Παλιότερα, οι επιρροές ήταν λίγες και καλές: τα περιοδικά Wallpaper, AD και Domus, μερικοί φίλοι γραφίστες ή διακοσμητές που oνειρεύονταν μια αυθεντική καρέκλα Eames για το σαλόνι τους.
Σήμερα, τα social media καθοδηγούν την αισθητική κι εμείς δεχόμαστε ένα καταιγισμό από ιδέες και εικόνες – από κρυφές ματιές στις βυθισμένες στους βράχους της Γιούτα κατοικίες της φίρμας Woods + Dangaran μέσω του περιοδικού The Open Project μέχρι τις οδηγίες για DIY γιρλάντες με καρδιές μιας διακοσμήτριας από το Κλίβελαντ του Οχάιο. Τo ΤikTok αποτελεί ένα εκκολαπτήριο τάσεων. Τρία χρόνια πριν, το Αrchitectural Digest είχε αναγνωρίσει την αυξανόμενη επιρροή του γράφoντας ότι «είναι κάτι παραπάνω από χορευτικά βίντεο και χαριτωμένα ζώα, μια πλατφόρμα για υποκουλτούρες όπου οι χρήστες μπορούν να μοιράζονται, να γιορτάζουν και να εκπαιδεύονται σε εξειδικευμένα θέματα επιλογής.» Σήμερα, κάθε νέα τάση στο ντιζάιν που γεννιέται στο TikTok, γίνεται είδηση σε New York Times, Forbes και Guardian.
Tο biopic της Greta Gerwig για την διασημότερη κούκλα στον κόσμο έφερε το barbiecore στη μόδα, το στυλ, και την εσωτερική διακόσμηση. Χιλιάδες τοίχοι, ντουλάπια και τραπεζαρίες βάφτηκαν σε αποχρώσεις του ροζ, από το hot pink μέχρι το millennial pink. Οι tastemakers, πάντως, επιμένουν ότι το barbiecore δεν έχει να κάνει με πλαστικά αντικείμενα και κιτς πουφ, αλλά με ένα ροζ σημείο εστίασης – ένας τοίχος, ένα statement έπιπλο ή μερικές ρετρό πινελιές αρκούν.
Όσοι χρήστες βλέπουν συνεχώς στην οθόνη του κινητού τους φλοράλ μαξιλάρια, κεντήματα και ψάθινα καλάθια με λουλούδια, είναι επειδή ο αλγόριθμος του TikTok ανακάλυψε ότι τους αρέσει το cottagecore. To κίνημα που νοσταλγεί την ζωή στην εξοχή και επικεντρώνεται στη φύση και τη χειροτεχνία, γεννήθηκε κατά την διάρκεια της πανδημίας και εξακολουθεί να είναι μια από τις κορυφαίες τάσεις της πλατφόρμας. Kι επειδή μια παπλωματοθήκη Laura Ashley δεν αρκεί, οι εξπέρ προτείνουν κεραμικά από το ιταλικό brand Cabana, τραπεζομάντηλα από τη συλλογή Secret Garden της Aquazzura και πορσελάνες από το μιλανέζικο online κατάστημα La DoubleJ.
Ένα από τα δημοφιλέστερα hashtags το περασμένο καλοκαίρι ήταν το scandimaximalism, μια διακοσμητική τάση που φέρνει κοντά την απλότητα του σκανδιναβικού στιλ και την υπερβολή του μαξιμαλισμού. Λίγους μήνες νωρίτερα, οι NY Times είχαν γράψει ότι «το δανέζικο ντιζάιν τρελάθηκε», αναφερόμενο στα βάζα από φυσητό γυαλί σε αποχρώσεις παγωτού σορμπέ της Ηelle Mardahl και τις ροζ και μπλε πορσελάνες της Lyngby.
Oρισμένες τάσεις ευδοκίμησαν κυρίως στις ΗΠΑ, όπως το grandmillennial, ένας συνδυασμός old-school ντιζάιν και υφασμάτων με έντονα σχέδια και χρώματα, ή τα ροζ μπάνια, μια μόδα που έγινε δημοφιλής τη δεκαετία του ’50 χάρη στην Πρώτη Κυρία Μάμι Τζενίβα Αϊζενχάουερ. Άλλες απασχόλησαν τους πάντες, από ψυχολόγους μέχρι το ΒΒC, όπως το cluttercore, μια εξέγερση ενάντια στο μινιμαλισμό που γιόρταζε την ακαταστασία και την άνεση με δωμάτια γεμάτα σουβενίρ, μπιμπελό, κάδρα και παιχνίδια. Και κάποιες είναι απείρως νοσταλγικές, όπως η μανία με τα sunkenlivingrooms -το «βυθιζόμενο» καθιστικό που επινόησε ο θρυλικός αρχιτέκτονας Εero Saarinen στο Μiller House (1952), μια τάση που έκανε θραύση στα 70s.
Εξωτερική Φωτογραφία: Getty Images /Ideal Image