Οι «πρωταθλητές» του ελληνικού TikTok – Από την Ορεινή Μέλισσα στην Smaragda

17

Διαβάζουν τον κινεζικό αλγόριθμο και εκτοξεύονται στα views – Τι χρειάζεται για να γίνει κανείς επαγγελματίας influencer, πώς λειτουργεί η βιομηχανία, τα ετήσια εισοδήματα έως και πάνω από 40.000 ευρώ, αλλά και η σκοτεινή πλευρά της υπερέκθεσης

Οι πιο δημοφιλείς «ήρωες» της διπλανής πόρτας και τα βίντεο εκατομμυρίων views. Πρόσωπα-προϊόντα, αλλά και επιδραστικοί διαμορφωτές της κοινής γνώμης σε μια παγκόσμια κοινότητα 1 δισεκατομμυρίου χρηστών, στην οποία αριθμούν και 4 εκατομμύρια Ελληνίδες και Ελληνες.

Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς, λένε. Αλλά ποιο είναι το περιεχόμενο που βασιλεύει στο TikTok; Οι δημιουργοί περιεχομένου, οι λεγόμενοι creators, είναι πλέον οι celebrities της εποχής μας που ανήκουν σε ένα ψηφιακό star system. Μερικά παραδείγματα είναι ο Δημήτρης Ναούμ, γνωστός BookToker, η Smaragda, η οποία απλοποιεί και κάνει ελκυστικά τα μαθήματα Γεωγραφίας, ο Δημήτρης Κουλουμάσης, καθηγητής Χημείας, ο Γεώργιος Θεοδωρόπουλος, ο οποίος μοιράζεται εμπειρίες από το φαγητό, οι Mauves Travel Buddies, οι οποίοι εστιάζουν στα ταξίδια και η Ελίνα Καλιτζάκη, η οποία μοιράζεται συμβουλές για μακιγιάζ.

Επαγγελματίας γίνεσαι, δεν γεννιέσαι

Η Juststella είναι ίσως ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα του ελληνικού οικοσυστήματος του TikTok. Ξεκίνησε μέσα στην καραντίνα, όπως και οι περισσότεροι Ελληνες TikTokers, δημιουργώντας χιουμοριστικά βίντεο με την ίδια, την κόρη της και τον σύζυγό της. Ενα βίντεο ήταν αρκετό για να φτάσει πλέον να περπατάει στον δρόμο και να την αναγνωρίζει το κοινό.

Φυσικά η ίδια δεν έμεινε εκεί. Η δημιουργία περιεχομένου είναι καθημερινή, παρά το γεγονός ότι έχει άλλες δύο επιχειρήσεις έξω από τη σφαίρα του Διαδικτύου. «Το TikTok μού άλλαξε όλη τη ζωή, μου άνοιξε πόρτες που διαφορετικά δεν θα άνοιγαν», μας εξηγεί η επιχειρηματίας που πλέον θεωρείται και επαγγελματίας δημιουργός. «Είναι περασμένο άλλωστε και στη φορολογική μου δήλωση ως παροχή υπηρεσιών», μας αναφέρει χαρακτηριστικά.

Θέλει τόλμη και… υπερωρίες

Τους καταμαρτυρούν συχνά ματαιοδοξία και φυγοπονία, στην πραγματικότητα όμως ιδρώνουν τη φανέλα, σε σημείο κάποτε να χάνουν τα όρια μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. «Δεν υπάρχει το 8ωρο, είναι πάνω από 14 ώρες την ημέρα, ίσως και 16, στις οποίες περιλαμβάνονται το γύρισμα, η ετοιμασία της σκαλέτας, η επικοινωνία με το κοινό, η έρευνα για επόμενα θέματα», εξηγεί η Ελπίδα Μπογράκου, Strategic Planner και Digital Marketing Specialist.

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!