ΑΠΟ ΤΗ ΝΙΚΗ ΠΗΛΕΙΔΟΥ
H Χριστίνα Μαρτίνη κι ο Νικόλας Μίνογλου, oι Αncient Greek Sandals, έκαναν το τζετ σετ να ερωτευτεί το ελληνικό χειροποίητο σανδάλι και την διεθνή αγορά μόδας να το εκτιμήσει όπως του αξίζει. Χρειάστηκαν μόλις 10 χρόνια.
Oταν περπατάς στον δρόμο στη Νέα Υόρκη και βλέπεις τη Rihanna, την Anna Hathaway ή τη Michelle Obama να φοράνε τα σανδάλια που έχεις σχεδιάσεις, έχεις κάθε δικαίωμα να νοιώθεις ότι τα κατάφερες. Kι αυτό συμβαίνει με τους AGS. Η αρχή έγινε την εποχή που Χριστίνα Μαρτίνη συνεργαζόταν σαν σχεδιάστρια με τους οίκους Louis Vuitton και Balenciaga στο Παρίσι κι ο Νικόλας Μίνογλου επέστρεφε στην Αθήνα από την Αμερική, μεταφέροντας στις αποσκευές του την πεποίθηση ότι τα παραδοσιακά ελληνικά σανδάλια έχουν επιχειρηματικό μέλλον.
Γνωρίστηκαν μέσω κοινών φίλων, διαπίστωσαν αμέσως ότι μοιράζονταν τον ίδιο ενθουσιασμό για τη χειροποίητη ελληνική παράδοση και την ελληνική μυθολογία και ένωσαν τις δυνάμεις τους για να καλύψουν το κενό στην αγορά. Λάνσαραν το 2010 την πρώτη τους συλλογή με 31 διαφορετικά σχέδια, ανάμεσα στα οποία και το διάσημο πια, φτερωτό κούμπωμα γύρω από τον αστράγαλο. Αν και η κίνηση τους είχε ρίσκο, γιατί η οικονομική κρίση ήταν ήδη παρούσα, η επιτυχία σημειώθηκε με την πρώτη κιόλας παραγγελία που ήρθε από τη γαλλική μπουτίκ Colette και το περίφημο e shop Net-a-Porter κι αφορούσε 6.000 δερμάτινα σανδάλια.
Ως επιχειρηματικό μυαλό ο Νικόλας είχε συνειδητοποιήσει ότι στον χώρο της μόδας, ο καταναλωτής ψάχνει για αυθεντικά μπραντς με ισχυρή ταυτότητα και δυνατή ιστορία. Τhe rest is history και την επόμενη δεκαετία το success story της AGS γίνεται θέμα στους Νew York Times, ενώ σταρ όπως οι Elle Macpherson, Sarah Jessica Parker, Gwyneth Paltrow τα λανσάρουν σαν το must have του καλοκαιριού. «Αρέσουν στο εξωτερικό όχι τόσο για την ελληνική τους κατασκευή όσο για την αισθητική τους, γιατί κολακεύουν το πόδι και είναι μέρος από τις καλοκαιρινές αναμνήσεις» εξηγεί η Χριστίνα το δημιουργικό πνεύμα της AGS.
Φέτος γιόρτασαν τα δέκα χρόνια από την ίδρυση του μπραντ, με μια επετειακή συλλογή εμπνευσμένη από ελληνικά αγάλματα –όπως εκείνο που έχει σημείο αναφοράς ένα γυναικείο ειδώλιο των ύστερων γεωμετρικών χρόνων που φοράει λιλιπούτεια σανδάλια- που περιλαμβάνει ορισμένα από τα iconic σχέδια τους ανανεωμένα με χρυσοτυπίες, πυρογραφίες, κεντήματα. Παράλληλα προώθησαν την πρώτη σειρά με αντικείμενα για το σπίτι, φτιαγμένα πάντα από δέρμα στο χέρι από παραδοσιακούς τεχνίτες και μια ολοκληρωμένη σειρά με τσάντες, πάντα σύμφωνα με τη φιλοσοφία του μπραντ. Το μυστικό της επιτυχίας τους βρίσκεται στην αισθητική συνέπεια και στην προσαρμοστικότητα στην εποχή. «Κάθε συλλογή έχει την δική της ταυτότητα και εξελίσσει τις κατασκευαστικές μας δυνατότητες καθώς θέλουμε να συμπορευόμαστε με τις ανάγκες και τις τάσεις».
Σήμερα οι συλλογές τους διατίθενται σε περισσότερες από 55 χώρες σε πολυτελή σημεία πώλησης όπως Le Bon Marche, Mytheresa, Harvey Nichols…