Gucci: Πώς σκοπεύει να σταματήσει τις απομιμήσεις;

O οίκος ενώνει τις δυνάμεις του με το Facebook για να βάλει φρένο στις πωλήσεις των πλαστών προϊόντων Gucci.

59
Φωτογραφία: Youtube

Ένα σοβαρό βήμα για την αντιμετώπιση των πωλήσεων προϊόντων​​​​​ απομίμησης από designer brands, έγινε με τη μήνυση που κατέθεσαν σε δικαστήριο της Καλιφόρνια ο οίκος Gucci και το Facebook εναντίον διεθνούς online επιχείρισης πώλησης fake προϊόντων. Η κοινή μήνυση στην οποία προχώρησαν το luxury label και ο κολοσσός του Internet, αφορά την παραβίαση των όρων & προϋποθέσεων χρήσης του Facebook και του Instagram από τον εναγόμενο, καθώς και την παραβίαση των πνευματικών δικαιωμάτων του Gucci, με τη χρήση πλαστού εμπορικού σήματος και άδικου ανταγωνισμού.

Με δημόσια ανακοίνωσή τους Gucci και Facebook αναφέρουν ότι ο κατηγορούμενος, που δεν κατονομάζεται, χρησιμοποίησε διάφορους λογαριασμούς σε Facebook & Instagram για να προμοτάρει τη διεθνή online επιχείρησή πώλησης προϊόντων απομίμησης. “Αυτή η μήνυση είναι ένα φυσικό επόμενο βήμα στη διαδικασία της συνεργασίας, όπου οι δυο πλευρές επιχειρούν να ενώσουν τις πηγές και την εμπειρία τους για να σταματήσουν όσους καταχρώνται το Facebook και Instagram προωθώντας πλαστά προϊόντα, και να στείλουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι μία τέτοια κατάχρηση δεν θα είναι πλέον ανεκτή, κάνοντας τις πλατφόρμες του Facebook πιο ασφαλείς για τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις ώστε να επικοινωνήσουν, μοιραστούν, αγοράσουν και πωλήσουν online”.

Από την Δήμητρα Βγενοπούλου

Οι online πωλήσεις luxury προϊόντων, όπως τσάντες, παπούτσια και ρούχα, γνώρισαν αύξηση στη διάρκεια της πανδημίας – καθώς μάλιστα λόγω καραντίνας έκλεισαν τα περισσότερα καταστήματα. Την ίδια στιγμή, όμως, αυξήθηκαν και οι online πωλήσεις απομιμήσεων και τα ψεύτικα προφίλ που τα εμπορεύονται.

Όπως θα δηλώσει στο WWD, η νομικός Licia Garotti, “αυτή η πρωτοβουλία Gucci και Facebook θα πρέπει να ιδωθεί ως ένα δυνατό μήνυμα που δηλώνει ότι έχουν σκοπό να προστατέψουν τα πνευματικά τους δικαιώματα (brands, trademarks και αρχικά σχέδια) από τις αντιγραφές. Αν και το Facebook δεν είναι άμεσα υπεύθυνο για το περιεχόμενο που μοιράζεται στις πλατφόρμες του, θέλει να δείξει ότι αναλαμβάνει δράση, για να δηλώσει ξεκάθαρα ότι είναι μια ασφαλής πλατφόρμα για τα brands.

Στη δήλωση, μάλιστα, αναφέρεται: “Περισσότερα από 1.000.οοο κομμάτια περιεχομένου αφαιρέθηκαν από Facebook και Instagram στο πρώτο μισό του 2020, με βάση τις χιλιάδες αναφορές για ψευδές περιεχόμενο από brands όπως η Gucci“. Επίσης, αναφέρεται ότι στη διάρκεια του 202ο μόνο, η νομική ομάδα της Gucci ανέλαβε δράση για να αποσυρθούν 4.000.000 “προϊοντα – μαϊμού” και 45.000 websites και social media λογαριασμοί. To 2019 η Gucci είχε μηνύσει χιλιάδες websites που πουλούσαν απομιμήσεις των προϊόντων της, ενώ σύμφωνα με τους υπολογισμούς οι ζημιές από τις παράνομες αυτές πωλήσεις ανέρχονται σε πολλά εκατομμύρια, με το brand να ζητά με τη μήνυσή της αποζημείωση δισεκατομυρίων.

Αυτές οι συνέργειες για την αντιμετώπιση του προβλήματος με τις απομιμήσεις των luxury προϊόντων, βεβαίως, κρίνονται πιο ωφέλιμες σε σχέση με τις μεμονωμένες δράσεις. Τον Φεβρουάριο, η Amazon κατέθεσε δυο μηνύσεις από κοινού με τον οικο Salvatore Ferragamo για πωλήσεις προϊόντων αντιγραφής.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις