«Και του ‘λεγα μην τρως Χαράλαμπε. Μην τρως. Θα σκάσεις, Χαράλαμπε. Α μπα το φαΐ δεν βλάφτει. Δεν βλάφτει, δεν βλάφτει, να ο Χαράλαμπος! Από άνθρωπος με τα ούλα του, κατάντησε κορνίζα».
Φέρνοντας στο μυαλό τα λόγια αυτά είναι σαν να ακούμε τη Γεωργία Βασιλειάδου να μουρμουρά εκνευρισμένη ως χήρα του Χαράλαμπου στον «Θησαυρό του Μακαρίτη».
Ο εν λόγω μακαρίτης, πάνω στον οποίο βασίστηκε το σενάριο της ταινίας του 1959 με τη Γεωργία Βασιλειάδου και τον Βασίλη Αυλωνίτη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, έμελλε να «ζωντανέψει» μέσω πληθώρας άλλων συμμετοχών στις ταινίες της Finos Film.
Πόσα μας θυμίζει τελικά αυτή η φιγούρα;
Βάσει όσων αναφέρονται στην επίσημη ιστοσελίδα της Finos, ο άνθρωπος αυτός ήταν πέρα για πέρα υπαρκτό πρόσωπο, κατέληξε όμως να γίνει περισσότερο γνωστός ως πορτραίτο, παρά ως ηθοποιός εν δράσει. Και το όνομα αυτού, Βελισσάριος Κοντογιάννης.
Ο ίδιος φέρεται να είχε παρουσία σε μόλις επτά ταινίες που υπέγραψε ο Φιλοποίμην Φίνος.
Πρόκειται για τις: «Η Ωραία Των Αθηνών (1954), «Χαρούμενο Ξεκίνημα» (1954), «Το Αμαξάκι»(1957), «Ο Θησαυρός Του Μακαρίτη» (1959), «Το Ξύλο Βγήκε Από Τον Παράδεισο»(1959), «Το Κλωτσοσκούφι» (1960) και «Ο Ατσίδας» (1962). Παραδόξως, ελάχιστοι θυμούνται τον -εξαιρετικά ταλαντούχο- Κοντογιάννη από τη συμμετοχή του σε πολλές από εκείνες στις οποίες είχε φυσική παρουσία.
Δεν συμβαίνει, όμως, το ίδιο με άλλες, πολύ αγαπημένες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου στις οποίες τον είδαμε να φιγουράρει αγέρωχος, επιβλητικός, με το τσιγκελωτό του μουστάκι… κρεμασμένος σε κάποιον τοίχο.