Φορώντας τα πιο διάσημα brands ρούχων, κοσμημάτων, μαγιό και εσωρούχων, φωτογραφίζονται σε Μύκονο, Σαντορίνη και άλλα νησιά και κερδίζουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για posts και stories
«Απόβαση» των πιο ισχυρών influencers του Instagram και τουTikTok στην Ελλάδα φέτος το καλοκαίρι, με κάποιους ήδη να απολαμβάνουν τις διακοπές τους στα ελληνικά νησιά και άλλους να ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους για το αμέσως επόμενο διάστημα.
Οι πρώτες φωτογραφίες τους με φόντο τις ομορφιές της Σαντορίνης, της Μυκόνου και της Κρήτης έχουν ξεκινήσει ήδη να φιγουράρουν μέσα από τις σελίδες τους φορώντας τα πιο διάσημα brands ρούχων, κοσμημάτων, μαγιό και εσωρούχων για τα οποία έχουν πληρωθεί πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για posts και stories.
Στο κάδρο των νησιών, εκτός από τα τρία πιο προβεβλημένα στον χώρο του influence, μπαίνουν δυναμικά και άλλοι ελληνικοί προορισμοί, με την Πάρο, τη Μήλο, τη Ρόδο και την Iο να βρίσκονται πλέον ανάμεσα στις επιλογές των πλουσιότερων influencers.
Eτσι στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα σε Μύκονο και Σαντορίνη, αυτή τη στιγμή βρίσκονται οι Khloë Terae, το μοντέλο του «Playboy» με τους 4,2 εκατομμύρια ακολούθους, η Hofit Golan με 3,5 εκατομμύρια και η Rachel Cook με 3,6 εκατομμύρια. Τις επόμενες ημέρες στα ελληνικά νησιά αναμένονται η Veronica Bielik με 3,6 εκατομμύρια ακολούθους, η Melinda London με 1,2 εκατομμύριο, η Paula Manzanal με 2,2 εκατομμύρια και η Tiffany Keller.
Η Veronica Bielik, εκτός από διάσημη influencer, θεωρείται και πετυχημένη influencer manager. Εχει ως έδρα της τις ΗΠΑ και συνεργάζεται με τα μεγαλύτερα παγκοσμίως brands. Οπως λέει στο «ΘΕΜΑ», κάθε ανάρτηση από την Ελλάδα προκαλεί το ενδιαφέρον των ακολούθων της, γι’ αυτό και την επιλέγει πάντα. «Η Ελλάδα είναι ο αγαπημένος μου καλοκαιρινός προορισμός στην Ευρώπη γιατί προσφέρει όμορφες εμπειρίες, όπως τα καταγάλανα νερά, οι παραλίες της, ακόμη και μέρη γεμάτα Αρχαία Ιστορία. Οι αναρτήσεις από την Ελλάδα έχουν πάντα μεγάλη απήχηση στους ακολούθους μου και αυτό φαίνεται από τα σχόλια και τις καρδούλες», αναφέρει και συνεχίζει: «Αυτό που έχω διαπιστώσει είναι πως οι περισσότερες φωτογραφίες και τα βίντεο δεν μπορούν να δείξουν πλήρως την ομορφιά αυτής της χώρας, που είναι συγκλονιστική.
Ταξιδεύω αρκετά συχνά στην Ελλάδα με τους φίλους μου, που είναι μοντέλα και influencers. Αγαπάμε την ενέργεια, το νόστιμο φαγητό, που είναι επίσης υγιεινό, και φυσικά την ευγένεια και τη φιλοξενία των Ελλήνων. Επίσης, τα ελληνικά ξενοδοχεία και οι ενοικιαζόμενες βίλες είναι πολύ πρόθυμα για συνεργασίες μαζί μας, γεγονός που μέσα από τη δουλειά μας τα κάνει απίστευτα δημοφιλή και viral. Χαίρομαι ειλικρινά που στον χώρο μας η Ελλάδα έγινε τόσο δημοφιλής ταξιδιωτικός προορισμός».
Η λίστα είναι μεγάλη, όπως και εκείνη των ανδρών influencers που έχουν μπει δυναμικά στον χώρο, καθώς απευθύνονται σε όλα τα αγοραστικά κοινά. Οι άνδρες influencers που αναμένονται στη χώρα μας είναι τα αδέλφια Fabio και Bruno Agostini με τους συνολικά 4 εκατομμύρια ακολούθους, ο ηθοποιός και τραγουδιστής Michele Morrone με 15,6 εκατομμύρια, ο Mariano Di Vaio με 6,9 εκατομμύρια, ενώ πριν από λίγες ημέρες βρέθηκε στη Μύκονο ο ηθοποιός Simone Susinna με 2,7 εκατομμύρια ακολούθους.
Πρώτη επιλογή
Οπως εξηγεί στο «ΘΕΜΑ» ο Θάνος Παπαδημητρίου, σύμβουλος επικοινωνίας με ειδίκευση στα ξενοδοχεία και περιζήτητος στο influencer marketing σε Ελλάδα και εξωτερικό, καθώς ήταν ο πρώτος που το 2015 τόλμησε και έφερε την πρώτη φουρνιά influencers στα ελληνικά νησιά, φέτος η χώρας μας είναι η πρώτη επιλογή για τους διαδικτυακούς celebrities: «Καθημερινά, εδώ και αρκετούς μήνες, δέχομαι με τους συνεργάτες μου τουλάχιστον 250 email, με τον αριθμό να αυξάνεται καθώς το ρεκόρ είναι περισσότερα από 700, από άτομα που θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα για την προώθηση των brands που εκπροσωπούν. Οπως μας λένε, ψηφίζουν Ελλάδα γιατί διαθέτει το καλύτερο φως για τις φωτογραφίες τους, που είναι πάντα με την ανατολή ή τη δύση του ηλίου.Από όλους αυτούς εμείς καλούμαστε να βρούμε τους καλύτερους και εκείνους που έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση στο κοινό που τους ακολουθεί».
Αυτή είναι και η μαγική συνταγή, καθώς η πολιτική της διαδικτυακής διαφήμισης μέσω των influencers έχει πλέον αλλάξει και δεν στηρίζεται τόσο στον αριθμό των ακολούθων όσο στην επιρροή που έχουν πάνω στο κοινό, ώστε αυτό να αναζητήσει γρήγορα το διαφημιζόμενο προϊόν με σκοπό να το αγοράσει. Για τον λόγο αυτό όλα τα μεγάλα brands επιλέγουν να υπογράφουν πλέον με τους influencers τρίμηνα συμβόλαια: «Το θέμα είναι πάνω απ’ όλα οι πωλήσεις, γι’ αυτό οι ακόλουθοι πρέπει να τους εμπιστεύονται για ό,τι λανσάρουν, αλλά σε μεγάλο βαθμό να τους μιμούνται κιόλας. Ετσι πετυχημένος influencer θεωρείται πλέον εκείνος με τη μεγαλύτερη επιρροή. Τι σημασία έχει να τον φέρουμε στην Ελλάδα και να τον φιλοξενήσουμε σε μία από τις μεγάλες ξενοδοχειακές μας μονάδες, αν κανένας από τους ακολούθους του δεν εκφράσει την επιθυμία να μας επισκεφτεί κι εκείνος;».
Η φιλοξενία στα ελληνικά καταλύματα είναι ανταποδοτική, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση μεν, αλλά με δωρεάν διαφήμιση μέσω posts και stories στις σελίδες των influencers: «Οι απαιτήσεις των ξενοδοχείων έχουν συνήθως να κάνουν με κάποια minimum posts και stories που είναι υποχρεωμένοι να κάνουν οι influencers. Κάποια από τα ξενοδοχεία ζητάνε από τους φιλοξενουμένους τους να γράψουν και μια κριτική στις παγκόσμιες πλατφόρμες που υπάρχουν στο Διαδίκτυο και αφορούν αποκλειστικά τα ξενοδοχειακά συγκροτήματα. Από την άλλη, όμως, αν κάποιο ξενοδοχείο ζητήσει αποκλειστική συνεργασία με τον influencer, που σημαίνει πως για τη σεζόν δεν θα φωτογραφηθεί σε άλλο ελληνικό ξενοδοχείο, τότε υπογράφουν δεσμευτικό συμβόλαιο, το οποίο κοστίζει, ανάλογα με τη δύναμη του προσώπου, συνήθως πάνω από 15.000 ευρώ και μπορεί να φτάσει σε τρελά ποσά».
Οπως εξηγεί ο influencer manager που συνεργάζεται με 76 ξενοδοχεία σε Ελλάδα και εξωτερικό και πάνω από 200 ενοικιαζόμενες βίλες, οι φετινές επισκέψεις αφορούν συμφωνίες που κλείστηκαν την περσινή σεζόν κατά 85% και μόνο 15% κλείνεται αυτό το διάστημα: «Τα ξενοδοχεία μέσα από τις συνεργασίες με τις/τους influencers κερδίζουν πολλά, όπως πελάτες, καθώς σημαντικό ποσοστό του κοινού κάνει πλέον διαδικτυακά τις κρατήσεις του μέσα από φωτογραφίες και βίντεο που έχει δει στο Instagram. Επίσης, κερδίζουν followers στις σελίδες τους στο Instagram, και αυτό γιατί μια φωτογράφηση διάσημου influencer στους χώρους του ξενοδοχείου θα τη δουν εκατομμύρια άτομα.Τις περισσότερες φορές οι υποψήφιοι πελάτες ζητούν να φωτογραφηθούν και στους ίδιους χώρους».
Σημαντικές είναι και οι κρατήσεις που γίνονται στα ξενοδοχεία από τις εκπτώσεις που προσφέρουν, σε συμφωνία πάντα με τους υπευθύνους οι influencers: «Mέσω του promo code έχουν τη δυνατότητα να δείξουν την αλληλεπίδραση που έχουν με το κοινό τους. Με άλλα λόγια, σε συμφωνία με τα ξενοδοχεία προσφέρουν έκπτωση στη διαμονή του καταλύματος 15% και 20%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλά άτομα να κλείνουν εκείνη την ώρα τη διαμονή τους κερδίζοντας την έκπτωση. Ετσι τα ξενοδοχεία βλέπουν και τη δύναμη του influencer, με αποτέλεσμα, αν είναι αποδοτικοί, να τους καλούν ξανά και ξανά».
Μυθικές απολαβές
Η επιλογή της Ελλάδας για τους ισχυρούς του Instagram και του TikTok δεν είναι τυχαία, αφού ο ήλιος και η θάλασσα σε συνδυασμό με τη φυσική ομορφιά αποτελούν το τέλειο καλοκαιρινό σκηνικό για φωτογραφήσεις και βίντεο, που λόγω των διάσημων brands που διαφημίζουν κοστίζουν εκατομμύρια ευρώ: «Με τα brands οι influencers υπογράφουν συμβόλαια τα οποία εξαρτώνται από πολλά πράγματα. Από το ποια ή ποιος είναι ο influencer που θέλει τη συνεργασία, πόσους ακoλούθους έχει, την ποιότητα του κοινού που τον ακολουθεί, αλλά και την αλληλεπίδραση που έχει μαζί του. Μιλάμε για ποσά που συγκεντρώνονται στα ταμεία τους, που σε ετήσιο πλαίσιο ξεκινούν από 350.000 ευρώ και φτάνουν ακόμα και τα 3,5 εκατ. ευρώ. Η Lucia Javorcekova, που έρχεται συχνά στην Ελλάδα και την περιμένουμε να έρθει ξανά, αγγίζει αυτά τα ποσά. Αυτές οι οικονομικές απολαβές αφορούν γυναίκες και άνδρες που ασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με αυτό. Αν μιλάμε για τους τραγουδιστές ή αθλητές που δουλεύουν κι ως influencers, εκεί τα ποσά ξεφεύγουν. Ο Πορτογάλος σούπερ σταρ του ποδοσφαίρου Ρονάλντο πληρώνεται για κάθε post περίπου 3,5 εκατ. δολάρια, που σημαίνει ότι τον χρόνο ξεπερνά σε συνολικά κέρδη τα 150 εκατ. δολάρια».
Μπορεί όλη αυτή η τρέλα του influence, που συνεχίζει ανοδική πορεία κατακτώντας ακόμα μεγαλύτερο κομμάτι του Διαδικτύου, καθώς εκτός από το Instagram δυνατά έχει μπει και το ΤikΤok, να θεωρείται κάτι εύκολο, ωστόσο για πολλούς είναι ένα επάγγελμα υψηλών απαιτήσεων στο οποίο δεν μπορεί να ανταποκριθεί ο οποιοσδήποτε: «Απογείωσα το influencer marketing στην Ελλάδα και την Ευρώπη μέσα από πολύ προσωπική εργασία. Αρχικά όταν μιλούσα για τη διαδικτυακή επιρροή των influencers και ότι έπρεπε να τα φέρουμε στην Ελλάδα, όλοι νόμιζαν ότι θα φέρουμε τίποτα εύκολες κοπελίτσες, διαθέσιμες για όλα. Είχαν μια λανθασμένη εικόνα για τα κορίτσια αυτά, που αρκετές είναι παντρεμένες με παιδιά και ο άνδρας τους κάνει συνήθως τον φωτογράφο ή τον manager. Μια δουλειά κάνουν, μόνο που αν έχουν συμφωνία να διαφημίσουν brand για εσώρουχα και μαγιό καλούνται να τα φορέσουν και να δείξουν το σώμα τους. Βγάζουν τόσα λεφτά από το Instagram που δεν έχουν ανάγκη να κάνουν κάτι άλλο», εξηγεί ο Θάνος Παπαδημητρίου και συνεχίζει: «Δεν είναι εύκολο αυτό που κάνουν γιατί πρέπει να είναι συνεχώς σε φόρμα και αψεγάδιαστες/οι. Το πρωί ξυπνάνε αρκετά νωρίς, γιατί δεν θέλουν να χάνουν την ανατολή του ήλιου για τις πρωινές λήψεις.
Ετσι, ξυπνάνε, κάνουν γυμναστική, τρώνε πρωινό και μετά κοιτάνε το αμέτρητο υλικό που έχουν τραβήξει και επιλέγουν τι θα ποστάρουν. Ολοι μού έχουν πει πως η Ελλάδα έχει το καλύτερο φως, ακόμα και σε συννεφιά. Τα άτομα αυτά δεν ξενυχτάνε, ακολουθούν αυστηρό πρόγραμμα. Θα βγουν μία φορά τη βδομάδα και τους είναι αρκετό. Ξοδεύουν τον χρόνο τους μέσα στο ξενοδοχείο γιατί τους αρέσουν η χαλάρωση και οι ποιοτικές διακοπές. Από την άλλη, οι περισσότερες γυναίκες influencers επειδή είναι αναγνωρίσιμες δεν θέλουν να προκαλούν, γι’ αυτό και δεν εμφανίζονται. Ολοι πάντως προτιμούν την ασφάλεια του ξενοδοχείου που τους φιλοξενεί».