Γράφει Μαρία Λεμονιά
Δεν είναι μόνο ότι τα Χριστούγεννα στόλισε το ψηλότερο δένδρο της Αθήνας, αυτό του ξενοδοχείου Four Seasons. Για τη Λένια Κυριανίδου, ιδιοκτήτρια του ανθοπωλείου «Studio 7» οι δημιουργίες γράφουν την δική τους ιστορία. Στην κηδεία του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου, η συγκεκριμένη επιχειρηματίας, μονοπώλησε πάλι τα φλας της επικαιρότητας καθώς επιμελήθηκε το στεφάνι από μιγκέ που παραγγέλθηκε από την τέως βασίλισσα Αννα Μαρία για το ύστατο χαίρε στον σύζυγό της.
«Το Μιγκέ είναι ένα πολύ εύθραυστο και ευαίσθητο λουλούδι του οποίου η ανθοφορία του είναι τον Μάιο» εξηγεί στο protothema.gr. «Καθότι λοιπόν ήταν εκτός εποχής, έπρεπε να έρθουμε σε επαφή με παρά πολλούς προμηθευτές και παραγωγούς στην Ολλανδία ώστε να καταφέρουμε να εξασφαλίσουμε την ποσότητα και να είναι
φυσικά εξαιρετικής ποιότητας. Καταφέραμε να βρούμε 1.000τμχ με τις ρίζες τους ώστε να αντέξουν, τα οποία φορτώθηκαν σε πτήση το βράδυ της Παρασκευής και τα παραλάβαμε , καθότι υπάρχουν διαδικασίες στις εισαγωγές με αεροπλάνο, το βράδυ του Σαββατου.Πραγματικα ήταν από τα πιο ωραία Μιγκε που έχουμε δει και έχουμε μια εμπειρία 40 ετών ως επιχείρηση».
Η Λένα Κυριανίδου δεν είναι άγνωστη στην τέως Ελληνική Βασιλική οικογένεια. Ηταν εκείνη που είχε επιμεληθεί και τα λουλούδια στον γάμο της Νίνας Φλόρ με τον πρίγκιπα Φίλιππο, τον τρίτο γιό του Κωνσταντίνου. «Η οδηγία δόθηκε από την ίδια την Άννα Μαρία και ήτανε σαφής, το στεφάνι που θα τοποθετούσε πάνω στο φέρετρο να είναι από Μιγκε καθότι αυτά κρατούσε την ημέρα του γάμου της. Γνώριζε βεβαία και η ιδία το ποσό δύσκολο ήταν να βρεθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα».
Μικρά μυστικά ενός καλόγουστου στολισμού
Ζητάμε από την ιδιοκτήτρια του «Studio 7» να μας αποκαλύψει κι άλλες λεπτομέρειες που μαρτυρούν υψηλό γούστο. Όπως η διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου στο Τατόι.
«Η οικογένεια θέλησε να διαμορφώσουμε τον χώρο γύρω το σημείο του τάφου, ώστε να ομορφύνει – όσο είναι εφικτό δεδομένης της κατάστασης στο Τατόι – διακριτικά. Ο Παύλος ζήτησε κυπαρίσσια καθότι ανέφερε ότι είναι τα αγαπημένα δέντρα του Τέως Βασιλιά της Ελλάδος όπως ζήτησαν η όλη δενδροφυτεύσει γύρω από τον τάφο, να είναι όσο το δυνατόν πιο φυσική. Όλες οι ποικιλίες φυτών που χρησιμοποιήθηκαν εκλέχθηκαν εξονυχιστικά από το δασαρχείο και
είναι αποκλειστικά φυτά ενδημικά της περιοχής, κυπαρίσσια, κουμαριές, σχοίνα και μυρτιές».
Και η αφήγηση συνεχίζεται: «Στο δείπνο της Μ.Βρετανίας η οικογένεια ήθελε να χρησιμοποιηθούν λουλούδια εποχής και αποκλειστικά ελληνικά φυλλώματα σε πολύ οργανικές συνθέσεις. Ετσι χρησιμοποιήθηκαν, ζουμπούλια, νερίνες, λευκές πασχαλιές, αζαλέες, κυκλάμινα και τουλίπες, μια πινελιά μιγκέ σε ένα βαζάκι , δεντρολίβανο, ελιά, αρμπαρόριζες, δάφνες και μυρτιές. Είναι κρίμα που τα αρώματά τους δεν μπορούν να αποτυπωθούν στην φωτογραφία, απέσπασαν εξαιρετικά σχόλια απο το σύνολο των προσκεκλημένων. Κάθε τι που χρησιμοποιήσαμε είχε το συμβολισμό του. Τα λουλούδια συντροφεύουν τον άνθρωπο στις πιο σημαντικές στιγμές της ζωής του, στη γέννηση του, στον γάμο του και στο θάνατο του. Η ομάδα μου κι εγώ δώσαμε τον καλύτερο μας εαυτό για ακόμη μια φορά μια και θέλαμε να τιμήσουμε την εμπιστοσύνη που μας έδειξαν».
«Ο ναός της Αναστάσεως στο Τατόι στολίστηκε με κλαδιά δάφνης μέσα με δυο πέτρινους αμφορείς και τίποτε άλλο. Τα αειθαλή φύλλα της δάφνης συμβολίζουν την αιωνιότητα και την αθανασία. Δάφνινο στεφάνι έφερε αρχικά το ανοικτό στέμμα των χριστιανών Βασιλέων και στη συνέχεια το κλειστό στέμμα που καθιερώθηκε στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, καθώς επίσης και η μίτρα των αρχιερέων όπου στη βάση της συχνά απεικονίζεται κυκλοτερή δάφνη. Συνέχεια αυτών με ίδιο συμβολισμό είναι η απεικόνιση κλάδων δάφνης στα πηλίκια των ανωτέρων και ανωτάτων αξιωματικών, καθώς και η εμβληματική τους παρουσία σε θυρεούς και εθνόσημα» καταλήγει η αφήγηση.