«Η έμφαση δίνεται τώρα στους αριθμούς: στο Σαββατοκύριακο πρεμιέρας, στο πόσα έβγαλε στις ΗΠΑ, πόσα έβγαλε στην Αγγλία, πόσα έβγαλε στην Ασία..»
Μια τοποθέτηση του Μάρτιν Σκορσέζε, ειδικά στο πλαίσιο ενός κινηματογραφικού φεστιβάλ, έχει πάντα ενδιαφέρον. Ο οσκαρικός δημιουργός μιλώντας στο 49ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης, είπε μεταξύ άλλων ότι «ο κινηματογράφος υποτιμάται, εξευτελίζεται, μειώνεται από όλες τις πλευρές, και σίγουρα ως μορφή τέχνης».
Και πρόσθεσε: «Από τη δεκαετία του ’80, εστιάζουμε στους αριθμούς. Είναι προσβλητικό. Το κόστος μιας ταινίας είναι η μία πλευρά. Είναι κατανοητό ότι μια ταινία κοστίζει ένα συγκεκριμένο ποσό, και περιμένουν να πάρουν τουλάχιστον το ποσό αυτό πίσω… [Αλλά] η έμφαση δίνεται τώρα στους αριθμούς: στο Σαββατοκύριακο πρεμιέρας, στο πόσα έβγαλε στις ΗΠΑ, πόσα έβγαλε στην Αγγλία, πόσα έβγαλε στην Ασία, πόσα έβγαλε σε ολόκληρο τον κόσμο, πόσους θεατές είχε…».
Ως σκηνοθέτης και ως άτομο που δεν μπορεί να φανταστεί τη ζωή χωρίς τον κινηματογράφο, «το βρίσκω πολύ προσβλητικό».
Ο Σκορσέζε έδωσε το «παρών» στο κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης για να παρουσιάσει το ντοκιμαντέρ «Personality Crisis: One Night Only», αφιερωμένο στον πρώην frontman των «New York Dolls» Ντέιβιντ Γιόχανσεν, σύμφωνα με τον Guardian.
All of this! #NYFF60 https://t.co/CNr8gAIplb
— 60th New York Film Festival (@TheNYFF) October 13, 2022
«Δεν υπάρχουν βραβεία εδώ. Δεν χρειάζεται ανταγωνισμός. Εδώ απλά πρέπει να αγαπάς το σινεμά», σημείωσε.
Δεν είναι η πρώτη φορά που τοποθετείται δημόσια για τον δρόμο που έχει πάρει το σινεμά. Το 2019, κατά τη διάρκεια της προώθησης της ταινίας του «The Irishman», χαρακτήρισε τις ταινίες υπερήρωων σαν βόλτες σε θεματικό πάρκο και έγραψε στους New York Times: «Η κατάσταση αυτή τη στιγμή είναι στυγνή και αφιλόξενη για την τέχνη. Και μόνο που γράφω αυτές τις λέξεις με γεμίζει τρομερή θλίψη».