Coco Chanel: Η ιστορία του πιο διάσημου αρώματος No5

Ένα μπουκάλι Chanel Νο. 5 πωλείται κάθε 30 δευτερόλεπτα

62

Το 1921 η Coco Chanel δημιούργησε ένα νέο άρωμα για γυναίκες. Ηταν η επιτομή του κλασικού αρώματος, το πασίγνωστο Chanel N° 5.

Το άρωμα της Coco Chanel ήταν μόνο ένα στοιχείο του ταλέντου της να ντύνει τις γυναίκες με λιτή πολυτέλεια. Με το Chanel N° 5 ξεκίνησε μια νέα εποχή στον κόσμο του αρώματος.

Στο ατελιέ της οδού Καμπόν, μύριζε την προκλητική και αισθησιακή μυρωδιά του νέου αρώματος. Οι καλεσμένοι της έφυγαν παίρνοντας μαζί ως δώρο ένα μπουκάλι.

Το άρωμα έγινε περιζήτητο και ξεκίνησε η μαζική παραγωγή του. Στις 16 Δεκεμβρίου του 1924, η πρώτη διαφήμιση του  No 5 έκανε την εμφάνισή της στη Νέα Υόρκη. Ήταν μια μικρή τυπωμένη διαφήμιση, που ενημέρωνε πως τα αρώματα της Chanel ήταν διαθέσιμα σε πολυκαταστήματα.

Το διάσημο άρωμά της, το Chanel No.5, ήταν το πρώτο που βγήκε στην αγορά από σχεδιαστή ρούχων στην ιστορία της αρωματοποιίας και οι ευθείες γραμμές του μπουκαλιού, το έκαναν να ξεχωρίζει από τα άλλα επιδεικτικά μπουκάλια αρωμάτων της εποχής εκείνης. Το Νο. 5 λέγεται ότι ήταν ο τυχερός αριθμός της Coco, εντούτοις η ονομασία του αρώματος επιλέχτηκε πραγματικά, επειδή ήταν το πέμπτο δείγμα.

«Το Chanel No5 ακόμα ταξινομείται ανάμεσα στα πέντε κορυφαία εμπορικά σήματα οποιουδήποτε σημαντικού καταστήματος», λέει ο Jean Hoehn Zimmerman, ανώτερο εμπορικό στέλεχος της Σανέλ, «η επιτυχία του οποίου οφείλεται στο άρωμα το ίδιο και την πολύ δημιουργική διαφήμιση πίσω από αυτό.»

Προς το τέλος της δεκαετίας του ’50, η Mέριλιν Μονρό αποκάλυψε ότι το Chanel Νο.5 ήταν το αγαπημένο της άρωμά. Όταν ρωτήθηκε τι φορούσε στο κρεβάτι, αυτή απάντησε «πέντε σταγόνες του Chanel Νο.5».

Ένα μπουκάλι Chanel Νο. 5 πωλείται κάθε 30 δευτερόλεπτα.

Η Chanel το εισήγαγε το 1922. Από τότε έγινε και παρέμεινε δημοφιλές και παραμένει ένα κερδοφόρο προϊόν της επιχείρησης Chanel. Ο Pierre Wertheimer έγινε συνεργάτης της στην επιχείρηση αρώματος το 1924. Ο Wertheimer, όπως αναφέρει η wikipedia, ήταν κύριος μέτοχος της επιχείρησης κατά 70%. Η Coco Chanel έλαβε το 10% και ο φίλος της Bader το 20%. Ο Wertheimer συνεχίζει να ελέγχει την επιχείρηση αρώματος μέχρι και σήμερα.

Με το μείγμα του ylang-ylang και γιασεμιού (που καλλιεργούνται σε ειδικά λιβάδια, στη Γαλλία, που είναι στην κατοχή της εταιρείας), το διακριτικό art deco μπουκάλι και τη μινιμαλιστική συσκευασία του, το No5 παραμένει ένα ανεξίτηλο σύμβολο του οίκου Chanel και του δυτικού πολιτισμού αυτού του αιώνα.

Η Chanel αγαπούσε να αναφέρει την έκφραση του ποιητή Paul Valery που είπε ότι «μια άσχημα αρωματισμένη γυναίκα δεν έχει κανένα μέλλον.» Τρία τέταρτα ενός αιώνα αργότερα, το No5 προφανώς συνεχίζει να είναι μια προστασία ενάντια σ’ αυτή τη μοίρα

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις