Μπορεί η καραντίνα εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού να έχει τελειώσει εδώ και αρκετό καιρό, όμως μετά από περίπου δυόμιση μήνες εγκλεισμού στο σπίτι, το πιθανότερο είναι να έχετε αλλάξει αρκετά πράγματα στη διακόσμηση.
Δεν είστε οι μόνοι. Και ενώ στην αρχή, θεωρούσαμε όλοι τις αλλαγές αυτές προσωρινές, φαίνεται πως μερικά πράγματα ήρθαν για να μείνουν, τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια. Η Nancy Fire, creative director, στους HGTV HOME, Design Works International, και Studio NYC Design, και η Kelly Wilkniss, παρουσιάστρια της εκπομπής My Soulful Home, αποκαλύπτουν τις τάσεις που παρατηρούν στην διακόσμηση των σπιτιών καθώς δημιουργούμε όλοι μαζί μια νέα «κανονικότητα» ακόμη και στο design.
Γράφει η Βιολέττα Αθανασιάδου
Τέλος εποχής για τους ενιαίους χώρους
Ο ενιαίος χώρος του καθιστικού με την κουζίνα και την τραπεζαρία είχε γίνει κάποτε συνώνυμο της σύγχρονης ζωής. Προσφέρει ευελιξία, πρακτικότητα, μεγιστοποιεί το φως και μεγαλώνει τον χώρο.
Σίγουρα γινόμαστε έτσι όλοι πιο κοινωνικοί, περνάμε περισσότερο χρόνο με τα μέλη της οικογένειάς μας αλλά και με τους καλεσμένους αφού μπορούμε εύκολα να συζητάμε ενώ ετοιμάζουμε παράλληλα το δείπνο. Όσο για τους γονείς; Λατρεύουν αυτή τη διαρρύθμιση αφού μπορούν και επιβλέπουν τα παιδιά τους και περνάνε περισσότερο δημιουργικό χρόνο μαζί.
Φαίνεται όμως πως οι ενιαίοι και ανοιχτοί χώροι μόνο φθορά δημιούργησαν κατά την περίοδο της καραντίνας. «Αν δεν υπάρχει ιδιωτικότητα και καλή ακουστική, συνειδητοποιείς πόσο πολύ την χρειάζεσαι», λέει η Fire.
Αυτό σημαίνει πως κυρίαρχη τάση δεν είναι πλέον οι open space χώροι αλλά οι μεμονωμένοι. Μάλιστα είναι πολύ πιθανό ξεκινήσει η διαίρεση των ενιαίων χώρων σε μικρότερους, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για παλαιότερα σπίτια που υπηρετούσαν αυτό το μοντέλο.
Χώρος για home office
Η τηλεργασία, δεν είναι κάτι το πρωτόγνωρο, αφού δεν είναι λίγες οι εταιρείες που δούλευαν και προ κορωνοϊού εποχή με remote working. Φαίνεται όμως ότι από το ξέσπασμα της πανδημίας και για το άμεσο μέλλον, θα συνεχίσει να προωθείται και εννοείται πως έχει υιοθετηθεί από την πλειοψηφία.
Ήδη λοιπόν από τις αρχές Φεβρουαρίου, εκατομμύρια άνθρωποι εργάζονται από το σπίτι, ενώ τεχνολογικοί κολοσσοί – όπως η Amazon, η Facebook, η Google και η Microsoft – συνιστούν πλέον στους εργαζομένους τους να δουλεύουν από το σπίτι.
Ο Μάρτιος, όμως βρήκε τους περισσότερους από εμάς απροετοίμαστους για μια τέτοια συνθήκη δουλειάς και αυτό γιατί δεν διαθέτουμε όλοι ξεχωριστό δωμάτιο για γραφείο.
Πλέον στον σχεδιασμό, θα υπολογίζεται και αυτή η παράμετρος, ενώ ήδη οι περισσότεροι έχουμε φτιάξει ένα office corner στο σπίτι.
