Η άγνωστη Ζωή Λάσκαρη: Η πλαστογραφία και ο κρυφός αρραβώνας στη Βοστώνη με συλλέκτη όπλων

243
Σαν σήμερα το 2017 «έφυγε» από τη ζωή η υπέροχη και απόλυτη σταρ Ζωή Κουρούκλη, κατά κόσμον Λάσκαρη.

 

Η Ζωή Λάσκαρη ήταν μόλις 15 ετών, αλλά έπρεπε να γίνει 18 για να πάρει μέρος σε διαγωνισμό καλλιστείων. Λεπτομέρειες… Πλαστογράφησε τα έγγραφα κι όχι μόνο διαγωνίστηκε αλλά κέρδισε και τον τίτλο της Σταρ Ελλάς το 1959. Ορφανή από μάνα και πατέρα, για τον οποίο λέγεται πως τον σκότωσαν οι αντάρτες όταν ήταν αυτή βρέφος, η Ζωή Κουρούκλη (όπως ήταν το όνομά της) έκανε το ταξίδι για την Αμερική και τον διαγωνισμό «Μις Υφήλιος» ωστόσο ξέμεινε εκεί.

Εργάστηκε ως μοντέλο, αλλά και ως πωλήτρια σε κατάστημα, σε συσκευασίες δεμάτων και όπως αναφέρει ο Μάκης Δελαπόρτας στην αυτοβιογραφία της, στη Βοστώνη έκανε έναν άγνωστο αρραβώνα με έναν πλούσιο Αμερικανό. Τον Μόρις Στερν, ιδιοκτήτη ενός μικρού εργοστασίου ενδυμάτων. Αποδείχτηκε όμως αλκοολικός και συλλέκτης όπλων, κάτι που φρίκαρε τη Ζωή και μέσα σε πέντε μέρες το «έσκασε», πίσω για την Ελλάδα με το υπερωκεάνιο «Βασίλισσα Φρειδερίκη».

  

Δοκιμαστικό στα 17 για τον «Κατήφορο»

4

Την είδε ο Φίνος, την ξεχώρισε και στα 17 της, δίχως να έχει καμία σχέση με την υποκριτική (ξένες γλώσσες ήξερε) περνάει από καστ για τον «Κατήφορο». Είναι μόλις 17. Περνάει από δοκιμαστικό για έναν μικρό ρόλο αλλά ο Φίνος ξετρελαίνεται και την θέλει για τον πρωταγωνιστικό. Ο Γιάννης Δαλιανίδης όμως θέλει μία έτοιμη σταρ, μία γνωστή ηθοποιό. Την Αλίκη Βουγιουκλάκη.

Το «όχι» της Αλίκης Βουγιουκλάκη

Η Αλίκη φοβήθηκε τις τολμηρές σκηνές, όπως αυτή που τρέχει γυμνή στον δρόμο η Ρέα, η πρωταγωνίστρια και αρνήθηκε και έτσι γεννήθηκε η… Ζωή Λάσκαρη!
«Δεν θα γινόμουν ηθοποιός αν δεν υπήρχε ο Φίνος. Και κάτι άλλο. Το επώνυμο Λάσκαρη το δανείστηκε ο Φίνος από κάποιον Ιταλό, δεν θυμάμαι ποιον. Αυτός με… βάφτισε Λάσκαρη επειδή το όνομα ήταν πιο εύηχο σε σχέση με το Κουρούκλη».

«Ο Φίνος πρότεινε να με υιοθετήσει»

Αυτό ήταν… Η Ζωή Λάσκαρη ξεκίνησε τη λαμπρή της καριέρα και μάλιστα όχι μόνο δεν στιγματίστηκε από τον ρόλο, αλλά υπέγραψε μόνιμο συμβόλαιο με την εταιρεία και πληρωνόταν με τον μήνα. Ο Φίνος μάλιστα, γνωρίζοντας ότι δεν έχει γονείς, της πρότεινε να την υιοθετήσει: «Είχα άλλη σχέση μαζί του. Ήθελε να με υιοθετήσει, όμως εγώ αρνήθηκα. Ήθελα να είμαι ανεξάρτητη και μόνη μου. Είπα, αφού δεν έχω γονείς δεν θέλω να υιοθετηθώ από κανέναν».

2

Τη ζήτησαν από το… Μεξικό

Ο «Κατήφορος» έκανε τεράστια επιτυχία, καθώς αναδείκνυε όλα τα θέματα της κοινωνίας τότε και ο κόσμος έκανε ουρά έξω από τα σινεμά. Η ταινία παίχτηκε ακόμα και στο Μεξικό για 57 εβδομάδες, με αποτέλεσμα να ζητήσουν την πρωταγωνίστρια από τον Φίνο, αλλά εκείνος «δεν έκανε ανταλλαγές» είχε πει η ίδια η Ζωή Λάσκαρη.

Η Χούντα σταμάτησε τη «Στεφανία»

Μία ακόμη άγνωστη ιστορία από την καριέρα της Ζωής Λάσκαρη έχει να κάνει με την ταινία «Στεφανία», τα γυρίσματα της οποίας σταμάτησαν από τη χούντα με τη δικαιολογία ότι τα αναμορφωτήρια δεν ήταν όπως τα παρουσίαζαν στην ταινία…

«Η γυναίκα που το είχε γράψει είχε ζήσει σε αναμορφωτήριο, ήταν ανάπηρη και ερχόταν κάθε μέρα στα γυρίσματα και καθόταν και παρακολουθούσε. Δηλαδή, ήταν αληθινή ιστορία η Στεφανία» είχε πει η Λάσκαρη!

Οι άνδρες της ζωής της

Ηταν νομοτελειακά η γυναίκα που θα γινόταν αφίσα την οποία θα καρφίτσωναν τα αγόρια -αυτή και καμία άλλη- σε διάφορα σημεία του τοίχου τους. Ακόμα και οι Γάλλοι, όταν την είδαν στο κόκκινο χαλί των Καννών, το 1967, να εμφανίζεται με το περίφημο διάφανο φόρεμα για την ταινία «Οι θαλασσιές οι χάντρες», έμειναν έκθαμβοι με τη γοητευτική Ελληνίδα. Μια εικόνα επιβλητική και απόλυτα σέξι, εντελώς διαφορετική από τις φωτογραφίες του γάμου της με τον Πέτρο Κουτουμάνο, λίγους μόλις μήνες αργότερα, ο οποίος δεν μπόρεσε ποτέ να δεχτεί την ανάγκη της γυναίκας του για έκθεση – ή μάλλον για την ερωτική της επαφή με τον φακό. Ο γάμος τους βέβαια θα αφήσει εποχή και η ίδια θα παραδεχτεί ότι στο πρόσωπο του πολύ μεγαλύτερου συζύγου της θα βρει το υποκατάστατο του πατέρα – χαρακτηριστική η προτίμησή της στους μεγαλύτερους άνδρες.

Οι συχνές εμφανίσεις της στο σινεμά θα βρουν αντίθετο τον μάλλον πατριαρχικό σύζυγό της, ο οποίος θα συγκρούεται συχνά μαζί της για τον τρόπο ζωής της. Αρκετά πιο εσωστρεφής, δεν του αρέσουν οι νυχτερινές εμφανίσεις και αντιπαθεί σφόδρα τους διάφορους συμπρωταγωνιστές. Ενδεχομένως να μην είχε άδικο, αφού στο πρόσωπο του Τόλη Βοσκόπουλου θα βρει μερικά χρόνια αργότερα, το 1971, τον μεγάλο έρωτα. Στις 5 Φλεβάρη του ίδιου χρόνου η Ζωή Λάσκαρη θα εγκαταλείψει τη συζυγική εστία κρατώντας από το χέρι τ η μικρή Μάρθα και δύο βαλίτσες. Ο άνδρας της επέμενε ότι δεν μπορούσε με τίποτα να δεχτεί πως η γυναίκα του δεν σταμάτησε να παίζει ακόμα και όταν ήταν έγκυος αλλά και να ξενυχτάει. Πράγματα εντελώς αδιανόητα για έναν σύζυγο, αλλά όχι για μια σταρ που επιζητά το αδιανόητο, ειδικά όταν τα πάντα ή οι πάντες έμοιαζαν να είναι κόντρα. Το έκανε παντού  στον κινηματογράφο και στην προσωπική της ζωή. Πήγαινε κόντρα στον Γιάννη Δαλιανίδη, ο οποίος επέμενε πως η θέση της είναι στο μουσικό σινεμά, τη συνέχεια του μουσικού, λαϊκού θεάτρου που την έκανε διάσημη. Εκείνη όμως φανταζόταν πιο ποιοτικές, πικάντικες και έξυπνες κομεντί όπως το πολυαγαπημένο της «Ξυπόλυτοι στο Πάρκο» που είχε ερμηνεύσει στο θέατρο το 1977 σε μετάφραση Μάριου Πλωρίτη μαζί με τον ανερχόμενο τότε Βασίλη Τσιβιλίκα.

