Αν θέλετε να γίνετε διάσημος και πλούσιος, μην χάνετε ελπίδα, ποτέ δεν είναι αργά. Οι «Granfluencers» είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στο TikTok, το Instagram και το YouTube—και κερδίζουν πολλά χρήματα με αυτόν τον τρόπο.
Πάρτε για παράδειγμα τη Lynn Davis, μια 67χρονη συνταξιούχο μηχανικό, η οποία δεν πίστευε ποτέ ότι θα αποκτούσε φήμη και χρήματα μέσω των social media. Ξεκίνησε την άνοιξη του 2020 κατά τη διάρκεια της πανδημίας ενώ εκείνη και η οικογένειά της ήταν σε lockdown στο σπίτι τους στο New Jersey.
Σε 30 ημέρες, η μητέρα και ο γιος έκαναν 30 σύντομα βίντεο και τα δημοσίευσαν στο YouTube. Σε κάθε ένα από αυτά, παρουσιαζόταν η ιδιόμορφη αίσθηση του χιούμορ και των μαγειρικών δεξιοτήτων της μαμάς και η τεχνογνωσία του γιου στην παραγωγή βίντεο.
Μεταξύ άλλων, η Lynja, όπως αποκαλεί τον εαυτό της η Lynn Davis στην εκπομπή, μπορεί να κάνει μερικές τρελές γελοιότητες στην κουζίνα, όπως να κόβει ένα καρπούζι με ένα τσεκούρι, να μαγειρεύει μία κοτομπουκιά 25 κιλών ή να βάζει στολή γαλοπούλας ενώ μαγειρεύει μία για την Ημέρα των Ευχαριστιών.
Σήμερα, το «Cooking with Lynja» έχει σχεδόν 27 εκατομμύρια ακόλουθους σε TikTok, Instagram και YouTube, λέει η Linda Davis. Προσθέτει ότι η μεγάλη βάση των θαυμαστών της τη βοήθησε να κάνει συμφωνίες με επωνυμίες όπως η Chobani, η Impossible Foods και η Disney Cruise Line που έχουν ωθήσει το ετήσιο εισόδημά της σε εξαψήφιο αριθμό.
Εξετάζοντας τους 10 κορυφαίους granfluencers στις ΗΠΑ, το 74% των followers τους είναι ηλικίας 18 έως 34 ετών, σύμφωνα με την Activate HQ, μια εταιρεία μάρκετινγκ με έδρα τη Νέα Υόρκη.
«Οι θαυμαστές έλκονται από την αυθεντικότητα, το χιούμορ, τη σοφία και τις μοναδικές τους προσωπικότητες», λέει ο Ryan Detert, Διευθύνων Σύμβουλος της Influential, μιας άλλης εταιρείας μάρκετινγκ που έχει εργαστεί σε καμπάνιες granfluencer. «Είναι σαν μονόκεροι στον κόσμο των social media και αγγίζουν όλες τις γενιές».
Οι influencers λένε ότι οι συμφωνίες που έχουν κάνει τους εμποδίζουν να αποκαλύψουν ακριβώς πόσο τους πληρώνουν οι εταιρείες, αλλά τα ποσά βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στον αριθμό των ακολούθων, τη δέσμευση και τα δημογραφικά στοιχεία και η φόρμουλα τείνει να είναι η ίδια για όλους, λέει η Rose Meade Hart. δικηγόρος συναλλαγών στη Νέα Υόρκη που εκπροσωπεί μερικούς επιτυχημένους granfluencers, όπως η Champagne Glamma.
«Δεν έχει σημασία αν είσαι 80 ή 25χρονος με μπικίνι, οι όροι είναι ίσοι όταν πρόκειται για την αμοιβή των influencers», λέει η Hart.
Ο Aaron Earls, Διευθύνων Σύμβουλος της Activate HQ, λέει: «Βλέπουμε τους granfluencers να λαμβάνουν τιμές συγκρίσιμες με άλλους δημιουργούς». Για μεγάλους αστέρες με εκατομμύρια ακόλουθους, «οι προσφορές μπορεί να κυμαίνονται από 30.000 έως 150.000 δολάρια ή περισσότερα ανά ανάρτηση ή καμπάνια».
@grandma_droniakhappy birthday bruce i hope youre slaying in peace♬ original sound – grandma_droniak
Πολλοί μεγαλύτεροι σε ηλικία influencers που έχουν απολαύσει την επιτυχία λένε ότι έχει αλλάξει τη ζωή τους. Για παράδειγμα η Lillian Droniak, μια 93χρονη χήρα και συνταξιούχος εργάτης σε εργοστάσιο που ζει στις ΗΠΑ, προωθεί τον εαυτό της ως γιαγιά Droniak, προσφέρει αστείες συμβουλές σχετικά με τα ραντεβού, τις σχέσεις και τη ζωή στο έπακρο.
@grandma_droniakits called slaying and winning
Συνήθως, τραβάει τα δικά της βίντεο με το κινητό της. Άρχισε να δημοσιεύει βίντεο στο TikTok πριν από τέσσερα χρόνια, επειδή βαριόταν, όπως λέει. Τώρα έχει 12 εκατομμύρια ακόλουθους στο TikTok και 1,9 εκατομμύρια στο Instagram.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Wall Street Journal