Η Singles’ Day, γνωστή και ως “Διπλή 11” (Double 11), είναι μια ετήσια γιορτή που πραγματοποιείται στις 11 Νοεμβρίου, με σκοπό τον εορτασμό της μοναχικότητας. Η ημερομηνία επιλέχθηκε λόγω των τεσσάρων “1” (11/11), που συμβολίζουν τα μοναχικά άτομα. Η γιορτή ξεκίνησε το 1993 από φοιτητές του Πανεπιστημίου Nanjing στην Κίνα ως αντίδραση στη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, προσφέροντας στους ανύπαντρους την ευκαιρία να γιορτάσουν την κατάστασή τους.
Με την πάροδο του χρόνου, η Singles’ Day εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη ημέρα διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως. Το 2009, η κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba εισήγαγε εκπτώσεις και προσφορές για να προσελκύσει καταναλωτές, μετατρέποντας τη γιορτή σε εμπορικό γεγονός. Το 2022, οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια της Singles’ Day έφτασαν τα 1,15 τρισεκατομμύρια γιουάν (περίπου 157,97 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ), ξεπερνώντας κατά πολύ τις πωλήσεις της Black Friday και της Cyber Monday στις ΗΠΑ.
Παρά την εμπορική της επιτυχία, η Singles’ Day αντιμετωπίζει προκλήσεις λόγω της επιβράδυνσης της κινεζικής οικονομίας. Το 2024, οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια της γιορτής παρουσίασαν στασιμότητα, καθώς οι καταναλωτές εμφανίζονται επιφυλακτικοί λόγω οικονομικών ανησυχιών. Οι έμποροι, όπως ο Wu Qian, βλέπουν τη γιορτή περισσότερο ως ευκαιρία για εκκαθάριση αποθεμάτων παρά για αύξηση πωλήσεων, αποδίδοντας την υποτονική καταναλωτική διάθεση σε συνεχιζόμενες εκπτώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και σε διαφοροποιημένες επιλογές αγορών.
Τελικά η Singles’ Day παραμένει σημαντικό γεγονός στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, αν και οι πρόσφατες οικονομικές συνθήκες έχουν επηρεάσει την ανάπτυξή της.
==
Η εικόνα ειναι προϊόν τεχνητής νοημοσύνης χωρίς παρέμβαση ανθρώπου στις λεπτομέρειες.