταιρείες πληρώνουν πολύ λίγα για την παραγωγή των προϊόντων τους και προσφέρουν απευθείας πωλήσεις οι ίδιοι στους καταναλωτές χωρίς το brand name.
Παράλληλα, ισχυρίζονται πως η παραγωγή όλων των προϊόντων των πολυτελών brands, γίνεται στα εργοστάσια της Κίνας.
Τα βίντεο ήδη έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν εκατομμύρια προβολές, με τους Κινέζους να αναφέρουν ότι πωλούν την ίδια ποιότητα με τις πανάκριβες -για παράδειγμα τσάντες- Louis Vuitton.
Ένα από αυτά τα βίντεο, δείχνει έναν άνδρα που ισχυρίζεται ότι οι τσάντες Louis Vuitton παράγονται για μόλις 50 δολάρια.
«Να σας πω ένα μυστικό. Η Louis Vuitton έχει πολλούς κινέζους προμηθευτές. Απλώς δεν το παραδέχονται», λέει ο άνδρας ο οποίος φαίνεται να βρίσκεται σε μια αποθήκη.
Σε ένα άλλο βίντεο εμφανίζεται ένας χρήστης να προσφέρει τσάντες τύπου Louis Vuitton για 4 δολάρια, όπως και εξαιρετικά φθηνά προϊόντα Lululemon.
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι κινεζικοί λογαριασμοί αυτοί φαίνεται πως επιδιώκουν να ωθήσουν τους Αμερικανούς να προμηθεύονται είδη ένδυσης και αξεσουάρ απευθείας από κινεζικές εγκαταστάσεις παραγωγής σε πολύ χαμηλότερες τιμές αντί να τα αγοράζουν στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Επίσης, οι λογαριασμοί αυτοί καλούν τον κόσμο να τους στείλει ένα μήνυμα για πληροφορίες σχετικά με το πώς μπορεί να γίνει παραγγελία, ενώ άλλοι δίνουν link για κινεζικά sites, τα οποία δεν είναι γνωστά όπως το Shein και το Temu, από όπου μπορούν να παραγγείλουν ότι θέλουν με χαμηλό κόστος.
Ο ανώτερος σύμβουλος του Network Contagion Research Institute, Alex Goldenberg, δήλωσε στο Bloomberg ότι «η εκστρατεία φαίνεται να είναι μια υπολογισμένη προσπάθεια υπονόμευσης της δασμολογικής πολιτικής του προέδρου Τραμπ για την Κίνα. Αξιοποιούν το TikTok για να προωθήσουν την κινεζική παραγωγή ως φθηνότερη, πιο επιθυμητή και προσιτή – και σε πείσμα των εμπορικών περιορισμών».
Ισχύουν αυτά που λένε οι Κινέζοι στα βίντεο;
Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα, όμως, φαίνεται πως είναι αρνητική.
Πολλά από τα βίντεο του TikTok είναι πιθανό να παράγονται από πωλητές απομιμήσεων με στόχο να εκμεταλλευτούν την τρέχουσα διαμάχη σχετικά με τους δασμούς για να προωθήσουν τις απομιμήσεις προϊόντων, εκτιμούν ειδικοί.
Πάντως, τα πολυτελή brands αρνούνται κατηγορηματικά πως προϊόντα τους παράγονται στην Κίνα. Για παράδειγμα, σύμφωνα με το France 24, η Hermes παράγει τις τσάντες της στη Γαλλία αλλά και σε εργοστάσια στην Ευρώπη, ενώ και η Luis Vuitton γράφει στο σάιτ της πως τα προϊόντα της παράγονται σε Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία και ΗΠΑ.
Ωστόσο, ένας μικρός αριθμός αμερικανών χρηστών του TikTok φαίνεται να έχει πέσει στην «παγίδα» των Κινέζων, παραγγέλλοντας προϊόντα, λέγοντας μάλιστα πως βρήκαν «παραθυράκι» να τα στέλνουν στην Ευρώπη και από εκεί στην Αμερική, για να αποφύγουν τους δασμούς από την Κίνα.
Ωστόσο, είναι αμφίβολη και η ποιότητα αυτών αλλά και ο χρόνος παράδοσης.
Πηγή: IEIDISEIS – Κόσμος