Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη, που είχε βραβευτεί με την καρφίτσα της Μελίνας Μερκούρη, εμφανίστηκε γυμνόστηθη στον «Κύκλωπα»
Στηθάκια έξω, λοιπόν, για την Αλεξάνδρα Αϊδίνη στην Επίδαυρο! Και όχι μόνο στηθάκια, δηλαδή. Μέχρι και με ψεύτικο φαλλό είδαν την ποιοτική ηθοποιό οι θεατές που βρέθηκαν στις 21 και τις 22 Ιουλίου στο αργολικό θέατρο προκειμένου να ψυχαγωγηθούν. Ποιος Πανούσης και ποια «Ειρήνη»;
Το πραγματικό θέαμα και η talk of the town παράσταση των ημερών παίχτηκε στο Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου!
Ο λόγος για τον «Κύκλωπα», όπου η Αϊδίνη εμφανίστηκε γυμνόστηθη και τράβηξε πάνω της τα φλας. Η βραβευμένη με την καρφίτσα της Μελίνας Μερκούρη ηθοποιός δεν… μάσησε. Σκέφτηκε «όλα για την τέχνη» και βγήκε τόπλες στη σκηνή, αφήνοντας… άλαλους τους θεατές με τα κάλλη της.
Αυτό, πάντως, δεν ήταν το μόνο… πικάντικο στιγμιότυπο που είχε την ευκαιρία να δει το κοινό, το οποίο κατέκλυσε το θέατρο για να απολαύσει το μοναδικό σωζόμενο σατυρικό δράμα του Ευριπίδη, που παρουσιάστηκε αποκλειστικά με γυναικείο θίασο -σ’ ένα έργο αμιγώς ανδρικών ηρώων-, σε σκηνοθεσία του Παντελή Δεντάκη.
Μπαίνοντας στον χώρο του θεάτρου, η Αλεξάνδρα Αϊδίνη υποδεχόταν τον κόσμο ως Σιληνός (σ.σ.: ο ρόλος της) φορώντας έναν ψεύτικο φαλλό (!), τον οποίο επιδείκνυε απροκάλυπτα! Οι θεατές αρχικά έδειχναν σοκαρισμένοι από το θέαμα, αλλά μόλις άρχισε η παράσταση, τους περίμεναν περισσότερες… εκπλήξεις. Καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου οι γυναίκες σάτυροι γλεντοκοπούσαν και χόρευαν ντυμένες ως άνδρες, αλλά με τα στήθη τους σε κοινή θέα. Το ζήτημα του φύλου μπερδεύτηκε περαιτέρω στη σκηνή στην οποία ο Κύκλωπας (Στεφανία Γουλιώτη) πήρε στα χέρια του τον γέρο Σιληνό (Αλεξάνδρα Αϊδίνη), όταν μεθυσμένος από το κρασί θέλησε να τον βιάσει.
Μεταμόρφωση
Ομως, πέρα από τα απανωτά σοκ για το κοινό -με τους φαλλούς και τα γυμνά στήθη-, που συζητήθηκαν στις κερκίδες, αποκάλυψη ήταν η Στ. Γουλιώτη, που κατάφερε να σοκάρει με τη μεταμόρφωσή της! Η παραμορφωμένη από τη μία πλευρά του προσώπου της ηθοποιούς, μετά το «τρομακτικό» θέαμα που πρόσφερε αρχικά στους θεατές, εντυπωσίασε με τον διαφορετικό τρόπο ερμηνείας σε κάθε σκηνή: δυναμική και στιβαρή στην αρχή του έργου, ρωμαλέα και σκληρή στην εξέλιξή του, εύθραυστη και ιδιαίτερα θηλυκή στο τέλος.
Ωστόσο, ένα είναι σίγουρο, ότι όσοι παρακολούθησαν την παράσταση την περασμένη Παρασκευή και το Σάββατο στη Μικρή Επίδαυρο θα τη θυμούνται για καιρό.
Της τρελής με τα σουρωτήρια του Πανούση
Δεν έπεφτε καρφίτσα! Παρουσία 17.000 θεατών έγινε η πρεμιέρα της αμφιλεγόμενης «Ειρήνης» -την περασμένη Παρασκευή και το Σάββατο- στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, με τον Τζίμη Πανούση στον ρόλο του Τρυγαίου.
Η αριστοφανική παράσταση, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη, που απασχόλησε το κοινό προτού ακόμη ανέβει, με τα σουρωτήρια και τα χαρτιά υγείας να χρησιμοποιούνται ως μέρος των κοστουμιών, άφησε ανάμεικτα συναισθήματα στο κοινό, καθώς δεν κατάφερε να ομογενοποιήσει τα ετερόκλητα στοιχεία, που συνθέτουν την παράσταση. Και ο Τζίμης Πανούσης, αν και αρκετά αποτελεσματικός και πειθαρχημένος σε αυτά που του είχαν ζητηθεί από τη σκηνοθεσία, δεν κατάφερε να σαρώσει τη σκηνή, όπως κάνει στις δικές του παραστάσεις.
Ωστόσο, ο κόσμος βρέθηκε από νωρίς στον χώρο για να δει αυτό το εγχείρημα του Εθνικού Θεάτρου. Ανάμεσα στο κοινό ο Γιώργος Κατρούγκαλος, η Μαρία Δαμανάκη, η Αννα Βαγενά, η Δήμητρα Ματσούκα, ο Ακης Σακελλαρίου, η Βίκυ Βολιώτη και πολλοί άλλοι.