To αδιέξοδο της επιτυχίας: Κι αν τους διώξουν, ποιους θα πάρουν;

112
ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΤΩΝΑΤΟΣ 

 

Εδώ και λίγες εβδομάδες ήδη ξεκίνησε το γαϊτανάκι των δημοσιευμάτων που θέλουν τα κανάλια να… “τελειώνουν” ορισμένα ακριβοπληρωμένα πρόσωπα και άλλα να τα “καλοβλέπουν” για να χτίσουν ένα πρόγραμμα ή μια ζώνη από το πουθενά. Η αλήθεια βέβαια ή καλύτερα το ρεαλιστικό σενάριο πίσω από όσα ενδεχομένως διαρρέονται, γράφουμε με κάθε επιφύλαξη και διαβάζετε είναι αρκετά διαφορετικό.

Ένας άνθρωπος με βαθιά γνώση επί των τηλεοπτικών, μεταξύ τυρού και αχλαδιού, όταν συζητούσαμε για τα σχέδια της νέας σεζόν, μου είπε το απλούστατο: να τους διώξεις, αν έχεις κάτι καλύτερο να βάλεις στη θέση τους – αν όχι;. Και ομολογώ είχε απόλυτο δίκιο. Για να αντικαταστήσεις ένα κορυφαίο στο είδος του πρόσωπο, όπως λόγου χάρη αυτό που φημολογείται εδώ και μήνες για τη Φαίη Σκορδά και τον Γιώργο Λιάγκα, θα πρέπει να υπάρχει ένα plan b που αποδεδειγμένα θα σε οδηγήσει σε καλύτερα ποσοστά τηλεθέασης, μεγαλύτερα διαφημιστικά έσοδα και φυσικά μια σχετική εξοικονόμιση κόστους. Γιατί πάντα, αν κάτι δεν πάει καλά και φοβάσαι πως θα πέσει στα βράχια, συνήθως δεν θες να σου κοστίσει και μια περιουσία.

Όπως λέει και ο λαός βέβαια, αν δεν σπάσεις αυγά, ομελέτα δεν κάνεις. Τα αυγά στα media σπάνε με δύο τρόπους. Ο ένας είναι ο καλός, ο αξιοκρατικός: οι πολύ καλές ιδέες. Ο άλλος είναι η επένδυση: να βάλεις δηλαδή βαθιά και γερά το χέρι στην τσέπη. Με αυτά και με αυτά βέβαια ούτε ιδέες πρωτότυπες υπάρχουν, ούτε πάρα πολλά λεφτά. Γιατί αν θεωρείται πρωτότυπη ιδέα να επαναφέρεις ξανά τις τηλεφωνικές συζητήσεις στην πρωινή ζώνη ή να αντιγράψεις τον πρώτο της ζώνης, ζήτω που καήκαμε. Τι μένει λοιπόν; Ένα σχετικά καλό budget που κάθε κανάλι –στη θεωρία- έχει όρεξη να διαθέσει για μια καλύτερη εκπομπή. Αλλά με το “σχετικά καλό” δεν παίρνεις και καμία Ferrari.

Έτσι, όλα δείχνουν πως λόγου χάρη ο Γιώργος Λιάγκας και η Φαίη Σκορδά δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν για την επόμενη σεζόν, αφού πέρα από άξιοι, σε ένα βαθμό είναι και αναντικατάστατοι τη δεδομένη χρονική στιγμή. Αντίστοιχα, μην απορήσετε αν το STAR εμπιστευτεί και του χρόνου την πολύ ικανή Ελίνα Παπίλα και τον Γιώργο Καρτελιά στο “Breakfast@STAR” παρά τα χαμηλά ποσοστά τηλεθέασης της εκπομπής. Άμα δεν υπάρχει κάτι καλύτερο στην αγορά διαθέσιμο τούτη τη στιγμή, γιατί να βγάλεις από τη θέση του αυτόν που προσπαθείς να “χτίσεις” τόσους μήνες; Την ίδια στιγμή, η διπλή ιδιότητα του Σάκη Τανιμανίδη ως παρουσιαστή αλλά και παραγωγού στον ΑΝΤ1 τον καθιστά κατά τη γνώμη μου ασφαλή σε επίπεδο τηλεοπτικής στέγης για την ερχόμενη σεζόν.

Από την άλλη, αυτοί που πρέπει να ανησυχούν, άξιοι ή μη, είναι αυτοί που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οδηγούνται στα αζήτητα. Δηλαδή προφανώς είναι μια κακή στιγμή για την Ιωάννα Μαλέσκου που τον Θεό τον ίδιο να φέρει, το “Love it” φέτος δεν παίρνει τα πάνω του. Την ίδια στιγμή οι τρεις “δεύτερες” εκπομπές του Σαββατοκύριακου με τους Κατερίνα Καραβάτου (MEGA), Γρηγόρη Γκουντάρα και Νάταλι Κάκκαβα (ΣΚΑΙ) και η Νικολέττα Ράλλη (OPEN) ίσως θα βρεθούν στο επίκεντρο μιας συγκυρίας που θα τους οδηγεί κάπου για να επιβιώσουν τηλεοπτικά μέχρι την επόμενη επιτυχία που θα τους τύχει. Καλά, για τις εκπομπές που έχουν χάσει το στοίχημα από την πρώτη μέρα, τύπου Μαγγίρα και Τσολάκη, χωρίς οι ίδιες να φταίνε, πιστεύω πως η μοίρα τους έχει κριθεί ήδη.

Κάπου εδώ βέβαια να πούμε μία αλήθεια που θα πρέπει πάντα να σκεφτόμαστε. Αν η Κατερίνα Καραβάτου πρέπει να κριθεί, δεν θα πρέπει κανείς να την κρίνει επί ίσοις όροις με την Ιωάννα Μαλέσκου. Μια επαγγελματίας παρουσιάστρια που έχει καταθέσει δείγμα γραφής σε μεγάλες παραγωγές, έχει αποδείξει αν αξίζει να βρίσκεται στην τηλεόραση. Και εδώ έχουμε μία άξια επαγγελματία, με μία μέτρια (και πολύ κομψά το θέτω) εκπομπή. Αντίθετα, η Ιωάννα Μαλέσκου δοκιμάστηκε, δυσκολεύτηκε, κρίθηκε και τέλος πάντων κάποια στιγμή πρέπει να κάνουμε ταμείο και να δούμε ποιος τα καταφέρνει και ποιος όχι. Απλά πράγματα.

Στο γενικό πλάνο πάντως επαναλαμβάνω πως πέρα από τα προφανή πρέπει να υπάρχει και μία σκέψη για το τι μπορεί να σταθεί καλύτερα σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα την επόμενη σεζόν. Το να κόψεις ένα πρωινό που σου κάνει 9% μπορεί να οδηγήσει σε ένα άλλο που θα σε ρίξει στο 3%. Ειδικά αν μιλάμε για κανάλια που δεν έχουν το δυνατό πρόγραμμα που θα κρατήσει σε υψηλά ποσοστά στις ζωντανές εκπομπές του.
To αδιέξοδο της επιτυχίας: Κι αν τους διώξουν, ποιους θα πάρουν;

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις