Φωτογράφοι διαζυγίων, καταστροφείς αναμνηστικών: Τα νέα «επαγγέλματα» που κάνουν θραύση στην Κίνα

29
Ο αριθμός των ζευγαριών που χωρίζουν έχει εκτιναχθεί, οδηγώντας στη δημιουργία μιας «βιομηχανίας διαζυγίων».
Μέχρι τώρα γνωρίζαμε για τους φωτογράφους γάμων. Ε, λοιπόν, τώρα πληροφορούμαστε ότι στην Κίνα υπάρχει μια νέα «μόδα» που κάνει θραύση: φωτογράφοι για… διαζύγια.
Ναι, σωστά διαβάσατε. Πλέον, οι φωτογράφοι -στην Κίνα για την ώρα, αλλά ποτέ δεν ξέρεις- βγάζουν χρήματα από τα διαζύγια μιας και τα ποσοστά των γάμων μειώνονται σταθερά στη χώρα ενώ τα αντίστοιχα των χωρισμών παίρνουν την ανιούσα.

Εκτός από τους Κινέζους εραστές που ανταλλάσσουν όρκους αιώνιας πίστης, πλέον φωτογραφίζονται πολλά ζευγάρια που θέλουν να τιμήσουν και σε πολλές περιπτώσεις να γιορτάσουν το τέλος του γάμου τους.

Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι τα ποσοστά γάμου στην Κίνα πέφτουν κατακόρυφα, από περίπου 13 εκατομμύρια ετησίως το 2013 σε κάτω από 7 εκατομμύρια το 2022 – το χαμηλότερο επίπεδο από τότε που ξεκίνησαν να τηρούνται αρχεία το 1985, σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Γραφείου Στατιστικής της Κίνας. Η χώρα σημείωσε ελαφρά άνοδο πέρυσι, στα 8 εκατομμύρια, αλλά οι αρχές εξακολουθούν να ανησυχούν για αυτή την τάση.
Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των διαζυγίων έχει αυξηθεί, αγγίζοντας το ρεκόρ των 4,7 εκατομμυρίων του 2019 – αριθμός τέσσερις φορές υψηλότερος σε σχέση με δύο δεκαετίες πριν.

Η κυβέρνηση προσπάθησε να αναστρέψει αυτό το φαινόμενο, επιβάλλοντας έναν νέο νόμο το 2021 που απαιτεί από τα ζευγάρια να περάσουν από μια περίοδο «χάριτος» 30 ημερών πριν χωρίσουν. Αυτό οδήγησε σε προσωρινή μείωση, αλλά ο αριθμός των διαζυγίων εκτοξεύτηκε ξανά, αυξημένος κατά 25% το 2023 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι δύο αυτές τάσεις έχουν συμβάλει στη βαθύτερη δημογραφική κρίση που αντιμετωπίζει η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, η οποία επιδεινώθηκε από την επιβράδυνση της ανάπτυξης, τη ραγδαία γήρανση του πληθυσμού και το γεγονός ότι λιγότερες γυναίκες κάνουν παιδιά μετά την πολιτική του ενός παιδιού για δεκαετίες.
Ετσι, λοιπόν, κάποιοι φωτογράφοι σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τις ουρές έξω από τα κυβερνητικά γραφεία που χειρίζονται τα διαζύγια, αναλαμβάνοντας το κομμάτι των φωτογραφιών
Αλλαγή στάσης απέναντι στο διαζύγιο
Η άνοδος των διαζυγίων στην Κίνας αποκαλύπτει πολλά για την αλλαγή της στάσης της χώρας απέναντι στον γάμο. Ενώ το διαζύγιο συνήθιζε να προκαλεί στίγμα στην κινεζική κοινωνία, η οποία ανέκαθεν έδινε μεγάλη έμφαση στην οικογενειακή ενότητα και σταθερότητα, πολλοί νέοι επιλέγουν τώρα να μην παντρευτούν. Για εκείνους που επιλέγουν να παντρευτούν, υπάρχει μεγαλύτερη κατανόηση εάν ο γάμος δεν πετύχει.
Η μείωση των γάμων οφείλεται, μεταξύ άλλων, σε οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του εργασιακού περιβάλλοντος υψηλής πίεσης, της ανταγωνιστικής αγοράς εργασίας και του υψηλού κόστους ζωής. Αυτή η πολιτιστική αλλαγή έχει δημιουργήσει μια ακμάζουσα επιχείρηση στη φωτογραφία διαζυγίου. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κοινοποιούνται όλο και πιο πολλές φωτογραφίες από ζευγάρια που υπογράφουν τα χαρτιά διαζυγίου.
Διαφήμιση

Αλλες εταιρείες προσφέρουν επίσης υπηρεσίες απαλλαγής από τα παλιά ανεπιθύμητα αναμνηστικά ενός διαλυμένου γάμου με τελετουργικό τρόπο. Ολοκληρα εργοστάσια ασχολούνται πλέον με την καταστροφή των αποτυπωμένων αναμνήσεων.

Σε ένα εργοστάσιο λίγο έξω από το Πεκίνο, το προσωπικό βοηθά τα χωρισμένα ζευγάρια να καταστρέψουν τα έγγραφα του γάμου τους. Τα πρόσωπα στις γαμήλιες φωτογραφίες είναι βαμμένα με σπρέι, για να διασφαλιστεί ο σεβασμός της ιδιωτικής ζωής, προτού πεταχτούν σε έναν καταστροφέα μαζί με άλλα αναμνηστικά.

Για όσους, δε, αναζητούν απεγνωσμένα το γρήγορο κλείσιμο της διαδικασίας του διαζυγίου και να προχωρήσουν, η όλη διαδικασία κινηματογραφείται. Οι υπηρεσίες κοστίζουν μεταξύ 7 και 25 ευρώ και έχουν τόσο μεγάλη ζήτηση που όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αυτού του είδους κάνουν την εμφάνισή τους.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!