Νiksen: Η τέχνη του «δεν κάνεις τίποτα» ως άμυνα για το στρες και την υπερεργασία

18

Η ολλανδική τάση ευεξίας της απόλυτης απραξίας

Το «niksen» είναι μια ολλανδική τάση ευεξίας που κυριολεκτικά σημαίνει «δεν κάνεις τίποτα».

Το «niksen», η ολλανδική τάση της απραξίας ως ένας τρόπος για ευεξία, εμφανίστηκε πρώτη φορά στον δημόσιο διάλογο τραβώντας την προσοχή το 2019 ως ένας τρόπος διαχείρισης του άγχους ή ενός τρόπου ανάκαμψης από burn out. Εκείνη την περίοδο, πολλές ήταν οι αναφορές για εξάντληση ενώ αναφορές γίνονταν και σε κατάθλιψη που είχε προκληθεί από υπερεργασία.

Ενώ η έννοια της επίγνωσης έχει να κάνει με το να είναι οι άνθρωποι παρόντες στη στιγμή, το «niksen» έχει να κάνει περισσότερο με το να βρίσκει κανείς χρόνο ώστε απλά να υπάρχει, αφήνοντας το μυαλό να περιπλανηθεί όπου θέλει. Αυτό σημαίνει ότι εκείνη την ώρα δεν πρέπει το μυαλό να ασχολείται με τα social media ή με κάποιου είδους διαλογισμό. Σκοπός είναι να απελευθερωθεί ο νους.

Ακόμα και αν δεν υπάρχει ο χρόνος για την απόλυτη απραξία, το «niksen» σημαίνει «το να μην κάνεις τίποτα ή να ασχολείσαι με κάτι ασήμαντο ως ένας τρόπος να απολαμβάνεις τον χρόνο σου. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα να μην κάνεις τίποτα απολύτως, αλλά απλά να κάνεις όσο το δυνατόν λιγότερα», είπε ένα ψυχολόγος και συγγραφέας του βιβλίου «Crazy Busy: Staying Sane in a Stressful World». Το «niksen» μάλιστα γίνεται πιο δημοφιλές σε μια εποχή όπου οι ρυθμοί ζωής εντατικοποιούνται συνεχώς και οι νεότερες γενιές υποφέρουν από στρες.

 

Παραδόξως, το niksen μπορεί επίσης να αυξήσει την παραγωγικότητα, απλώς και μόνο επειδή τα διαλείμματα επιτρέπουν στον εγκέφαλο να ξεκουραστεί και να επιστρέψει με καλύτερη συγκέντρωση και προσοχή. Αυτός είναι πιθανώς ο λόγος που, ενώ οι Ολλανδοί δεν εργάζονται πολλές ώρες, τείνουν να είναι πολύ αποτελεσματικοί στη δουλειά. 

Με πληροφορίες από BBC 

Ακολουθήστε το kefaloniapress.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προσθέστε το δικό σας σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!