Περιποιημένες βεράντες
Το ενδεχόμενο να γίνει ένα νέο lockdown δυστυχώς υπάρχει, αφού η πανδημία κάθε άλλο παρά έχει τελειώσει. Το καλό είναι ότι το σπίτι αποτελεί για όλους μας το προσωπικό μας καταφύγιο.
Έτσι, ένας όμορφος κήπος ή μια περιποιημένη βεράντα είναι πάντα μια «ανάσα» για την καθημερινότητά μας, πόσο μάλλον σε περιόδους που δεν μπορούμε να βγαίνουμε έξω αμέριμνοι, όπως αυτή που ζήσαμε πρόσφατα.
Η νέα σύγχρονη version θέλει τη βεράντα ή τον κήπο μια όαση στο σπίτι. Γλάστρες, μαξιλάρες, αιώρες, κρεμαστά φαναράκια, ομπρέλες είναι μερικές μόνο ιδέες για να κάνετε την βεράντα σας να μοιάζει με resort.
Μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη βιωσιμότητα
Το πνεύμα της νέας μετά COVID-19 εποχής επιδιώκει τη βιωσιμότητα. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα εμβληματικά έπιπλα και αξεσουάρ, που θα διαρκέσουν στον χρόνο, δημιουργώντας ένα προσωπικό καταφύγιο όπως το έχουμε ονειρευτεί.
Ήδη μεγάλοι οίκοι, όπως για παράδειγμα ο γνωστός γαλλικός οίκος Roche Bobois συνδυάζουν διαφορετικά υλικά, χρώματα και διαστάσεις για να αποκαλύψουν όχι μόνο μια νέα προοπτική σε αγαπημένα κομμάτια αλλά και για να δημιουργήσουν νέα best sellers έπιπλα και αντικείμενα με όσο το δυνατόν λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην παραγωγή τους.
Καθαρές επιφάνειες – Μίνιμαλ διακόσμηση
Η μινιμαλιστική προσέγγιση στη διακόσμηση εσωτερικών χώρων, βρίσκεται έτσι κι αλλιώς στο επίκεντρο εδώ πολλά χρόνια. Απαλά χρώματα, λίγα αντικείμενα που έχουν την ιδιότητα να ησυχάζουν τον χώρο, να ξεκουράζουν τα μάτια και να εκπέμπουν cozy vibes, είναι η φιλοσοφία του μινιμαλισμού που με τον κορωνοϊό εδραιώνεται αφού το «less is more» είναι κάτι που όλοι επιδιώκουμε πλέον στην διακόσμηση.
Άλλωστε ποιος δεν πέταξε άχρηστα αντικείμενα κατά τη διάρκειας της καραντίνας και ποιος θέλει ένα σπίτι φορτωμένο που κάνει την καθαριότητα ακόμα πιο δύσκολη;
Επίσης στο μέλλον, οι κουζίνες, τα μπάνια και άλλα δωμάτια «μεγάλης κυκλοφορίας» θα σχεδιάζονται με επιφάνειες όπως κεραμικά πλακίδια, τζάμια και υλικά που απωθούν τα βακτήρια και γενικότερα περιορίζουν την εξάπλωση των μικροβίων.
Μεγαλύτερα γραμματοκιβώτια
Το online shopping εκτινάχθηκε την περίοδο της καραντίνας και εξακολουθεί να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Εκτιμάται όμως ότι αυτή η αύξηση θα συνεχισθεί σε μεγάλο βαθμό και μετά την πανδημία. Για την ακρίβεια η «μετά-Covid-19» εποχή θα έχει το πρόσημο θετικό στο λιανεμπόριο, τις ηλεκτρονικές παραγγελίες έτοιμου φαγητού αλλά και τις ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων.
Ήδη λοιπόν πολλοί ιδιοκτήτες διαμερισμάτων, μονοκατοικιών αλλά και εξοχικών σπιτιών προσεγγίζουν δημιουργικά το ζήτημα του σχεδιασμού του γραμματοκιβωτίου – σε περίπτωση που δεν υπάρχει – λαμβάνοντας υπόψη την αλλαγή των συνθηκών στο shopping.