Ιδιοφυής μουσικός, αχαλίνωτος περφόρμερ που δεν δίσταζε να τα σπάσει όλα πάνω στη σκηνή, αδιαμφισβήτητος πατέρας του ροκ εν ρολ αλλά και απίστευτα αλαζόνας, εγωκεντρικός, σκληρός και, πολύ συχνά, ανεξέλεγκτος σε βαθμό επικίνδυνο: Αυτές ήταν οι δύο όψεις της χαρισματικής αλλά και αμφιλεγόμενης συνάμα προσωπικότητας του Τζέρι Λι Λιούις, που έφυγε χθες βράδυ από τη ζωή, στα 87 του χρόνια, κλείνοντας οριστικά πίσω του την πόρτα της ζωντανής ιστορίας του ροκ εν’ ρολ που με τόσο πάθος και ταλέντο υπηρέτησε επί δεκαετίες.
Κι είναι πράγματι δύσκολο να διαχωρίσει κανείς τα δύο τόσο αντιφατικά μεταξύ τους πρόσωπα που συνυπήρχαν σε αυτόν τον σπουδαίο καλλιτέχνη, που έγραψε χρυσές σελίδες στο βιβλίο της παγκόσμιας μουσικής ιστορίας χαρίζοντάς μας αθάνατες επιτυχίες όπως τα αριστουργηματικά «Great Balls of Fire» και «Whole Lotta Shakin’ Goin’ On», «High School Confidential» και «Breathless». Γιατί ο μεγάλος αυτός στυλοβάτης του ροκ εν’ ρολ κινήματος, που κατάφερνε να ξεσηκώσει τα απανταχού πλήθη, βάζοντας φωτιά στη σκηνή, μεταφορικά και κυριολεκτικά, ήταν ταυτόχρονα ένας άνθρωπος γεμάτος πάθη, χωρίς αυτοέλεγχο, που δεν άντεχε στην ιδέα να μην βρίσκεται διαρκώς στην κορυφή και να μην μπορεί να έχει αυτό που ανά πάσα στιγμή επιθυμούσε. Ήταν η προσωποποίηση του αντιφατικού ανθρώπου. Μια μουσική ιδιοφυΐα κι ένας στυγνός «killer», όπως συχνά τον αποκαλούσαν, ταυτόχρονα.
Όταν έβαλε φωτιά στο πιάνο
Ήταν το 1958, όταν ο διάσημος Αμερικανός ραδιοφωνικός παραγωγός και διοργανωτής μεγάλων ροκ εν’ ρολ ζωντανών συναυλιών προσκάλεσε, μεταξύ άλλων, και τον Τζέρι Λι Λιούις να συμμετάσχει σε ένα μεγάλο ζωντανό σόου που διοργάνωνε στο ιστορικό θέατρο Brooklyn Paramaount. Η βραδιά συγκέντρωσε πλήθος φανατικών του μουσικού αυτού είδους και κυλούσε κανονικά μέχρι λίγο πριν το φινάλε της, το οποίο είχε εξ αρχής αποφασιστεί πως θα γίνει από τον Τσακ Μπέρι.
Έξαλλος ο Λιούις που δεν ήταν εκείνος που θα σφράγιζε το τέλος της βραδιάς, βρήκε έναν, ανορθόδοξο ομολογουμένως, τρόπο για να κερδίσει τις εντυπώσεις ο οποίος γράφτηκε στην ιστορία. Ενώ έπαιζε με πάθος την μεγάλη του επιτυχία, «Great Balls of Fire» έριξε ανθρακικό από ένα κουτί αναψυκτικού στο πιάνο και τού έβαλε φωτιά προκαλώντας στην κυριολεξία πανζουρλισμό! Φέρεται μάλιστα, εκείνη τη στιγμή να φώναξε στον αποσβολωμένο από το θέαμα Μπέρι: «Ακολούθησέ το Τσακ…». Χρόνια αργότερα, βέβαια, ο ίδιος δήλωνε πως μπορεί να έσπαγε πιάνο, δεν τους έβαζε όμως επίτηδες φωτιά. Κάποιοι τον πίστεψαν. Αρκετοί πάλι, όχι!
Ο πυροβολισμός στον Έλβις Πρίσλεϊ
Έχοντας κατακτήσει τον επίσημο τίτλο του «βασιλιά του ροκ εν ρολ» ο Ελβις Πρίσλει αποτελούσε, διαχρονικά, το αντίπαλο δέος αλλά και τον πιο δυνατό αντίπαλο του Τζέρι Λι Λιούις. Παρότι οι δυο τους συνδέονταν με μια στενή φιλική σχέση, ο Λιούις δεν μπορούσε να συμβιβαστεί με την ιδέα πως κάποιος του είχε στερήσει έναν τίτλο που ο ίδιος πίστευε ακράδαντα πως δικαιούνταν.
Ένα βράδυ μάλιστα, αρκούντως μεθυσμένος για έχει χάσει το μέτρο, πήγε κάτω από το σπίτι του Έλβις, κρατώντας ένα όπλο και τού φώναζε να κατέβει για να μονομαχήσουν. Βλέποντάς τον σε αυτήν την ανεξέλεγκτη κατάσταση ο φύλακας του σπιτιού ειδοποίησε τον Πρίσλεϊ ο οποίος του ζήτησε να καλέσει την αστυνομία. Ο Λιούις, ο οποίος συνελήφθη για παράνομη οπλοκατοχή και διατάραξη κοινής ησυχίας δεν παραδέχτηκε ποτέ ότι πήγε στην «Graceland» με σκοπό να απειλήσει τον Έλβις.