Γράφει η Αφροδίτη Γραμμέλη
Ηταν να μην γίνει – Απαξ και ο Γουίλ Σμιθ χαστούκισε τον Κρις Ροκ στην τελετή απονομής των Οσκαρ, όλοι κάπου, κάπως συνειδητοποίησαν πως… «σ’ έχω δει κάπου, κάπου σε ξέρω, αγαπητή σφαλιάρα»… Ειδικά στο γυαλί
Ένα χαστούκι, το οποίο δόθηκε σε συνθήκη πλήρους ψυχραιμίας, ανοίγει στην αρχή της εβδομάδας μία συζήτηση που μάλλον έχει ανοίξει εδώ και καιρό. Ένα κεφάλαιο που αφορά πεπαλαιωμένα στερεότυπα που επιμένουν να ταλανίζουν σύγχρονες κοινωνίες τραβώντας τες διαρκώς σε οπισθοδρόμηση. Την ώρα που σβήνουν από τον χάρτη αναφορές με συντεταγμένες «παντελονάτων» και «παλαιών κοπής αρσενικά» έρχεται ένας σούπερ σταρ και σε ρόλο προστάτη της αγαπημένης του ρίχνει ένα χαστούκι σε αυτόν που τόλμησε να την προσβάλλει δημόσια. Και κάπου εκεί όλοι ξιφουλκούν γύρω από το χαστούκι.
Οι νοσταλγοί των νταήδων ιπποτών που σηκώνουν μανίκια και επενδύουν στην αδρεναλίνη που αναζωογονεί την σχέση και όσοι θεωρούν πως οι φάπες με δικαιολογία μας έφεραν εδώ που είμαστε σήμερα στην κοινωνία των «πεφτοσυννεφάκηδων» κάθε φορά που μία κακοποιημένη γυναίκα ή παιδί γίνεται είδηση.
Σε κάθε περίπτωση ήταν ένα χαστούκι που προβλήθηκε ζωντανά, που το είδαμε πολλές φορές σε επανάληψη και που και αυτό, όπως και τα περισσότερα θα αποτελούν κομμάτι ενός μεγάλου παζλ με θέμα «Τα χαστούκια του έρωτα». Κι από αυτά στην ελληνική τηλεόραση, τουλάχιστον σε επίπεδο μυθοπλασίας έχουμε χορτάσει.
Πονάω αλλά μ’ αρέσει
Πριν την εποχή του political correct τίτλοι όπως «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο» στον κινηματογράφο, συνιστούσαν ωδή στην χαριτωμενιά των δημιουργών. Η ταινία στην οποία ένα χαστούκι ανοίγει τον Ασκό του Αιόλου για να ακολουθήσουν δεκάδες προς τάξη και συμμόρφωση σηματοδότησε έναν μεγάλο κινηματογραφικό έρωτα με την Αλίκη Βουγιουκλάκη σε ρόλο κακομαθημένης μαθήτριας να ερωτεύεται σφόδρα τον τίμιο πλην φτωχό καθηγητή της Δημήτρη Παπαμιχαήλ, ο οποίος εκτός από γοητευτικό εκτόπισμα είχε και βαρύ χέρι. Κάπως έτσι το Κολλέγιο Θηλέων της εποχής έγινε σημείο αναφοράς του χαστουκιού που ξύπνησε ερωτικά πάθη και αποκατέστησε την χαμένη τιμή των καθηγητών του σχολείου που υπέφεραν από τα καπρίτσια των πλουσιοκόριτσων της εποχής. Η Αλίκη θα φάει κι άλλα και μάλιστα θα δηλώσει σε άλλη ταινία πως τελικά η παλάμη του Παπαμιχαήλ ακούσε μία κάποια γοητεία…
Σήμερα, μία τέτοια ταινία μόνο ως καταγγελτική θα μπορούσε να σταθεί και διόλου ως κωμωδία. Όπως και πολλές αντίστοιχες. Με την Ζωή Λάσκαρη ως προκλητική μεγαλοαστή να βλέπει καρδούλες του έρωτα μετά από ένα από τα διασημότερα χαστούκια που έριξε ο Φαίδων Γεωργίτσης, ο οποίος μέχρι και μουστάκι ξύρισε για χάρη της, με το «Κοροϊδάκι της δεσποινίδος να μετρά δεκάδες χαστούκια μεταξύ πρόβας και γυρίσματος, με την Πάστα Φλώρα- Μαίρη Αρώνη να αναζωογονείται ερωτικά όταν ο Στέλιος – Διονύσης Παπαγιαννόπουλος αποφασίζει να της δείξει ότι έχει βαρύ χερί και πολλά άλλα.
ο θρυλικό χαστούκι στη Δήμητρα Λιάνη – Παπανδρέου του 1997, ενώ εκείνη υπέγραφε τα αντίτυπα του βιβλίου της στην «Στοά Βιβλίου» από την Αναστασία Αθήνη ήταν και παραμένει «το χαστούκι». Η άγνωστη μέχρι τότε γυναίκα περίμενε σειρά για ένα υπογεγραμμένο αντίτυπο του βιβλίου «10 χρόνια και 54 ημέρες». Φτάνοντας απέναντι από την Δήμητρα Λιάνη της άστραψε ένα σκαμπίλι αιφνιδιάζοντας τους πάντες και τροφοδοτώντας για μήνες εφημερίδες και τηλεοπτικές εκπομπές.
Στην τηλεόραση, το χαστούκι είναι ερωτικό κάλεσμα, ένδειξη πάθους, σημείο εκκίνησης μιας ολέθριας σχέσης ή η αρχή του τέλους.
Ενίοτε έγινε και κόκκινο πανί όταν δηλώθηκε σε τηλεοπτική συνέντευξη ως κάτι τόσο σύνηθες όσο το βούρτσισμα των δοντιών.
Αξέχαστη θα μείνει η απάντηση της Ιωάννας Μπέλλα στον Γρηγόρη Αρναούτογλου, όταν εκείνη προσκλήθηκε στο «The 2night show». «Ξύλο… Εντάξει, έχω φάει ένα χαστούκι. Και ποια γυναίκα δεν έχει φάει ένα χαστούκι πάνω στον τσακωμό; Όποια δεν έχει φάει χαστούκι ή δεν έχει κάνει πλαστικές λέει ψέματα», αποκάλυψε το μοντέλο, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων και στη συνέχεια επιχείρησε να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα. Πικρές αλήθειες θα πουν αντίστοιχες περιπτώσεις, τον λίθο πολλοί σήκωσαν απέναντί της για να την αναγκάσουν να ανασκευάσει. Πολύ αργά για δάκρυα. Τροφή για τα απανταχού πάνελ το συγκεκριμένο χαστούκι, το οποίο πλέον το διάσημο μοντέλο που κάνει καριέρα στο Ντουμπάι έχει ήδη ξεχάσει κάτω από τον καυτό ήλιο…
Πονεμένη σε τηλεόραση και θέατρο, η Πέμη Ζούνη, που αποκάλυψε σε πρόσφατη συνέντευξή της, πως τα χαστούκια της μυθοπλασίας τελικά πονάνε πολύ και μάλιστα ένα από αυτά στην σειρά «Κλείσε τα μάτια», όπου ο απατημένος σύζυγος της έμεινε αξέχαστος. «Δεν θα σας πω για τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη γιατί τον αγαπώ πολύ και μπορείτε να βρείτε πολλά πλάνα. Θα σας πω για μια στιγμή που δεν ξέρετε για μία σκηνή «τρυφερή» που έχουμε και πρέπει να με πλακώσει στο ξύλο ο αγαπημένος μου Άλκης Παναγιωτίδης. Του λέω μην ανησυχείς ενστικτωδώς εγώ βάζω τα χέρια, προσπάθησε να με δείρεις και θα βάλω τα χέρια, δεν θα σε αφήσω. Βάρα εσύ και θα προφυλαχθώ. Πάνω στο πλάνο σκέφτομαι δεν βγάζω τα χέρια μου να φάω μια κανονική; Δεν το περίμενε, βγάζω τα χέρια μου και τρώω μία στην μύτη. Τρόμαξε ο άνθρωπος και του είπα ότι το έκανα επίτηδες αλλά κοίτα τώρα που θα νομίζουν ότι το βάλαμε μετά στο πλάνο το αίμα. Τι κρίμα κανείς δεν θα πιστέψει ότι είναι αληθινό».
Χαστούκια αξέχαστα ήταν αυτά τα οποία αντάλλασαν ο Νίκος Σεργιανόπουλος και η Εβελίνα Παπούλια στην σειρά «Δύο ξένοι» με το πάθος τους να οδηγεί συχνά σε χειροδικία. Η πρώτη επίσκεψη του κυρίου Μαρκορά στα πλατό της εκπομπής της αξέχαστης πρωινατζούς οδηγεί σε σύγκρουση στα παρασκήνια με αποτέλεσμα μία λογομαχία. Όταν εκείνος θα την αποκαλέσει «κότα», λέγοντας «Δεν θα έβαζα μέσο για να έρθω στο κοτέτσι όσο κι αν για κότα θα ήσασταν χαριτωμένη», εκείνη θα του δώσει το χαστούκι που θα σημάνει την έναρξη μιας παθιασμένης ερωτικής καταδίωξης. Θα ακολουθήσει ένα ακόμη χαστούκι, σε θάλαμο νοσοκομείου, όπου πλέον το χαστούκι θα το δεχθεί εκείνη, η οποία τον προκαλεί μέχρι τέλους.
Στη συγκεκριμένη σειρά το ξύλο έπεφτε για τα καλά. Πριν από ένα χρόνο ο Φώτης Σπύρος μίλησε για τα αληθινά χαστούκια που «έτρωγε» από την Άβα Γαλανοπούλου. «Φοβερή περίπτωση οι Δύο Ξένοι. Όταν μπαίναμε να κάνουμε τη σειρά δεν ξέραμε ότι γράφουμε ιστορία. Μηχανευόμασταν με την Άβα διάφορες εκδοχές μας για να μπορέσουμε να υπάρχουμε στους Δύο Ξένους. Τα χαστούκια που έφαγα από την Άβα ήταν πιο αληθινά και από τα αληθινά».
Στο «Σημάδι του έρωτα» η Τζένη Μπότση δεν θα περιοριστεί στην ατάκα που έμεινε στην τηλεοπτική ιστορία «Τι έγινε Κωστάκη, σε γουστάρει η χωριάτισσα;» Θα φάει και χαστούκι από τον Στράτο Τζώρτζογλου, που θα θυμάται για πάντα «Σε ένα γύρισμα στη Θήβα, έκανε πολύ κρύο, και μου έδωσαν να φάω παγάκια για να μην αχνίζει το στόμα μου. Όταν ο Στράτος με χαστούκισε, την επόμενη μέρα ήμουν πρησμένη».
Δύσκολα πέρασε και η Μυρτώ Αλικάκη στην «Αναστασία» με τον Αλκη Κούρκουλο, προδομένο και πληγωμένο από τη παράλληλη σχέση της με τον πατέρα του, να την χαστουκίζει και να την πονάει αληθινά. Ειδικά όταν, όπως η ίδια περιγράφει, πρέπει να υποστείς και τις πρόβες του…
Φέτος το πιο δυνατό χαστούκι της μυθοπλασίας δόθηκε από γυναίκα σε γυναίκα και μάλιστα για τα μάτια ενός άνδρα. Στον «Σασμό» η Στέλλα όταν θα ανακαλύψει πως το τρίτο πρόσωπο στην σχέση της με τον Αστέρη είναι η Αργυρώ θα την χαστουκίσει στην μέση του δρόμου και λίγο μετά αφού έχει πιάσει το παράνομο ζευγάρι να ερωτοτροπεί.
Φυσικά στην κορυφή του βαρόμετρου η σειρά του ΑΝΤ1 «Άγριες Μέλισσες» που βρίσκει πάντα τον τρόπο να ξυπνήσει τα πάθη. Από τα κορυφαία μεταξύ άλλων χαστούκια αυτό όπου η Λενιώ αντιμετωπίζει τον Κωνσταντή Σεβαστό και το χαστούκι ανάβει τα αίματα στα κοινωνικά δίκτυα. «Το τουίτερ σήμερα περιμένοντας το μπουνίδι της εθνικής μας χήρας στον Κωνσταντή!» Δυνατό και αυτό της Πηνελόπης στον Μελέτη και πολλά ακόμη που έχουν κάνει το Διαφάνι άνδρο της σφαλιάρας.
Στο πλαίσιο της μυθοπλασίας όλα επιτρέπονται. Και μάλλον η μοναδική διέξοδο της αδρεναλίνης και του ερωτικού πάθους των μάτσο καλό θα ήταν να περιοριστεί εδώ…