Αξίζει τα 5 αστέρια; Πώς θα καταλάβετε εάν οι αξιολογήσεις είναι ψεύτικες

φωτ. shutterstock

101

Από φαγητό και υπηρεσίες μέχρι τουριστικούς προορισμούς αφορούν οι διαδικτυακές κριτικές αγνώστων, στις οποίες βασιζόμαστε πολλές φορές ακόμα και τυφλά. Ωστόσο, το μερίδιο των ψεύτικων αξιολογήσεων, οι οποίες γίνονται από bot ή επί πληρωμή για να ανεβάσουν τη φήμη και την επισκεψιμότητα, αυξάνεται επικίνδυνα.

Προτού ξοδέψει κανείς χρόνο και χρήματα σε ένα εστιατόριο φερειπείν το οποίο έχει πολλαπλές πεντάρες κριτικές, πρέπει να «φιλτράρει» τις αξιολογήσεις. Η Kay Dean, η οποία εξειδικεύεται στις περιπτώσεις απάτης από διαδικτυακές αξιολογήσεις, δίνει μέσω του CNBC τις εξής 5 συμβουλές:

1. Πολλές άριστες αξιολογήσεις

Εάν μία επιχείρηση έχει πολλαπλές συναπτές πεντάστερες κριτικές σε υπερβολικά σύντομο διάστημα ή σε ύποπτο μοτίβο, συχνά με μικρό ή καθόλου σχόλιο, είναι ξεκάθαρη περίπτωση απάτης. «Ή εάν δείτε μια αρνητική αξιολόγηση και στη συνέχεια μια σειρά άριστων κριτικών, τότε είναι ύποπτο, διότι μερικές φορές οι επιχειρήσεις θα προσπαθήσουν να “θάψουν” ειλικρινείς αρνητικές κριτικές», σημειώνει η Dean.

2. Το ιστορικό του σχολιαστή

Θα πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι σε λογαριασμούς που έχουν αφήσει μόνο μία αξιολόγηση, διότι μπορεί να δημιουργήθηκαν αποκλειστικά και μόνο για αυτό τον σκοπό. Επίσης, μπορεί να πρόκειται για «κλειδωμένα» προφίλ, ώστε οι καταναλωτές να μην μπορούν να δουν το ιστορικό του χρήστη. Σύμφωνα με την Dean, εάν η πλειονότητα των αξιολογήσεων μιας επιχείρησης είναι από «κλειδωμένα» προφίλ, τότε θα πρέπει να είναι κανείς πολύ επιφυλακτικός.

3. Ποιος είναι ο σχολιαστής

Εάν η αξιολόγηση γίνεται από λογαριασμό με φωτογραφία κοινής λήψης ή κάποιου διασήμου, τότε θα πρέπει να είναι κανείς υποψιασμένος. Παράλληλα, επιφυλακτικότητα συστήνει η Dean απέναντι σε άτομα που αφήνουν κριτικές από διαφορετικά μέρη του κόσμου και ιδίως εάν πρόκειται για πολλαπλές κριτικές σε μικρό χρονικό διάστημα από διαφορετικές τοποθεσίες. Εάν μάλιστα μια επιχείρηση έχει πολλούς σχολιαστές με αντίστοιχο «διεθνές» αποτύπωμα, τότε είναι πολύ πιθανό οι λογαριασμοί να είναι ψεύτικοι και οι κριτικές να γίνονται επί πληρωμή.

4. Λεπτομέρειες

Από τη μία πλευρά, θεωρούνται πολύ ύποπτες οι άριστες κριτικές χωρίς σχόλιο. Από την άλλη πλευρά, εξίσου ύποπτες είναι οι αξιολογήσεις με ατελείωτες λεπτομέρειες. «Ο κόσμος συχνά πιστεύει ότι οι λεπτομερείς αξιολογήσεις ή αυτές με τις φωτογραφίες πρέπει να είναι αληθινές. Δεν ισχύει», τονίζει η Dean, αναφερόμενη σε μια περίπτωση φωτογραφιών ακινήτου, οι οποίες προβάλλονταν σε διαφορετικές αξιολογήσεις.

5. Μιλήστε με κόσμο

Τελικά, η πιο σίγουρη μέθοδος να διαπιστώσει κανείς εάν μια επιχείρηση είναι καλή είναι να αποσπάσει σχόλια από συγγενείς ή φίλους αντί να στραφεί στο Διαδίκτυο. «Επιστρέψτε στη δοκιμασμένη και πραγματική μέθοδο», λέει η Dean.

Πάντως, δεδομένης της βαθιάς εξάρτησης των καταναλωτών από τις αξιολογήσεις, υπάρχει ισχυρή πίεση στις επιχειρήσεις να διατηρήσουν υψηλά τις κριτικές τους. Σύμφωνα μάλιστα με μία αμερικανική έρευνα, η βελτίωση των αξιολογήσεων στο Yelp κατά ένα αστέρι μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των εσόδων από 5 έως 9%. «Οι αξιολογήσεις είναι καθοριστικές για μια επιχείρηση. Και τα κίνητρα του κόσμου να εξαπατήσει (τους πελάτες) είναι ισχυρά», σύμφωνα με την Dean.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC
Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!