Η μικρή Classic Flap τσάντα της Chanel ήταν πάντα ένα είδος πολυτελείας. Όμως έπειτα από τρεις αυξήσεις στην τιμή της μέσα σε ένα χρόνο, πλέον πωλείται αντί 8.200 δολάρια. Το 2019, κόστιζε 5.200 δολάρια.
Ο γαλλικός οίκος μόδας ανεβάζει τις τιμές του γρηγορότερα από ό,τι τα άλλα brands της πολυτέλειας, διαπιστώνουν οι αναλυτές, δοκιμάζοντας τη διάθεση των αγοραστών να βάλουν τόσο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Με τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ να είναι σήμερα ο υψηλότερος από το 1982, είναι σαφές ότι όλες οι επιχειρήσεις ανεβάζουν τις τιμές των προϊόντων τους, για να καλύψουν το υψηλότερο κόστος των πρώτων υλών, της εργασίας και των μεταφορικών.
Εκπρόσωπος της Chanel είπε στη Wall Street Journal ότι η εταιρεία προσαρμόζει τακτικά τις τιμές της για να λάβει υπόψη της τις αλλαγές στα κόστη παραγωγής, τις τιμές των πρώτων υλών αλλά και τις συναλλαγματικές διαφορές. «Το κόστος κάποιων πρώτων υλών, που ήταν ήδη δύσκολο να τις προμηθευτεί κανείς λόγω της ποιότητας που απαιτούμε, αυξάνεται συχνά και έτσι, μας οδηγεί να προσαρμόσουμε τις τιμές μας», είπε.
Οι εταιρείες της πολυτέλειας εκμεταλλεύονται την αλματώδη αύξηση της ζήτησης για να παρουσιάσουν τα brands τους ως ακόμα ακριβότερα και για πιο «λίγους». Η τάση αυτή προϋπήρχε της πανδημίας, όμως έχει επιταχυνθεί τον τελευταίο χρόνο, καθώς οι αγοραστές βγήκαν από τα lockdowns για να αγοράσουν ακριβές τσάντες, παπούτσια και κοσμήματα.
«Ολόκληρη η βιομηχανία της πολυτέλειας ανεβάζει τις τιμές», είπε σε αναλυτές πρόσφατα ο John Idol, CEO της Capri Holdings, στην οποία ανήκουν τα brands Michael Kors, Jimmy Choo και Versace. «Δεν είδαμε καμία αντίσταση από τους καταναλωτές στις αυξήσεις τιμών που κάναμε και θα ακολουθήσουν και άλλες», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι αυξήσεις τιμών της Chanel ξεχωρίζουν για την έκταση και τη συχνότητά τους. Η εταιρεία ανέβασε τις τιμές της Classic Flap τσάντας τρεις φορές μέσα στο 2021. Έκανε άλλη μία αύξηση τιμών τον Ιανουάριο σε άλλα μοντέλα, μεταξύ αυτών οι τσάντες Coco Handle και Business Affinity, που πλέον κοστίζουν από 8% έως 12% περισσότερα.
Η Hermès ανέβασε τις τιμές περίπου κατά 3% για το 2022, δηλαδή λίγο πάνω από το 1-1,5% που κάνει κάθε χρόνο.
Και κάποια είδη των Louis Vuitton και Cartier κοστίζουν 3-5% ακριβότερα από ό,τι πέρυσι. Η Rolex ανέβασε τις τιμές κατά 3,4% κατά μέσο όρο.
Θρυλικό κομμάτι
Η Classic Flap τσάντα της Chanel είναι ένα από εκείνα τα κομμάτια που όλοι αναγνωρίζουν αμέσως στους κύκλους της μόδας. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1955 από την ιδρύτρια της Chanel, Coco Chanel, εισάγοντας την καινοτομία της αλυσίδας που επέτρεπε στην τσάντα να κρέμεται από τον ώμο σε μία εποχή που οι περισσότερες γυναίκες κρατούσαν τις τσάντες στα χέρια τους.
Ανανεώθηκε τη δεκαετία του 1980 από τον δημιουργικό διευθυντή του οίκου Karl Lagerfeld, ο οποίος πρόσθεσε αλυσίδα δεμένη με δέρμα και το κούμπωμα με το διπλό «C».
«Περιμένουμε αυξήσεις 100 ή 200 δολαρίων. Αλλά όταν την ανεβάζουν κατά 2.000 δολάρια σε έξι μήνες, αυτό δυσαρεστεί πολλές θαυμάστριες της Chanel», λέει η 32χρονη Dee Gables, η οποία παρακολουθεί τις τιμές στις τσάντες για χόμπι. Όπως λέει, η ποιότητα δεν έχει ακολουθήσει την άνοδο των τιμών, καθώς έχει δει τσάντες Chanel στα μαγαζιά με στραβές τσέπες και γαζιά που λείπουν.
Με τις αυξήσεις τιμών, η Chanel έρχεται πιο κοντά στην Hermès, η οποία έχει μεγάλες λίστες αναμονής για τις τσάντες Birkin και Kelly, παρότι αυτές κοστίζουν δεκάδες χιλιάδες δολάρια.
Και την ίδια στιγμή, η άνοδος των τιμών ενισχύει το ενδιαφέρον στη δευτερογενή αγορά, όπου η μέση τιμή για μία vintage Chanel τσάντα ήταν πέρυσι 2.312 δολάρια, αυξημένη κατά 26% σε σχέση με το 2020.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Wall Street Journal