To case-study του Τζορτζ Κλούνεϊ με την τεκίλα του 1 δισ.
Τι γυρεύει το Χόλιγουντ στη βιομηχανία των αλκοολούχων ποτών;
Το παράδειγμα και η επιτυχία του «πειράματος» του Τζορτζ Κλούνεϊ που αποτιμήθηκε σε ένα δισεκατομμύριο εμπνέει και καθοδηγεί τις επιχειρηματικές επενδύσεις των σταρ.
Είναι παλιομοδίτικο, αν όχι παρωχημένο, να πιστεύει κανείς πως οι κάθε λογής celebrities/διάσημοι/αναγνωρίσιμοι είναι μια ευγενής κάστα εκνευριστικά αργόσχολων ανθρώπων που, παρότι περνούν την ζωή τους με σταυρωμένα χέρια, βλέπουν καθημερινά το βιός και τη δημοφιλία τους να αυξάνουν γεωμετρικά. Αντιθέτως, ακόμα και οικουμενικά λαοπρόβλητοι τύποι σαν τον Τζορτζ Κλούνεϊ λόγου χάρη προσπαθούν φιλότιμα για το μεροκάματο -εντάξει και για κάτι παραπάνω- και μάλιστα επεκτείνοντας τη δραστηριότητά τους σε επαγγελματικούς τομείς άσχετους ή ασύνδετους με το βασικό αντικείμενο εργασίας τους.
Το παράδειγμα του 62χρονου Αμερικανού ηθοποιού κάθε άλλο από τυχαίο είναι. Το 2013 δημιούργησε μαζί με τους κολλητούς φίλους του Ράντι Γκέρμπερ (κατά κόσμον σύζυγο της Σίντι Κρόφορντ) και Μάικ Μέλντμαν (γκουρού του real estate) την τεκίλα Casamigos. Τέσσερα χρόνια μετά τη (μοσχο)πούλησε στην εταιρία Diageo προς 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Καθόλου άσχημα δηλαδή για ένα προϊόν που φτιάχτηκε σχεδόν από λάθος. Ή μάλλον γεννήθηκε στην προσπάθεια των τριών φίλων να βρουν την ιδανική για τα γούστα τους τεκίλα.
Για δύο χρόνια ταξίδεψαν σχεδόν σε όλο το Μεξικό -όπου διατηρούν τις πολυτελείς επαύλεις τους- για να βρουν την ιδανική αγαύη και τον τέλειο, για τις προτιμήσεις τους, τρόπο απόσταξης κι αφού δοκίμασαν ούτε λίγο ούτε πολύ 700 δείγματα βρήκαν τη χρυσή τομή. Δηλαδή μια τεκίλα που δεν προκαλούσε κάψιμο στο λαιμό, ήταν όσο αρωματική ήθελαν και κυρίως μπορούσαν να την καταναλώνουν από το πρωί, χωρίς να νιώθουν ποτέ την καυτή ανάσα του hangover στην πλάτη τους.
Το μεξικανικό νέκταρ που απολάμβαναν μεταξύ τους γρήγορα αγαπήθηκε από τους φίλους τους, αύξησε την ζήτηση και κατόπιν την παραγωγή του, εμφιαλώθηκε και τελικά γιγαντώθηκε σε ένα τα πιο ξακουστά και φωτογενή success stories στο σύμπαν των αλκοολούχων ποτών. Μάλιστα, μόλις πριν από λίγες ημέρες στη χιλιοτραγουδισμένη συλλογή από τεκίλες προστέθηκε μία νέα, η Casamigas – ζούμε σε εποχές συμπερίληψης γαρ- η οποία περιέχει απόσταγμα πιπεριάς χαλαπένιο και είναι σύμφωνα με το branding της η αγαπημένη της Σίντι Κρόφορντ. Ναι, το λες και μαρκετινίστικη ωδή στο εμβληματικό μοντέλο από τον σύζυγό της.
Η περίπτωση του Κλούνεϊ και η ουρανομήκης επιτυχία – κυρίως η οικονομική αποτίμηση- της τεκίλας του λειτουργεί ως άστρο της Βηθλεέμ για πολλούς ομοτέχνους του – στη σελεμπριτοσύνη. Άλλωστε ζούμε ούτως ή άλλως σε χαλεπούς καιρούς και ας μην ξεχνάμε πως όταν η βιομηχανία του θεάματος κλυδωνίζεται, όπως στα πρόσφατα χρόνια της πανδημίας, κάθε εναλλακτική πηγή εισοδήματος είναι όχι απλώς ευπρόσδεκτη αλλά απαραίτητη.
Από το 2019 τη δική τους τεκίλα, ονόματι Dos Hombres έχουν ο Μπράιαν Κράνστον και ο Άαρον Πολ – παλιόφιλοι από το «Breaking Bad» ενώ η ηθοποιός Έμα Γουότσον αποφάσισε να εξελίξει μαζί με τον αδελφό της την οινική παράδοση της οικογένειάς τους και να παράξουν το τζιν Renais με απόσταγμα σταφυλιών από την περιοχή της Βουργουνδίας. Κονταροχτυπιέται με άλλα λόγια με τον Ράιαν Ρέινολντς ο οποίος ισχυρίζεται ότι το δικό του τζιν, ονόματι Aviation, είναι το καλύτερο που έχει δοκιμάσει ποτέ στην ζωή του.
Ακόμα και η Κένταλ Τζένερ, το στερνοπούλι της οικογένειας Καρντάσιαν-Τζένερ, αντιλήφθηκε πως η φιλαυτία της είναι μεν προσοδοφόρα, αλλά σίγουρα δεν αρκεί για να τη θρέψει μια ζωή. Γι’ αυτό και επένδυσε επίσης σε μία τεκίλα και μάλιστα χωρίς -αρχικά τουλάχιστον- να την ταυτίσει με το όνομά της. Πλέον βέβαια και οι πέτρες γνωρίζουν πως πίσω από το brand 818, μια τεκίλα φτιαγμένη με την παραδοσιακή μεξικανική συνταγή, με αγαύες από τοπικούς παραγωγούς και με θυρεό τις βιώσιμες μεθόδους καλλιέργειας και παραγωγής βρίσκεται το 28χρονο μοντέλο, το οποίο μάλιστα χάρη σε αυτή την επένδυσή του βρήκε μια θέση και στην περίφημη λίστα 30 under 30 του περιοδικού Forbes. Εννοείται ότι η τεκίλα 818 είναι κάτι σαν το επίσημο ποτό και του φετινού Coachella Festival. Βέβαια, φέτος θα έχει και ανταγωνισμό από τα έτοιμα κοκτέιλ βότκας Sprinter που μόλις λάνσαρε η αδελφή της Κένταλ, Κάιλι Τζένερ.
Η νεότερη δισεκατομμυριούχος στην ιστορία του είδους μας -το πέτυχε με την πώληση της Kylie Cosmetics, έστω παρουσιάζοντας χαλκευμένα οικονομικά στοιχεία- ιχνηλατεί κι αυτή στο δρόμο των ready to drink κοκτέιλ, όπως δηλαδή η Τζένιφερ Λόπεζ με τα αλκοολούχας ποτά Delola αλλά και η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ με το The Perfect Cosmo – ένα κοσμοπόλιταν σε τσίγκινο κουτάκι. Μάλιστα η JLO που δεν είναι απλώς πρέσβης των ποτών της αλλά ιδρύτρια και ιδιοκτήτρια της εταιρίας δέχτηκε σφοδρή κριτική από τους groupies της που ένιωσαν πως τους δούλευε ψιλό γαζί όταν πάλαι ποτέ διακήρυττε την πλήρη αποχή της από το αλκοόλ. Ναι, ακόμα και εκείνη ενδίδει πότε πότε ή καμώνεται πως το κάνει, ειδικά εάν είναι για να αβγατίσει την περιουσία της.
Εκείνες που απολαμβάνουν αναπολογητικά -και σε αφθονία όπως μαρτυρούν οι λογαριασμοί τους στα κοινωνικά δίκτυα- το δικής τους παραγωγής prosecco με το όνομα Della Vitte είναι οι τρεις αδελφές Ντελεβίν – Κάρα, Πόπι και Κλόε. Μάλιστα οι Βρετανίδες όχι μόνο συνέπραξαν με μια παραδοσιακή οικογένεια οινοπαραγωγών από Βαλντομπιάντενε του Τρεβίζο, αλλά διέθεσαν τους εαυτούς τους ως τις ιδανικές πρέσβειρες ενός αφρώδους οίνου που καυχιέται πως παράγεται με τις πλέον φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές.
Φωτογραφίες: Getty Images / Ideal Image