Σύμφωνα με τις λεπτομέρειες λειτουργίας που αναφέρονται στην αίτηση πατέντας, το νέο αυτό σύστημα θα είναι αφιερωμένο στη σύλληψη και την ανάλυση ήχων σε καταστήματα και εμπορικά κέντρα. Με λίγα λόγια δηλαδή, θα μπορεί να ακούσει και να αναλύσει τα πάντα, από τους ήχους ναύλον σακούλας μέχρι τα laser reader beeps στο ταμείο.
H Walmart ισχυρίζεται ότι το σύστημα παρακολούθησης ήχων θα βοηθήσει σαν λύση για την αποτροπή κλοπών από τα καταστήματα της αλυσίδας. Η αλήθεια όμως είναι ότι το νέο σύστημα θα μπορούσε να έχει πολλαπλές χρήσεις για τον κολοσσό που λέγεται Walmart, όπως την ζωντανή παρακολούθηση και μετέπειτα αξιολόγηση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ πελατών και υπαλλήλων, ή ακόμη καλύτερα, την καταγραφή των αντιδράσεων των αγοραστών σε συγκεκριμένα προϊόντα. Μια συλλογή αυθόρμητων σχολίων για κάποιο προϊόν μπορεί να έχει τεράστια αξία για την εταιρία που το παράγει, ή ακόμη και για ανταγωνιστικές. Η συλλογή και πώληση δεδομένων θεωρείται αυτή την στιγμή ο πιο κερδοφόρος ανερχόμενος τομέας, και εταιρίες όπως η Walmart θα κάνουν τα πάντα για να εντείνουν και να εμβαθύνουν την δραστηριότητά τους σε αυτό το κομμάτι.
Από την άλλη πλευρά, η μεγάλη ανταγωνίστρια εταιρία της Walmart, Amazon, έχει ήδη ανοίξει 9 καταστήματα που δεν έχουν υπαλλήλους στα ταμεία αφού δεν υπάρχουν καν ταμεία (cashier-less Go stores). Σε αυτά τα καταστήματα, η Amazon έχει εγκαταστήσει συστήματα πλήρους παρακολούθησης, κάτι που είναι βασικό άλλωστε και για τη λειτουργία τους. Πέρα όμως από την καταγραφή των προϊόντων που έχει επιλέξει ένας πελάτης του Go store, γίνεται και καταγραφή προσώπων, ανάλυση καταναλωτικής συμπεριφοράς πελατών, και συσχετισμός των δεδομένων με διαδικτυακές διαφημιστικές πλατφόρμες για πιο στοχευμένες διαφημίσεις.
Η Walmart πάντως δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη το πότε σκοπεύει να εγκαταστήσει το νέο σύστημα ηχητικής παρακολούθησης και καταγραφής στα καταστήματά της, αλλά η πατέντα που κατέθεσε και εξασφάλισε δείχνει τον δρόμο για το μέλλον.