Τεχνητή νοημοσύνη: «Άγγελος», ή «διάβολος»;
Η τεχνητή νοημοσύνη διαμορφώνει επιδέξια τις συνήθειες δαπανών των ανθρώπων, κερδίζοντας όλο και περισσότερους «πόντους» καθώς η τεχνολογία προχωρά σε όλο τον κόσμο. Πολλές από αυτές τις καινοτομίες αλλάζουν το παλιό καταναλωτικό παράδειγμα.
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης για να πάνε τα προϊόντα τους πέρα από το μάρκετινγκ και να τα παρουσιάσουν στους πελάτες σχεδόν «δυναμικά» σε κάθε επίπεδο.
Ως επίμονος έμπορος, οι εταιρείες παρουσιάζουν τα προϊόντα τους σε διάφορα πακέτα, σαν να είναι επείγουσα ανάγκη, μπροστά σε άτομα που παρακολουθούν ειδησεογραφικούς ιστότοπους ή κοινωνικά δίκτυα. Ο αλγόριθμος που δημιουργήθηκε από προηγούμενες προτιμήσεις ή συζητήσεις ενός ατόμου, εφαρμόζεται κατά τη διάρκεια αυτών των παρουσιάσεων.
Ως αποτέλεσμα, χρησιμοποιώντας τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, παρουσιάζονται προϊόντα που μπορεί να ενδιαφέρουν ή να αρέσουν στα άτομα και οι ιστότοποι αγορών μπορεί να τοποθετούν τα προϊόντα που προτιμούν οι χρήστες σε banner με αλγόριθμους και μπορεί να επιμείνουν στην πώληση του προϊόντος, προωθώντας μια πιο επιθυμητή καμπάνια ή διαφήμιση.
Ο Wilhelm Bielert, επικεφαλής ψηφιακός διευθυντής και αντιπρόεδρος στην εταιρεία κατασκευής βιομηχανικού εξοπλισμού Premier Tech με έδρα τον Καναδά, είπε στο Anadolu ότι οι εξατομικευμένες προτάσεις, τα chatbot και οι εικονικοί βοηθοί με τεχνητή νοημοσύνη, αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ψωνίζουν, βρίσκουν και λαμβάνουν πληροφορίες.
Έχει θετικές και αρνητικές πτυχές, σύμφωνα με τον Bielert. Η θετική πτυχή είναι ότι μπορεί να υποστηρίξει τους καταναλωτές στην εύρεση των σωστών προϊόντων, ενώ η αρνητική πτυχή είναι ότι αποτελεί πηγή επηρεασμού των καταναλωτών.
Οι ατομικές καταναλωτικές συνήθειες έχουν αρχίσει να αλλάζουν σημαντικά ως αποτέλεσμα της ταχείας επέκτασης της τεχνολογίας του Διαδικτύου, ιδιαίτερα από τις αρχές του 21ου αιώνα.
Η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και οι αλγόριθμοι που δημιουργήθηκαν, έχουν αρχίσει να αλλάζουν τις καταναλωτικές συνήθειες των ανθρώπων, ακόμη και να τους κατευθύνουν, σε πράγματα που δεν χρειάζονται απαραίτητα.
Η τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με τον Bielert, φέρνει επανάσταση σε αρκετές επιχειρήσεις και ανοίγει νέους τομείς, παρέχει θέσεις εργασίας, αλλά και εξαναγκάζει σε απολύσεις σε ορισμένους τομείς.
«Είναι σημαντικό να σημειωθεί, ότι η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη εισοδηματική ανισότητα και συγκέντρωση του πλούτου στα χέρια λίγων εταιρειών τεχνολογίας», είπε. Ωστόσο, επεσήμανε ότι η τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνει επίσης την αποτελεσματικότητα, την παραγωγικότητα και τους μηχανισμούς λήψης αποφάσεων στις επιχειρήσεις.
Ο Bielert υποστήριξε ότι η εξάπλωση της τεχνητής νοημοσύνης δεν θα έχει ως αποτέλεσμα «κόστος νοημοσύνης», υποδηλώνοντας ότι οι άνθρωποι δεν θα χρειάζεται να χρησιμοποιούν τόσο πολύ το μυαλό τους.
Artificial intelligence shapes people's spending habits, gains traction as technology advances around the world https://t.co/vTfZlWE9Wt pic.twitter.com/iaf8vp0llu
— ANADOLU AGENCY (@anadoluagency) April 16, 2023
Έως και 800 εκατομμύρια θέσεις εργασίας αναμένεται να χαθούν παγκοσμίως έως το 2030
Σύμφωνα με μελέτη της παγκόσμιας εταιρείας συμβούλων διαχείρισης McKinsey & Company, η αυτοματοποίηση αναμένεται να εξαλείψει από 400 έως 800 εκατομμύρια θέσεις εργασίας παγκοσμίως έως το 2030.
Η Goldman Sachs, δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT ενδέχεται να επηρεάσουν 300 εκατομμύρια θέσεις πλήρους απασχόλησης παγκοσμίως έως το 2030. Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, η τεχνολογία απειλεί τις θέσεις εργασίας του νομικού και διοικητικού προσωπικού στις ΗΠΑ.
Ο Bielert είπε ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να αυτοματοποιεί ορισμένες λειτουργίες και να αντικαθιστά τους ανθρώπους στην κατασκευή, ιδιαίτερα σε επαναλαμβανόμενες, χειροκίνητες θέσεις ή θέσεις που βασίζονται σε δεδομένα.
Μπορεί να οδηγήσει σε απώλειες θέσεων εργασίας και ανεργία βραχυπρόθεσμα έως μεσοπρόθεσμα, είπε, αλλά μπορεί επίσης να απελευθερώσει χρόνο στους ανθρώπους να επικεντρωθούν σε πιο παραγωγικά, στρατηγικά και προστιθέμενης αξίας καθήκοντα.
Στην πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να δημιουργήσει νέες οικονομικές ευκαιρίες και τομείς μακροπρόθεσμα, σύμφωνα με τον Bielert.
Είπε επίσης ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει μια συμπληρωματική συνιστώσα των ανθρώπινων δεξιοτήτων και αυτό μπορεί περιστασιακά να βελτιώσει τις δεξιότητες.