Τα μιούζικαλ όμως τα αντιπαθούσε. «Σε αγαπάω, σε λατρεύω», έλεγε στον Δαλιανίδη επιμένοντας ότι η θέση της είναι στους δραματικούς ρόλους. Ο σκηνοθέτης ήξερε όμως ότι η Λάσκαρη με το υπέροχο κορμί και το σεξαπίλ που γέμιζε όλη την οθόνη ήταν το βαρύ πυροβολικό του. Με τη Λάσκαρη έκοψε χιλιάδες εισιτήρια, με τη Λάσκαρη κατάφερε να νομιμοποιήσει ένα άγνωστο έως τότε είδος, προσθέτοντάς του την απαραίτητη ανάλαφρη ελληνική νότα. Αν άλλωστε για κάποιαν άξιζε να κόψει κανείς το μουστάκι, αυτή δεν μπορούσε να είναι άλλη από τη Ζωή Λάσκαρη – κι αυτό το ήξερε η ίδια καλά.

Οι εκρήξεις και οι στιγμές αδυναμίας

Και η προσωπική της ζωή ήταν τότε γεμάτη προβλήματα λόγω των αντιθέσεων με τον Πέτρο Κουτουμάνο, αλλά την κυριαρχούσε και η ανάγκη να κάνει μια παύση στο πολυάσχολο πρόγραμμά της. Κάτι αντίστοιχο θα νιώσει, πολλά χρόνια αργότερα, το 1997, όταν θα δει να επιστρέφουν οι ίδιες εντάσεις και οι άγνωστες έως τότε για εκείνην αυτοκτονικές τάσεις. Αλλωστε η Λάσκαρη, όσο και αν αγάπησε και αγαπήθηκε πολύ από τους άνδρες και τα παιδιά της, με τα οποία είχε πάντα στενή σχέση, κατά βάθος ήξερε ότι αυτή και μόνο αυτή μπορούσε να προστατέψει τον εαυτό της. Περισσότερο ίσως και από τη φίλη της Αλίκη Βουγιουκλάκη, η οποία είχε συμβιβαστεί, ειδικά τα τελευταία χρόνια, με την εσωτερική της μοναξιά, ήταν αυτό το παράξενο μοναχικό στοιχείο που έκανε τη Ζωή Λάσκαρη να ταυτιστεί με κορυφαίες ηρωίδες του θεάτρου. Ισως γι’ αυτό και να συνέπασχε με όλες τις γυναίκες που βρίσκονταν στη δίνη του κυκλώνα, μέχρι και με τη Δήμητρα Λιάνη που δέχτηκε διάφορες επιθέσεις τη δεκαετία του ’90. Η Λάσκαρη ήταν ίσως η μόνη που είχε σπεύσει να την προασπιστεί ομολογώντας πως για εκείνην το γεγονός ότι ο Ανδρέας Παπανδρέου έκανε πρόβες για το νεύμα που θα της έκανε κατά την περίφημη κάθοδο από το αεροπλάνο τον έκανε ακόμα πιο μάγκα.

Αυτό θα το αποκάλυπτε σε φιλικό κύκλο, στο πλαίσιο μιας συζήτησης για τις υπερβάσεις που πρέπει να κάνει κάθε άνδρας για μια γυναίκα, όπως αντίστοιχα θα ομολογούσε πως δεν μπορούσε να δεχτεί κανέναν αρσενικό, από κανέναν πολιτικό χώρο, αν δεν διέθετε προσωπικότητα. Παρότι ανήκε ξεκάθαρα στον χώρο της Δεξιάς, έτρεφε ιδιαίτερη αδυναμία στον Λεωνίδα Κύρκο και είχε εξομολογηθεί πως έδωσε σε αυτόν την ψήφο της στις κρίσιμες εκλογές του ’81, παρότι το προηγούμενο βράδυ κρατούσε τη σημαία της Νέας Δημοκρατίας στην τελευταία προεκλογική συγκέντρωση του Ράλλη. Ετρεφε όμως πάντα μεγάλη, τεράστια αδυναμία στον Κωνσταντίνο Καραμανλή: «Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ήταν ο σπουδαιότερος Ελληνας πολιτικός του 20ού αιώνα. Οι συζητήσεις μαζί του ήταν απόλαυση. Σε μία από τις συναντήσεις μας μου είχε εξομολογηθεί: “Στέγνωσα την ψυχή μου για να μην έχω αχίλλειο πτέρνα”.

Οι πρώην βασιλείς έρχονται πάντα στις παραστάσεις μου, έχουν μια πολύ καλή σχέση με το θέατρο. Και είναι τιμή για μένα να παρακολουθούν τη δουλειά μου. Αυτή τη στιγμή γίνεται μια γιγάντια προσπάθεια να στηθεί ένα κράτος που ήταν διαλυμένο, ανύπαρκτο. Είμαι εξοργισμένη με την τρόικα. Πολλά από αυτά που ζητούν ή απαιτούν πράγματι έπρεπε να τα είχαμε εφαρμόσει δεκαετίες πριν ώστε να μην έχουμε δώσει το δικαίωμα σε αυτά τα ασήμαντα ανθρωπάκια να μας υποδεικνύουν τι πρέπει να κάνουμε», έλεγε σε συνέντευξή της τα χρόνια της κυβέρνησης Σαμαρά. Είχε μάλιστα δεχτεί και να πολιτευθεί και η ίδια για ένα διάστημα στον Δήμο Αθηναίων, επί εποχής Αβραμόπουλου, αλλά γενικότερα δεν της άρεσε ούτε να ακολουθεί, αλλά ούτε και να δέχεται τις ντιρεκτίβες ενός κόμματος. Είναι αστείο, αλλά τις θερμότερες θεατρικές κριτικές τις είχε δεχτεί από την «Αυγή», ενώ είχε και πολλούς φίλους από τον χώρο της Αριστεράς. Δεν είναι τυχαία η ανάρτηση της Ρένας Δούρου στο Facebook, η οποία έγραψε: «Σε ευχαριστώ για το τσιγάρο και για το τσίπουρο που μοιραστήκαμε. Σε ευχαριστούμε πολύ και για τόσα άλλα». Ηταν και αυτή μία από τις κρυφές και φανερές φίλες και φίλους της, όπως και τόσοι άλλοι αφού, αν κάτι χαρακτήριζε έντονα τη ζωή της Λάσκαρη, ήταν η κοινωνικότητα.

Το φινάλε μιας καθαρόαιμης σταρ

Οι φίλοι της παρέμεναν πιστοί μέχρι τέλους, το ίδιο και οι άνδρες συμπρωταγωνιστές της στους οποίους έτρεφε ιδιαίτερη αδυναμία. Αγαπούσε πολύ τον Κώστα Βουτσά, με τον οποίο έκανε παρέα, ενώ ποτέ δεν έκρυψε την αδυναμία της στον Αλέκο Αλεξανδράκη: «Από παρτενέρ μου ξεχωρίζω ασυζητητί τον Αλέκο Αλεξανδράκη», έλεγε για τον περίφημο γόη συμπρωταγωνιστή της. «Είναι ΤΟ μάλαμα. Χωρίς δεύτερη σκέψη. Για να μη σου πω ξανά τον Αλέκο Αλεξανδράκη, τον Αλέκο Αλεξανδράκη και από κει και πέρα όλοι οι άλλοι. Η συνεργασία μαζί του μου είναι αλησμόνητη», έλεγε σε χαρακτηριστική συνομιλία με τον φίλο της Μαρίνο Κουσουμίδη. Ιδανική σχέση διατηρούσε με όλους τους άνδρες που έκανε στενή παρέα, ακόμα και με τους γαμπρούς της, τους άνδρες που παντρεύτηκαν οι κόρες της Μάρθα και Μαρία Ελένη.

Είναι γνωστό ότι λάτρευε τον Βλάσση Μπονάτσο με τον οποίο διατηρούσε στενή φιλία, αλλά και τον Απόστολο Γκλέτσο παρότι ο γάμος του με τη μικρότερη κόρη της Μαρία-Ελένη, όταν εκείνη ήταν 19 και εκείνος 31, έχει μείνει ως ένας από τους πιο σύντομους στην ιστορία της σόουμπιζ. Σε δύο μήνες είχε εκδοθεί το διαζύγιο, ενώ ήταν ακόμα νωπές οι εικόνες από το γαμήλιο γλέντι: οι πυροβολισμοί του γαμπρού με καραμπίνα στον αέρα, τα παθιασμένα φιλιά του ζεύγους, το βαθύ ντεκολτέ της αείμνηστης Μαλβίνας, ο ιδιαίτερα κεφάτος, και ακόμα εν δράσει Γιάννης Δαλιανίδης και ο ιδιαίτερα εύχαρης Μιχάλης Ασλάνης, ο οποίος είχε σχεδιάσει και το απέριττο φόρεμα της νύφης. Οσο για την πεθερά, εκείνη είχε κλέψει για μία ακόμη φορά τις εντυπώσεις με το κατάλευκο κουστούμι της, αφήνοντας και πάλι τη σικάτη σφραγίδα με την οποία ήξερε να συνοδεύει κάθε κίνηση της. «Ηταν η γυναίκα που έμπαινε σε έναν χώρο και τον φώτιζε», είχε ομολογήσει κάποτε ο Αγγελος Διονυσίου, ο οποίος είχε παραδεχτεί πως ήταν ερωτευμένος μαζί της όταν ήταν έφηβος και τη θυμόταν να επισκέπτεται το σπίτι του πατέρα του μαζί με τον Τόλη Βοσκόπουλο.

Ελάχιστοι είχαν μείνει ασυγκίνητοι από την αδιανόητη αύρα μιας γεννημένης σταρ, μιας γυναίκας που δεν υπήρξε ποτέ μικρό κορίτσι, που έμαθε να συγκινεί και να σαγηνεύει. Μεγαλώνοντας απότομα ως έφηβη εστεμμένη της ομορφιάς και ως γυναίκα που δεν ένιωσε ποτέ άσχημα ή σε κόντρα με το φύλο της και την προσωπικότητά της, η Ζωή Λάσκαρη έγινε από νωρίς και για πάντα η Ζωίτσα που όλοι θέλουμε να κρατάμε για πάντα ατσαλάκωτη και εμβληματική ως φαντασίωση και λαμπερή παρουσία στα όνειρά μας. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η ίδια αντιπάθησε βαθιά την τηλεόραση, αφού δεν μπορούσε να διανοηθεί να μικρύνει την εικόνα της για χάρη ενός εφήμερου σίριαλ.

Ηθελε η παρουσία της και η προσωπικότητά της να είναι άμεσα συνδεδεμένες με το επιβλητικό σανίδι και τη μεγάλη οθόνη. Δεν ήθελε ποτέ οτιδήποτε μικρό και ατημέλητο, προτιμώντας να παραμένει σταρ σε κάθε σπιθαμή του βίου της, σε κάθε στιγμή της καθημερινότητάς της. Ακόμα και τα τελευταία χρόνια που είχε πια μεγαλώσει φρόντιζε να φτιάχνει η ίδια τα αστραφερά, τεράστια, εντελώς «λασκαρικά» κοσμήματά της και να διακοσμεί τον χώρο της. Ηταν μία από τις τελευταίες καθαρόαιμες σταρ, με όλη τη σημασία της λέξης, η δική μας Τζιν Χάρλοου και Μέριλιν Μονρόε, αυτή που δεν θα φοβόμασταν να στείλουμε σε κάποια άλλη μορφή ζωής στο Διάστημα και να κρατήσουμε ως πολύτιμο θησαυρό μιας άλλης εποχής πιο λαμπερής, πιο εμβληματικής και πιο ανεξίτηλης.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις