“Η σκιά δεν υπάρχει, είναι ήδη φως.” (Jacqueline Lamba)
H Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής ξεκίνησε και επίσημα, μόνο που αυτή τη φορά τα shows δεν θυμίζουν σε τίποτα αυτά που γνωρίζαμε μέχρι πρότινος. Τα catwalks προς το παρόν αναβλήθηκαν εξαιτίας των κανόνων κοινωνικής αποστασιοποίησης, ενώ τα ατελιέ έκλεισαν για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Η έκτακτη αυτή κατάσταση είναι μια πρόκληση για τη μόδα, στην οποία ανταποκρίθηκαν τα πιο διάσημα labels διοργανώνοντας διαφορετικά digital events. Ανάμεσά τους ο οίκος Dior, ο οποίος δημιούργησε ένα fashion film με τίτλο Le Mythe Dior.
Γράφει: Πέννυ Καρακάση
“Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτή τη συλλογή κατά τη διάρκεια του lockdown” εξηγεί η Maria Grazia Chiuri. “Έτσι γνωρίζαμε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε ένα αληθινό show και έτσι οι αναφορές μας θα έπρεπε να βγουν από έναν κόσμο που πλάσαμε με τη φαντασία μας”.
Το φιλμ μικρού μήκους που προέκυψε σκηνοθέτησε ο Ιταλός Matteo Garrone, που έχει υπογράψει και το Tale of Tales, ένα από τα αγαπημένα της Maria Grazia Chiuri. Το Le Myth Dior διηγείται το ταξίδι ενός κουκλόσπιτου, γεμάτου από couture δημιουργίες-μινιατούρες. Καθώς λοιπόν ταξιδεύει μέσα στο δάσος, το ανακαλύπτει μια παρέα από νεράιδες, οι οποίες αργότερα εμφανίζονται να φορούν real size εκδοχές των εν λόγω φορεμάτων.
“Στην αρχή φοβήθηκα να προτείνω κάτι τόσο ασυνήθιστο, όπως το να φτιάξω ένα φιλμ σαν αυτό με τόσο σημαντικές ιστορικές αναφορές” εξηγεί η Chiuri.
To ονειρεμένο φιλμ επίσης είναι μια ωδή στο Théâtre de la Mode, μία έκθεση από μικρά mannequins, που περιπλανιόταν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Σ’ αυτήν την έκθεση συνεργάστηκαν καλλιτέχνες και σχεδιαστές για να φτιάξουν κάτι εμπνευσμένο και όμορφο κατά τη διάρκεια εκείνης της τόσο δύσκολης περιόδου.
“Αυτές οι κούκλες ταξίδευαν σε όλο τον κόσμο και η ιδέα ήταν να διαφημίσουν με έναν τρόπο τη γαλλική haute couture, η οποία παρέμενε ζωντανή” συνεχίζει. Έχοντας αυτό στο μυαλό λοιπόν και με δεδομένες τις συνθήκες κατά τις οποίες δημιουργήθηκε η συλλογή “η ιδέα στη βάση της, ήταν να φτιαχτεί μια αληθινή συλλογή σε άλλη κλίμακα”.
Η ομάδα του Dior έφτιαξε mannequins με ύψος 40 εκατοστών που απαιτούσαν μια τεράστια προσοχή στις λεπτομέρειες. Κάθε τι, από τις φούστες μέχρι τα φορέματα, τα jackets και τα τελειώματα, δημιουργήθηκαν σαν να ήταν πραγματικά κομμάτια υψηλής ραπτικής, απλώς στο ένα τρίτο του μεγέθους τους.
Και με δεδομένο το ότι οι πελάτες του οίκου δεν κατάφεραν να βρεθούν στο αντίστοιχο fashion show φέτος, θα δεχτούν μια επίσκεψη από το Dior trunk, που θα είναι γεμάτο από αυτά τα μικροσκοπικά φορέματα.
Δείτε το φιλμ: