Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Γράφει ο Κώστας Μπουρούσης
Στα τέλη Νοεμβρίου ο Snik έκανε ό,τι ένα λαοπρόβλητο ίνδαλμα οφείλει στην αυτοαναφορικότητά του. Εσβησε μονοκοντυλιά όλες τις φωτογραφίες από τον λογαριασμό του στο Instagram, διέγραψε τα ψηφιακά ίχνη του -ανάμεσά τους και αρκετά στιγμιότυπα με τη μέχρι πρότινος συμβία του Ηλιάνα Παπαγεωργίου- και άφησε τους 380 και κάτι χιλιάδες followers του με την απορία.
Οχι δηλαδή ότι δεν είμαστε πια όλοι συνηθισμένοι, αν όχι μπουχτισμένοι, στις κακομαθημενιές των κάθε λογής διασημοτήτων που κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους και τα κοινωνικά δίκτυά τους για να θρέψουν τον ακκισμό τους. Τα ίδια, λόγου χάρη, έκανε πέρσι το φθινόπωρο η Dua Lipa, με σκοπό να επανεκκινήσει την καριέρα της – και η αλήθεια είναι πως δεν τα πήγε άσχημα. Αλλά να γυρίσουμε στον Snik, το it boy της ελληνικής τραπ σκηνής, τον καλλιτέχνη με τους φανατικούς θιασώτες και τους ορκισμένους -σύμφωνα με τις δηλώσεις του- haters.
Το νέο άλμπουμ του με τίτλο «1987» που κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες ήταν σε κάθε περίπτωση μια πρώτης τάξεως αφορμή να ξεφορτωθεί το παρελθόν του και τις αμφιβόλου αισθητικής αναρτήσεις του και να καθρεφτίσει στο σοσιαλμιντιακό κάτοπτρό του άλλες, εξίσου νεοπλουτίστικης αισθητικής, ξέχειλες από ο,τινανισμό και στομωμένες από βαρύτιμα brands και οίκους μόδας δημοσιεύσεις. Οπως δηλαδή θα έκανε κάθε wannabe είδωλο που είχε την ατυχία ή μπορεί και το προνόμιο να γεννηθεί στις εσχατιές της νότιας Βαλκανικής χερσονήσου.
Αλλά το ζήτημα δεν είναι στην πραγματικότητα η λανθιμική δυστοπία που ξεδιπλώνεται φαρδιά πλατιά στο feed του πιο λαοφιλούς της φυλής των ντόπιων τράπερ και την οποία, αν κανείς δει, δύσκολα καταφέρνει να ξεδεί. Το θέμα είναι γιατί ένας νέος και αναγνωρίσιμος άνδρας 34 ετών που προφανώς έχει συνείδηση της απήχησης και της επιδραστικότητάς του επέλεξε ως ναυαρχίδα της νέας δισκογραφικής δουλειάς του το τραγούδι «Chinchilla», δηλαδή μια ωδή στον σεξισμό, στη βία, στην πατριαρχία και μάλιστα σε μια περίοδο που τα παραπάνω ζητήματα για πρώτη φορά βγαίνουν κάτω από το χαλί και συζητιούνται στο φως της μέρας – άλλες φορές με ελαφρότητα τηλεοπτικού πάνελ και άλλες εξόχως σοβαρά.
Δείτε το βίντεο με τοτραγούδι «Chinchilla»
Η γούνα
Θα πει κανείς, έτσι είναι η τραπ μουσική. Γεμάτη από γυναίκες έκδοτες στις ηδονές και παραδομένες στα κέφια, τα χρήματα και στη δύναμη του αρσενικού, άντρες που πυροβολούν στον αέρα, κυκλοφορούν με snowmobile στα χιόνια, μετράνε υπετροφικές δεσμίδες μετρητών, κάνουν σεξ σαν τα κοκόρια και καταφέρνουν να φορέσουν σε μια εμφάνισή τους την Αρτα μαζί με τα Γιάννενα – εν προκειμένω και μαζί με τα επίχαμα παπούτσια ΜΠΑΣΟΚ που εμφανίζονται στο κλιπ του τράπερ. Ο Snik στη συνεργασία του με τον Fly Lo για το τραγούδι «Chinchilla», το οποίο όσες φορές κι αν ακούσεις δεν μπορείς να ξεδιαλύνεις αν αναφέρεται στο κατοικίδιο ή στη γούνα του που ο τράπερ φτύνοντας ρίμες λέει ότι αγόρασε στην καλή του, υπερέβη τον εαυτό του.
Κι αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με το πάστωμα πατριαρχικών κλισέ, το ένα πλάι στο άλλο, αλλά και με την απήχηση που έχει ήδη βρει το τραγούδι. Δημοσιεύτηκε την Παραμονή των Χριστουγέννων στο YouTube και ήδη μετρά 4,8 εκατομμύρια views, ενώ φιγουράρει αταλάντευτα στην κορυφή των trends του δημοφιλούς δικτύου. Φυσικά, το ποίμνιο του Snik, που τον ακολουθεί με ευλάβεια θρησκευτικής κοπής τρέφοντας κι άλλο το ήδη υπερμέγεθες -αν λάβει κανείς υπόψη τις δηλώσεις του- εγώ του, πιστεύει ότι με αυτό το κομμάτι το είδωλό τους ξεκαθάρισε μια και καλή ποιος είναι ο βασιλιάς της ελληνικής τραπ σκηνής.
Και μπορεί στα αδαή στο μουσικό υβρίδιο μάτια και αυτιά του ώριμου millennial ή ακόμα και του σιτεμένου boomer να μοιάζει και να ακούγεται γυμνός περιεχομένου, ωστόσο ο Snik, μια και το κλιπ είναι γυρισμένο σε χιονισμένο αλπικού τύπου τοπίου φρόντισε να ντυθεί ζεστά, φλεξάροντας (βλ. επιδεικνύοντας) για μία ακόμα φορά τη θρυλική ροζ γούνα του – ναι, εκείνη που λάνσαρε στο αλλοτινό ταξίδι του με την Ηλιάνα Παπαγεωργίου στο Μιλάνο και για την οποία τον είχε κοντράρει στα ίσα η Ζενεβιέβ Μαζαρί του GNTM στα κοινωνικά δίκτυα.
Θα ήταν πραγματικά φαιδρό να τον παρακολουθείς να το ζει μηρυκάζοντας -πάντα μέσα στην επίμαχη γούνα- την επωδό
«Εχω money, έχω drugs, είμαι dealer /
Εχω πάρει στην πουτάνα μου chinchilla /
Εχω άκρες να βουλώσω κάθε τρύπα /
Εχω τις σφαίρες να ψεκάσω όλο το τμήμα, uh /
Εχω money, έχω drugs, είμαι dealer /
Εχω πάρει στην πουτάνα μου chinchilla /
Εχω άκρες να βουλώσω κάθε τρύπα /
Εχω τις σφαίρες να ψεκάσω όλο το τμήμα», αν δεν ήταν ακαλαίσθητο, παράταιρο με ό,τι συμβαίνει εκτός του μικρόκοσμου των τράπερ και κυρίως αμετροεπές. Αφήστε δηλαδή που στο τελικά ο καλλιτέχνης διαψεύδει τον ίδιο τον εαυτό του, παραδίδοντας στο κοινό του αυτό το μνημείο μισογυνισμού και νεοπλουτίστικου 90s ονείρου, το οποίο, παρά τις σοβαρές υπόνοιες περί του αντιθέτου, φαίνεται πως ζει, αυτό μας οδηγεί.
Ολα για τη χλιδή
«Αγαπώ πολύ τη χώρα μου και την πόλη μου, αλλά βλέπω ότι πολλοί θεωρούν πως ο ράπερ είναι ο κακός, ο σκληρός. Δεν το έχουν πιάσει. Δεν χρειάζεται να είσαι κακός. Εγώ για το good life μιλάω στα τραγούδια μου. Θέλω να δώσω ένα καλό παράδειγμα. Οπως εγώ ξεκίνησα από το μηδέν και έφτασα ως εδώ. Δεν χρειάζεται να μιλάς για βία ή για ναρκωτικά για να είσαι ράπερ. Εγώ δεν ωθώ κανένα παιδί προς αυτά. Δεν τα κάνω κιόλας αυτά τα πράγματα τώρα. Τα έχω κάνει στο παρελθόν, τα έχω δει στο παρελθόν και στο end of the day μιλάω στα τραγούδια μου για την καλή ζωή.
Δηλαδή, ποιος δεν θέλει να έχει ωραίες γυναίκες δίπλα του, να έχει τα λεφτά του να ζήσει αξιοπρεπέστατα, να έχει το καλό του αμάξι; Αν πεις ότι δεν τα θες αυτά, είσαι ψεύτης». Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στον Snik, συγκεκριμένα σε συνέντευξη που έδωσε στο περιοδικό «DownTown» πρόπερσι τέτοιες μέρες, σε γλώσσα αψεγάδιαστα τραπ-ική.
Για μία ακόμα φορά ανέφερε τον αγώνα ζωής που έδωσε, προκειμένου να γίνει ο ίδιος αφεντικό του εαυτού του και να μη λογοδοτεί σε κανέναν παρά μόνο στον εαυτό του – άντε ενδεχομένως και στην υπέρτατη δύναμη. Για μία ακόμα φορά, δηλαδή, είχε επιβεβαιώσει πως μπορεί να πέρασε τη νεανική ζωή του διά πυρός και σιδήρου, αλλά δεν πήρε και κανένα σπουδαίο μάθημα, αφού το μόνο στο οποίο επένδυσε ήταν στο πώς θα βγάλει λεφτά, θα έχει γύρω του γυναίκες και θα οδηγεί γρήγορα πολυτελή supercars. Φυσικά κανείς μπορεί να είναι όσο ρηχός και όσο κακομαθημένος θέλει.
Οχι όμως και να καμώνεται την επιτομή του success story προς μίμηση. Πάντως, αν το εγχώριο τραπ είναι τα νέα μπουζούκια -και μάλλον δεν μπορεί να έχει κανείς σοβαρές ενστάσεις επ’ αυτού- ο Snik-αρος, όπως τον αποκαλούσε χαϊδευτικά η πρώην σύντροφός του Ηλιάνα Παπαγεωργίου, είναι το πρώτο όνομα, το πιο λαμπρό αστέρι.
Η σχέση
Η σχέση του με την τηλεπαρουσιάστρια, που πέρασε από τα σαράντα κύματα, μηρυκάστηκε από τα media όσο λίγες και τελείωσε, σύμφωνα με τις φήμες, λίγο πριν από το περσινό Πάσχα, βοήθησε το δίχως άλλο στο χτίσιμο της μυθολογίας του τράπερ. Σίγουρα στα σχεδόν δύο χρόνια που πέρασε με το πάλαι ποτέ μέλος της ελλανόδικου επιτροπής του GNTM ο Snik βρέθηκε στον κολοφώνα της δόξας του – αν όχι καλλιτεχνικά, τουλάχιστον στις τάξεις της ντόπιας σόουμπιζ. Μαζί ενσάρκωσαν το τέλειο αταίριαστο ζευγάρι.
Εκείνος, αφού πέρασε και επιβίωσε από το «struggle», όπως ονομάζει τον αγώνα που έδωσε για την επιβίωση και ο οποίος περιελάμβανε το διαζύγιο των γονιών του, την απόφαση να ζήσει μόνος του από την ηλικία των 16 ετών -ναι, έπιαναν τα χέρια του και στο σιδέρωμα, όπως έχει πει-, τη μετοίκησή του στο Λονδίνο, όπου μεταξύ άλλων εργάστηκε ως σερβιτόρος και bartender, «αλητεία» με το καντάρι και αντιδραστικότητα με το κιλό, ζούσε το απόλυτο μικροαστικό όνειρο.
Ηταν ο κυρίαρχος του μουσικού υβριδίου που εκπροσωπούσε, απολάμβανε φήμη, θετική κι αρνητική, είχε μια ντουζίνα beef με τους ομότεχνούς του να τρέφουν την κατ’ επίφαση σκληροτράχηλη εικόνα του, απ’ ό,τι λέει και δείχνει έβγαζε τον επιούσιο και κάτι παραπάνω, διέθετε μια πλουμιστή, πολυποίκιλη και ακριβή γκαρνταρόμπα, 200 ζευγάρια παπούτσια -τρέμε, Κάρι Μπράντσο!- και είχε στο πλευρό του μια κατά κοινή ομολογία καλλονή.
Τι άλλο μπορούσε να ζητήσει; Το πραγματικό πρόβλημα βέβαια δεν είναι του Snik, που το ζει και δεν δίνει προφανώς δεκάρα για το γεγονός ότι μέσα από το έργο του εξακολουθεί να αναπαράγει στερεότυπα, νοοτροπίες και συμπεριφορές τις οποίες θεωρητικά το τραπ γεννήθηκε και έχει τη δυναμική να αποδομήσει – είναι το απ’ τη ζωή βγαλμένο κλισέ «γλείφω εκεί που φτύνω».
Το πρόβλημα επιμερίζεται σε όλους εκείνους που πρόθυμα καταναλώνουν αυτό που τους σερβίρει, ανατροφοδοτώντας προφανώς το μύχιο απωθημένο τους, να είναι δηλαδή τα κακομαθημένα παιδιά στα οποία όλος ο κόσμος χρωστάει. Γιατί; Γιατί μπορούν να το πιστεύουν. Ο Snik δεν είναι γέννημα της εποχής μας, παιδί της κρίσης ή προϊόν της ανάγκης για αμφισβήτηση στο παρελθόν. Αλλά απευθείας επίγονος ενός κόσμου που θεωρητικά και μόνο έχουμε ξεπεράσει, εκείνου όπου στο τέλος θριαμβεύει η ψευτομαγκιά.
Oλοι οι στίχοι του τραγουδιού «Chinchilla έχουν ως εξής:
Yeah-yeah-yeah-yeah-yeah
Huh, Fly Lo gang huh
Chinchilla (Yeah-yeah, chinchilla, chinchilla)
Yeah, yeah, yeah, yeah
Έχω money, έχω drugs, είμαι dealer (Είμαι dealer)
Έχω πάρει στη πουτάνα μου chinchilla (Chinchilla)
Yeah-yeah-yeah-yeah-yeah-yeah (Ayy-ayy)
Έχω money, έχω drugs, είμαι dealer (Woo)
Έχω πάρει στη πουτάνα μου chinchilla (Prr)
Έχω άκρες να βουλώσω κάθε τρύπα (Ha-ha)
Έχω τις σφαίρες να ψεκάσω όλο το τμήμα, uh (Pow-pow)
Έχω money, έχω drugs, είμαι dealer (Woo)
Έχω πάρει στη πουτάνα μου chinchilla (Prr)
Έχω άκρες να βουλώσω κάθε τρύπα (Ha-ha)
Έχω τις σφαίρες να ψεκάσω όλο το τμήμα, uh (Pow-pow-pow-pow)
Bitches μας κοιτάνε, θέλουν να φάνε τον πούλο
Σκάνε στο τραπέζι μου, φωνάζω “papi chulo” (Yeah)
15 μπουκάλια στιβάζουμε, είναι βουνό (Woo)
Πίσω τα αμάξια μου, της μοιάζουνε σαν UFO, yeah (Uh)
FLG on top (On top)
Σκάμε μες τον χώρο κι όλοι μένουν παγωτό (Pow-pow)
Ξέρουνε οι φλώροι, κουβαλάμε τα .44 (Pow-pow-pow-pow)
Του πιάνουμε τα πόδια, τον πετάω στον Κηφισό
Κούνα τη κωλάρα σου mami, ξέρει πώς το κάνει (Uh)
Τη ρίχνω στο κρεβάτι, λέω “άνοιξε σουσάμι” (Yeah)
Φωνάζει σαν τρελή, θα μας ακούσουνε στον Άρη (Prr)
Μπαίνω μέσα της κι αμέσως γίνεται τσουνάμι, yeah (Pow)
Enemies on lock (On lock)
Πουτάνες δεν τις αγαπώ (No-no)
Διψάνε οι βρωμιάρες που δεν έχουνε ευρώ (Ha)
Μ’ ένα φιλί νομίζει ότι θα την παντρευτώ
Έχω money, έχω drugs, είμαι dealer (Woo)
Έχω πάρει στη πουτάνα μου chinchilla (Prr)
Έχω άκρες να βουλώσω κάθε τρύπα (Ha-ha)
Έχω τις σφαίρες να ψεκάσω όλο το τμήμα, uh (Pow-pow)
Έχω money, έχω drugs, είμαι dealer (Woo)
Έχω πάρει στη πουτάνα μου chinchilla (Prr)
Έχω άκρες να βουλώσω κάθε τρύπα (Ha-ha)
Έχω τις σφαίρες να ψεκάσω όλο το τμήμα, uh, uh (Pow-pow)
Βάλ’ το να πέσουν τα ηχεία
Μεθυσμένος στα βραβεία μες στο G63 (Woo)
Μόλις γάμησα τη γκόμενα ενός rapper
Μη με κάνεις να γαμήσω άλλη μία
Enеmies on lock, 5 χρόνια σας γαμάω non-stop
Εχω 30 στο Glock και 50 μαγκες που δίνουνε κόκα στο block (Pow)
Αλλάζω φώτα στην πισίνα μου
Γαμώ τους λαικούς, δε βγαίνεις βόλτα στην Αθήνα μου
Ρωτήσανε πως έβγαζα το μήνα μου
Χορεύαν τα Pyrex μες στην κουζίνα μου
ATH no go κάνε μαλακία θα γνωρίσεις το Θεό
Πεταλούδες στα doors, βαραμε τα drones απο τα Avеntadors
Έχω money, έχω drugs, είμαι dealer (Woo)
Έχω πάρει στη πουτάνα μου chinchilla (Prr)
Έχω άκρες να βουλώσω κάθε τρύπα (Ha-ha)
Έχω τις σφαίρες να ψεκάσω όλο το τμήμα, uh (Pow-pow)
Έχω money, έχω drugs, είμαι dealer (Woo)
Έχω πάρει στη πουτάνα μου chinchilla (Prr)
Έχω άκρες να βουλώσω κάθε τρύπα (Ha-ha)
Έχω τις σφαίρες να ψεκάσω όλο το τμήμα, uh, uh (Pow-pow-pow-pow)